3 نوع هیتر گازی مرغداری

در سالن های مرغداری که دارای سیستم گازی می باشند  عموما از سه نوع هیتر گازی مرغداری ، هیتر تابشی سقفی ،جت هیتر و هیتر کابینتی استفاده می گردد که ما در این مقاله به اختصار آنها را بررسی می کنیم

هیتر تابشی مادون قرمز گازی

مولد گرمای تابشی مادون قرمز تنها نقطه ای را که جوجه ها در آن قرار دارند گرم می کند و از فناوری گرمایش مادون قرمز برای گرم کردن سریع و کارآمد کف و جوجه‌ها به جای هدر دادن گرما در هوایی که بالاتر از منطقه پرورش است، استفاده می‌کند

بنابراین برای استفاده در مرغداری‌های روباز که ایزوله آن چندان خوب نیست، مناسب است و مزیت بخاری سقفی مادون قرمز مرغداری این است که گرما راندمان بالایی دارد و باعث صرفه جویی بیشتر در گاز می شود.

هیتر تابشی گازی
تولید کننده گاز مادون قرمز برای طیور 6.5 کیلو وات است و از پروپان یا گاز طبیعی استفاده می کند.

یک هیتر تابشی گازی می تواند حدود 2000-2500 جوجه را با توجه به اقلیم محلی و شرایط مرغداری پوشش دهد. دما در قطر 7 متری زیر دستگاه پرورش دهنده گاز بسیار همگن است.

بسیار کارآمد و با کیفیت عالی است و تمام دستگاه  از جنس استنلس استیل است که می توان از آن برای سالهای متمادی در مرغداری استفاده کرد.

 هیتر گازی کابینتی مرغداری

هیتر کابینتی مرغداری یا همان بخاری گازی هوا است که تمام فضای مرغداری را گرم می کند، بنابراین برای ساختمان مرغداری ایزوله مناسب تر است.

دارای یک فن در داخل هیتر مرغداری است که می تواند هوای گرم داخل مرغداری را مستقیما دمیده شود و این بخاری گازی  خودکار است که برای تولید گرما برای گرم کردن منطقه خاص جوجه ریزی برای جوجه های یک روزه استفاده می شود.

دارای ترموستات الکتریکی است که باعث می شود بخاری فضا به طور خودکار کار کند، این بخاری روشن/خاموش با جرقه زنی خودکار است و بسته به مدل با LPG یا گاز طبیعی کار می کند.

جت هیتر گازی مرغداری

جت هیتر مرغداری نیز بخاری فضایی است، با این تفاوت که شکل آن شبیه جت است و اکثر مرغداران این نوع هیتر گازی را دوست دارند.
جت هیتر گازی مرغداری  گرمای ثابت و قابل اعتمادی را فراهم می کند که به کنترل دمای مرغداری کمک می کند و حداکثر قدرت گرمایش 130 کیلو وات است، مرغداران می تواند قدرت گرمایش را از 54 کیلو وات تا 130 کیلو وات بر اساس نیاز خود تنظیم کند.

جت هیتر گازی