آیا جوجه ها در شب به آب نیاز دارند؟ یا می توانند تا صبح صبر کنند؟

در حالی که نیمکره شمالی در چنگال زمستان است، اینجا در آفریقای جنوبی، ما بی سر و صدا در حال غرق شدن هستیم.

دما در شب نیز زیاد کاهش نمی‌یابد، و از آنجایی که من یک نگران طبیعی هستم (نه جنگجو)، این شب‌های گرم من را وادار می‌کند که در حال پرت کردن و چرخش باشم و فکر می‌کنم آیا جوجه‌های من در شب به آب نیاز دارند یا خیر.

قفس کوچک ما جای کمی برای ظرف آب باقی می گذارد. من همچنین متوجه شدم که جوجه های من به شدت نامرتب هستند و موفق می شوند بیشتر آب را روی زمین و آبخوری پر از بستر دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت دانخوری اتوماتیک مرغ

من مرغ های بیچاره ام را محروم می کنم یا آن ها خوشحالند که شب را بی آب بگذرانند؟

آیا جوجه ها در شب به آب نیاز دارند؟

ما توصیه می کنیم که جوجه های خود را همیشه با آب تامین کنید! اما – ما همچنین متوجه می‌شویم که جوجه‌های ما به ندرت می‌خورند (یا می‌نوشند) هنگامی که در شب مستقر می‌شوند .

یک مرغ جوجه آور ممکن است گهگاه شبانه یک نوشیدنی بخورد، اما بیشتر جوجه ها تا صبح با خوشحالی می خوابند و تنها با طلوع خورشید تشنگی خود را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید: قیمت تجهیزات مرغداری
ما معتقدیم که تامین آب تمیز برای سلامت و رفاه گله شما ضروری است. حتی در شب! اطمینان حاصل کنید که جوجه های شما به طور مداوم به آب تازه و تمیز دسترسی دارند – این میزان در هوای گرم دو برابر می شود. سعی  کنید گله خود را خنک نگه دارید ! گله آبدار (و آرام) شما از شما تشکر خواهد کرد!

جوجه ها چه زمانی می نوشند؟

مرغ های من همیشه اول صبح می نوشند. آنها هر روز صبح، مانند غلغله ای از کارمندان اداری دور آب سردکن دور آبخوری خود جمع می شوند.

جوجه ها هم مثل ما وقتی بیرون گرم است آب بیشتری می نوشند. جوجه ها دمای بدن خود را با استفاده از دستگاه تنفسی برای تبخیر آب تنظیم می کنند. این همان آبی است که هنگام نفس کشیدن از دست می دهند! بنابراین، سطح آب آنها برای حفظ تعادل بدن و آب نیاز به پر کردن دارد.

جوجه ها همچنین برای کمک به فرآیند هضم، انتقال مواد مغذی و روغن کاری مفاصل و اندام های خود به آب نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: قیمت ابخوری نیپل

جوجه ها در طول روز می نوشند، اما چقدر به نژاد و اندازه آنها بستگی دارد. عوامل محیطی نیز نقش دارند.

بر اساس  پرایمر آب آشامیدنی طیور  که توسط دانشگاه جورجیا منتشر شده است، برخی از نژادهای جوجه های گوشتی تقریباً 1.6 تا 2.0 برابر بیشتر از خوراک آب می نوشند! به عبارت دیگر – جوجه ها ممکن است دو برابر بیشتر از غذایشان آب بنوشند.

بنابراین – دقیقاً چند میلی لیتر است؟ خوب – ما ترجیح می دهیم همه چیز را ساده نگه داریم!

بیشتر بخوانید: قیمت قفس مرغ تخم گذار

به جای صرف ساعت ها برای انجام محاسبات پیچیده، بهترین کار این است که جوجه های خود را با آب بیشتر از نیازشان تامین کنید. گله من 13 نفره 10 لیتر آب در روز دریافت می کند، حتی اگر آنها به ندرت بیش از 6.5 آب بنوشند.

مرغ های من آزاد هستند. با این حال، آنها بیشتر از مرغ هایی که در یک محفظه نگهداری می شوند، صرفاً به این دلیل که فعال تر هستند، می نوشند.

هر روز صبح آب مرغ خود را خالی و دوباره پر  می کنیم  تا جوجه های ما هر روز آب آشامیدنی تازه و تمیز داشته باشند.

آنها هرگز تمام نمی شوند – اما ما مراقب چیزها هستیم و آب قدیمی را با آب شیرین جایگزین می کنیم.

روزانه!

جوجه ها چگونه می نوشند؟

جوجه ها از زبان خود برای فشار دادن غذا به سمت پشت دهان خود استفاده می کنند و از آنجا وارد محصول می شود و هضم شروع می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت هواکش ۱۴۰ مرغداری

با این حال، هنگامی که جوجه ها می نوشند، کاملاً به نیروی جاذبه متکی هستند. آنها ابتدا منقار خود را در آب فرو می کنند. سپس جوجه ها سر خود را به عقب خم می کنند و اجازه می دهند آب از گلویشان چکه کند. به عبارت دیگر، آنها مانند یک تیم راگبی به نظر می رسند که اولین آبجو را بعد از مسابقه می نوشند.

مطالعات  نشان می‌دهد که جوجه‌ها نیز مانند بازیکنان راگبی، رفتار نوشیدنی خود را با برخورد با آن تغییر می‌دهند. با افزایش سن جوجه ها، سفرهای کمتری به آبخوری انجام می دهند. اما – آنها در هر سفر آب بیشتری مصرف می کنند. (آنها عاقل تر و تنبل تر می شوند و کارآمدتر می شوند!)

به یاد داشته باشید که  جوجه ها عرق نمی کنند ! آنها برای کمک به مدیریت دمای خود به دسترسی به آب شیرین وابسته هستند. وقتی داخل قفس در تابستان گرم می شود؟ تصور کنید گله شما چه احساسی دارد. با تامین یک منبع ثابت آب آشامیدنی تازه به خنک نگه داشتن آنها کمک کنید.
بیشتر بخوانید: قیمت فن مرغداری
اگر جوجه آب کافی دریافت نکند چه اتفاقی می افتد؟

تشخیص مرغ کم آبی نسبتاً آسان است زیرا علائم زیر را نشان می دهد:

  • یک شانه رنگ پریده
  • بی حالی
  • بلند کردن بال ها از بدن
  • واتل و شانه کم رنگ
  • اسهال

در موارد شدید، او همچنین ممکن است تشنج یا تشنج را تجربه کند. در موقعیت های کمتر تهدید کننده زندگی؟ کمبود آب باعث توقف تخمگذاری مرغ می شود. از آنجایی که تخم مرغ ها بیشتر آب هستند، بدون آن، جوجه های شما به معنای واقعی کلمه خشک می شوند.

بیشتر بخوانید: هواکش صنعتی مرغداری

وقتی آنها تخمگذاری را متوقف کردند؟ ممکن است مدتی طول بکشد تا مرغی که قبلاً آب بدنش کم شده است دوباره به حالت اولیه برگردد. کم آبی ممکن است باعث ایجاد پوست اندازی شود، به این معنی که تا 12 هفته هیچ تخمی از آن مرغ دریافت نخواهید کرد. همه به این دلیل که چوک برای مدت طولانی بدون آب مانده است.

شما می توانید با افزودن الکترولیت به منبع آب گله ها، تأثیر کمبود آب را بر گله های خود محدود کنید   . الکترولیت ها آنهایی که در طول کم آبی بدن از دست رفته را جبران کرده و آنها را به راحتی تغذیه می کنند.

جوجه ها آب کثیف را دوست ندارند!

ما عادت داشتیم برای جوجه هایمان آب را در لاستیک های ماشین قدیمی که نصف می کردیم می ریختیم، اما تمیز نگه داشتن آب به اندازه کافی غیرممکن بود. کپک‌ها مدام در لاستیک‌ها ظاهر می‌شوند و سایر زباله‌ها، مانند برگ‌ها و کثیفی‌های پا و منقار مرغ نیز آن را آلوده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت ھواکش مرغداری 100

پس از چندین ماه مبارزه با مشکلات کم آبی، ما در یک آبخوری اختصاصی  مرغ سرمایه گذاری کردیم . آبگیر چند اینچ از زمین آویزان است، تمیز کردن آن راحت‌تر است و ساختار فولادی گالوانیزه محکمی دارد. این کپک، کپک یا هر نوع میکروارگانیسم بد دیگری را ترویج نمی کند.
جوجه های شما وقتی گرم می شوند زیاد می نوشند. و اشتباه نکنید! تامین آب آشامیدنی ثابت برای گله می تواند به  افزایش میزان بقا کمک کند . همچنین توصیه می کنیم آب را به طور روزانه تغییر دهید تا از آلودگی کثیف جلوگیری کنید و به  جلوگیری از کوکسیدیوز کمک کنید .

تجربه من آبیاری جوجه ها

تا زمانی که جوجه های شما در طول روز به آب آشامیدنی تازه و تمیز دسترسی داشته باشند، بسیار راضی خواهند بود که شب های خود را به جای کاهش تشنگی، در خواب بگذرانند.

بیشتر بخوانید: قیمت دستگاه مرغ پرکنی

ممکن است بخواهید به دلایل بهداشتی آب مرغ خود را در داخل قفسه نگه دارید، اما ضروری نیست. اگر قفسه مرغ شما مانند من کمی شلوغ است، می توانید آبخوری را بیرون بگذارید تا زمانی که آن را مرتب تمیز کنید و روزانه آب آشامیدنی تازه تهیه کنید.

سوالات متداول آبیاری مرغ

ما می دانیم که هیدراته نگه داشتن چوخه های شما کار زیادی است!

ما این سوالات متداول آبیاری مرغ را برای کمک به از بین بردن استرس یا حدس دوم گردآوری کردیم.

پس از سالها آبیاری جوجه ها – امیدواریم آنها به شما کمک کنند.