مزایا و معایب خوردن تخم اردک در مقابل تخم مرغ

تخم مرغ پرمصرف ترین تخم مرغ در سراسر جهان است. خوب است، سالم است، آسان است.
اما برخی از افراد، به دلیل کنجکاوی یا دلایل تغذیه ای، ممکن است علاقه مند به امتحان انواع دیگری از تخم مرغ، مانند تخم مرغ اردک باشند.
تغییر به تخم مرغ اردک می تواند به برنامه صبحانه کسل کننده شما تغییری طراوت بخش دهد.
بعلاوه، تخم اردک چند منظوره تر از آن چیزی است که در نگاه اول تصور می کنید.
در ادامه نگاهی به مزایا و معایب خوردن تخم مرغ اردک در مقایسه با تخم مرغ معمولی‌تر آورده شده است.
بیشتر بخوانید: قیمت تجهیزات مرغداری

چگونه تخم اردک با تخم مرغ مقایسه می شود؟

خوردن تخم مرغ اردک به اندازه تخم مرغ بی خطر است. USDA دقیقاً همان استانداردها و مقرراتی را برای تخم مرغ اردک دارد که برای همه طیور مانند مرغ، بلدرچین، شترمرغ و غیره دارد. در حالی که خود تخم مرغ بزرگتر از تخم مرغ است، زرده داخل آن نیز به نسبت تخم مرغ بزرگتر است.

قسمت سفید تخم مرغ تخم اردک در هر گرم کالری و مواد مغذی بیشتری نسبت به تخم مرغ دارد، اما کمتر از تخم بلدرچین و غاز است. این مقاله را بخوانید تا درباره نحوه مقایسه تخم اردک با سایر تخم مرغ ها بیشتر بدانید.

سوال کنجکاوی دیگری که اکثر مردم می خواهند به آن پاسخ داده شود این است که طعم چگونه مقایسه می شود؟ خوب، بسته به رژیم غذایی، طعم تخم اردک شبیه به تخم مرغ است، فقط غنی تر است. در حالی که طعم ها مشابه است، تفاوت های ظریف و برخی نه چندان ظریف بین تخم مرغ اردک و مرغ وجود دارد.

مزایای انتخاب تخم اردک به جای تخم مرغ

  • تخم اردک پوسته ضخیم تری دارد. این باعث می شود که تخم اردک ماندگاری بیشتری نسبت به تخم مرغ داشته باشد.
  • تخم اردک حدود 50 درصد بزرگتر از حتی تخم مرغ جامبو است. یک مقایسه تقریبی 2 تخم اردک = 3 تخم مرغ است.
  • تخم مرغ اردک نسبت به تخم مرغ حاوی آلبومین بیشتری است. این مزیت بزرگ هنگام پخت با تخم مرغ اردک است. آلبومین بیشتر به شیرینی ها و سایر محصولات پخته شده شما ساختار بیشتر و قدرت بالاتری می دهد. کیک ها و سایر شیرینی ها نرم تر و سبک تر از تخم مرغ هستند.
  • وقتی اردک ها و جوجه ها از یک رژیم غذایی استفاده می کنند، تخم مرغ هایشان طعم مشابهی دارد. با این حال، تخم اردک طعم غنی‌تری دارد و قوام خامه‌تری دارد. این بخاطر این است که –
  • تخم مرغ اردک نسبت به تخم مرغ چربی بیشتری دارد. تخم مرغ اردک حاوی 9.6 گرم چربی است، در حالی که در تخم مرغ 5 گرم چربی وجود دارد.
  • تخم اردک همچنین دارای اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری است – 71.4 میلی گرم در مقابل 37 میلی گرم.
  • تخم مرغ اردک نسبت به تخم مرغ پروتئین بیشتری دارد. این خبر خوبی برای همه کسانی است که از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا مانند رژیم پالئو استفاده می کنند. یک تخم مرغ متوسط ​​حاوی 6.28 گرم پروتئین است، در حالی که یک تخم مرغ اردک متوسط ​​حاوی 8.97 گرم پروتئین است.

بیشتر بخوانید: قیمت آبخوری نیپل مرغداری

افرادی که به تخم مرغ آلرژی دارند اغلب می توانند تخم اردک را بدون عوارض مصرف کنند. این به این دلیل است که پروتئین های موجود در تخم مرغ اردک و مرغ کمی متفاوت هستند. هر کسی که به تخم مرغ حساسیت شدید دارد، باید قبل از آزمایش تخم مرغ اردک ابتدا با پزشک خود مشورت کند تا مطمئن شود که این یک جایگزین بی خطر برای شماست.

معایب انتخاب تخم اردک به جای تخم مرغ

پوسته ضخیم تر تخم اردک باعث می شود که شکستن آنها سخت تر شود. این بدان معناست که برای به دست آوردن ترک تمیز و جلوگیری از افتادن تکه‌های پوسته در هر چیزی که می‌سازید، به کمی تمرین نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: قیمت دانخوری اتوماتیک مرغ

  • به دلیل سایز بزرگتر و محتوای چربی بیشتر، نمی توانید اردک را به جای تخم مرغ در هنگام پخت جایگزین کنید. شما باید کمی آزمایش کنید تا ببینید چه تنظیماتی را باید در دستور العمل های تخم مرغ معمولی خود انجام دهید تا کیفیت مورد نظر خود را بدست آورید.
  • تخم مرغ اردک 3 برابر بیشتر از تخم مرغ کلسترول دارد. این تا حدی به دلیل اندازه کلی بزرگتر آنها است، تا حدی به این دلیل که خود زرده بزرگتر است و تا حدودی به این دلیل است که تخم مرغ اردک محتوای چربی بیشتری دارد.
  • هر تخم مرغ اردک حاوی 619 میلی گرم کلسترول است که بیش از دو برابر مقدار توصیه شده روزانه است. اگر کلسترول بالا یا بیماری قلبی دارید، یک تخم مرغ اردک بیش از 3 برابر حد مجاز روزانه توصیه شده دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت جت هیتر مرغداری

  • تخم مرغ اردک گرانتر از تخم مرغ موجود در بازار است. تخم مرغ اردک می تواند تا 1 دلار برای هر تخم مرغ قیمت داشته باشد، در حالی که تخم مرغ مرغ به طور متوسط ​​کمتر از 25. اما اگر هم اردک و هم تخم مرغ را به تنهایی پرورش دهید، در واقع قیمت آنها بسیار شبیه به هم است.
  • در حالی که تخم مرغ اردک دارای پروتئین و سایر مواد مغذی بیشتری است، کالری بیشتری نیز دارد. یک تخم مرغ به طور متوسط ​​71 کالری دارد، اما یک تخم مرغ اردک به طور متوسط ​​130 کالری دارد. این کالری ها از ترکیب بالاتری از پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها به دست می آیند.
  • سفیده تخم مرغ اردک هم زدن سخت تر است زیرا نسبت به سفیده مرغ آب کمتری دارد.
  • اگر تخم مرغ اردک به روشی خاص (سخت آب پز) یا برای مدت طولانی پخته شود، این مقدار آب کمتر می تواند باعث لاستیکی شدن تخم مرغ اردک شود. باز هم، برای یافتن بهترین راه برای پختن تخم مرغ اردک، کمی آزمایش لازم است.
  • بسته به رژیم غذایی که اردک تغذیه می کند، طعم تخم مرغ اردک می تواند به شدت تحت تاثیر قرار گیرد. اردک ها یک رژیم غذایی با پروتئین بالا را به مواد گیاهی ترجیح می دهند (به حشرات، حلزون ها و راب ها فکر کنید). در حالی که کشاورزان این مورد را در مورد اردک دوست دارند، اما بر طعم تخم مرغ تأثیر می گذارد. اگر یک اردک با رژیم غذایی مشابه جوجه ها نگهداری شود، طعم آن تقریباً تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: قیمت فن ھواکش مرغداری

  • تخم مرغ اردک به راحتی تخم مرغ پیدا نمی شود. در حالی که برخی از فروشگاه‌های مجلل مانند Whole Foods شروع به حمل تخم مرغ اردک کرده‌اند، اما به آسانی تخم مرغ‌های مرغ تولید انبوه در دسترس نیستند. بهترین مکان برای یافتن تخم مرغ اردک خوب هنوز در بازار کشاورز محلی شماست.

نتیجه

مزیت های مشخصی برای پخت و پز و پخت با تخم مرغ اردک وجود دارد، هنگامی که با آن بازی کرده و دستور العمل های خود را برای جبران اندازه، محتوای آب کمتر، و چربی و پروتئین بیشتر جبران کنید. با این حال، اگر مراقب کلسترول خود هستید و کالری می شمارید، شاید تغییر به تخم مرغ اردک انتخاب مناسبی برای شما نباشد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن

تخم اردک حاوی مقدار قابل توجهی کلسترول و چربی است، اما از نظر سایر مواد مغذی و پروتئین نیز بالاتر است. خوردن تخم مرغ اردک در حد اعتدال می تواند مکملی عالی برای یک رژیم غذایی متعادل و یک سبک زندگی سالم باشد.

در پایان، اگر شرایطی برای مراقبت از کلسترول خود ندارید و در حیاط خانه خود مرغ پرورش می دهید، تخم اردک می تواند گزینه بهتری نسبت به مرغ برای شما باشد. در غیر این صورت، احتمالاً می خواهید به تخم مرغ بچسبید.