آیا ماهی یا مرغ پروتئین بهتری است؟

بیشتر بخوانید: قیمت قفس مرغ تخم گذار

پروتئین هم از غذاهای گیاهی و هم از غذاهای حیوانی به دست می آید، اما همه غذاهای پروتئینی یکسان ایجاد نمی شوند. اگر به مقدار بیشتری از این ماده مغذی بدون چربی و کالری اضافی نیاز دارید، پروتئین موجود در ماهی در مقابل مرغ را در نظر بگیرید. هر دو منبع عالی هستند، اما ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که یکی از آنها انتخاب بهتری نسبت به دیگری باشد.

نکته

مقدار پروتئین ماهی در مقایسه با مرغ اغلب مشابه است، اما تفاوت هایی در ارزش غذایی آنها وجود دارد، بنابراین ممکن است با مخلوط کردن آنها بیشترین سود را ببرید.

بیشتر بخوانید: قیمت ابخوری نیپل

پروتئین در ماهی در مقابل مرغ

به گفته دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan، اگر می خواهید در کاهش وزن جهشی داشته باشید، پر کردن غذاهای پر پروتئین حداقل در کوتاه مدت می تواند استراتژی خوبی باشد . مرغ و ماهی دو منبع پروتئینی راحت و آسان هستند که بودجه کالری شما را کاهش نمی دهند.

بیشتر بخوانید: قیمت تجهیزات مرغداری

محتوای غذایی مرغ بسته به برش و خوردن یا نخوردن پوست آن می تواند متفاوت باشد. طبق گزارش USDA ، یک وعده 100 گرمی سینه مرغ بدون پوست، 165 کالری و 31 گرم پروتئین دارد. همان اندازه ران مرغ با پوست 225 کالری و 23 گرم پروتئین دارد.

هنگام تصمیم گیری بین ماهی و مرغ برای کاهش وزن، محدوده مشابهی بین انواع مختلف ماهی پیدا خواهید کرد. داده های USDA برای یک وعده 100 گرمی ماهی شامل موارد زیر است:

  • ماهی سالمون : 188 کالری و 25 گرم پروتئین
  • کنسرو ماهی تن (در آب): 86 کالری و 19 گرم پروتئین
  • ساردین : 208 کالری و 25 گرم پروتئین
  • میگو : 60 کالری و 14 گرم پروتئین

بیشتر بخوانید: قیمت دانخوری اتوماتیک مرغ

نکته اصلی این است که اگر ماهی را با مرغ برای کاهش وزن مقایسه می کنید، هر کدام می تواند انتخاب خوبی باشد زیرا هم کالری کمی دارند و هم پروتئین بالایی دارند.

ماهی تنوع بیشتری را ارائه می دهد

وقتی سعی می کنید لاغر شوید، وسوسه انگیز است که از یک رژیم غذایی بسیار سخت پیروی کنید تا به اهداف کالری خود برسید. گاهی اوقات، این به معنای خوردن مقدار زیادی مرغ روز به روز است.

بیشتر بخوانید: قیمت فن ھواکش مرغداری