مشکلات طیور با سیستم های اتوماتیک آبخوری

طیور همراه با خوراک نیاز به آب آشامیدنی با کیفیت دارد. کمبود آب منجر به بی حالی پرندگان، مصرف ضعیف خوراک، قابلیت هضم کم و در نتیجه افزایش تبدیل، کاهش سودآوری تولید تخم مرغ یا گوشت طیور می شود.

در زیر می توانید هنجارهای مصرف آب را مشاهده کنید.
بیشتر بخوانید: قیمت آبخوری نیپل مرغداری
مصرف آب توسط طیور (جوجه های گوشتی، جوجه های جوان، مرغ های تخمگذار)
طبقه بندی آبخوری ها
تکنسین ها انواع زیر را از آبکش ها تشخیص می دهند:
● نوک سینه. آبدار یک قطره کوچک تولید می کند که توسط یک پرنده چیده می شود.
● کاسه نوشیدنی. یک کاسه کوچک در سطح سر جوجه یا پرنده بالغ قرار می گیرد. آب تحت فشار در کاسه می آید و پرندگان آن را می نوشند.
● جاروبرقی روکش های معمولی روی کوزه ها نمونه ای از چنین آبخوری هایی هستند. فشار اتمسفر مانع از ریختن مایع به بیرون از شیشه می شود.
بیشتر بخوانید: قیمت تجهیزات مرغداری
● سیفون. آب با سینی به تدریج وارد سیستم سیفون می شود. چنین آبیاری ها را می توان به صورت لولایی روی زمین نصب کرد.
● ظروف نوشیدنی ساده. کاسه های معمولی، ظروف پلاستیکی برش خورده، سطل ها برای این منظور مناسب هستند. این گزینه فقط برای طیور بزرگ بالغ مناسب است.
اما این روش آبیاری دارای معایبی است. آب به سرعت با زباله، پر، کود آلوده می شود. همچنین جوجه‌های گوشتی یا بوقلمون می‌توانند مانند سوف تا لبه سطل پرواز کنند و آب‌پاش را برگردانند.

مزایای استفاده از خطوط آبیاری جوجه های گوشتی

هنگامی که مزرعه بیش از 100 پرنده دارد، توصیه می شود یک خط آبیاری در ساختمان ترتیب دهید. آبخوری‌های نوک پستان یا کاسه‌های آبخوری با آب‌رسانی خودکار:
● دسترسی دائمی طیور و جوجه‌های جوان به آب جاری تازه.
● مصرف آب مقرون به صرفه. رطوبت اضافی توسط طیور پاشیده نمی شود.
● ویتامین ها و داروها را می توان با کنترل دقیق مقدار به آب اضافه کرد.
● بهبود میکرو اقلیم اتاق
● صرفه جویی در زمان در نگهداری مرغداری.
بیشتر بخوانید: خرید قفس مرغ تخمگذار

مشکلات طیور در عملیات خط آبخوری

نگرش بی دقت هنگام نصب خط، صرفه جویی در مواد فوراً بر روند تولید تأثیر منفی می گذارد. مشکلات به دلیل خرابی آبخوری ها به وجود می آید.
دیاتز اسید اوریک (نقرس). جوجه های جوان در 10 روز اول در معرض خطر هستند. مشکل به دلیل عدم دسترسی جوجه ها به آب است. در 12 ساعت بی تفاوتی پرنده ایجاد می شود، مصرف روزانه خوراک کاهش می یابد. جوجه های جوان در 2-3 روز شروع به مردن می کنند.کمبود آب باعث رسوب کریستال های نمک در قلب و سایر اندام های داخلی می شود. این یک پدیده توده ای است و تنها با از بین بردن علت آن قابل اصلاح است. تکنسین های باتجربه طیور توسعه نقرس در جوجه های گوشتی را با موارد زیر توضیح می دهند:
● جلو آبیاری باریک. جبهه آبیاری باید حداقل 2.5-3.5 سانتی متر در هر سر باشد. بیشتر اوقات مشکل در مکان هایی با روش های پرورش جوجه های جوان ایجاد می شود. اگر در هفته‌های اول جوجه‌ها را زیر جوجه‌ها گرم می‌کنید، آب‌های اضافی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: قیمت دانخوری اتوماتیک مرغ
● ارتفاع نصب نادرست نوک پستان یا کاسه. اگر آبخوری ها خیلی بالا یا پایین باشد، جوجه های جوان آب را نمی بینند، نمی فهمند کجاست. تکنسین ها توصیه می کنند که آبگیرها را موازی با کف نصب کنید.
در مورد زاویه چسبندگی و ارتفاع، آبکش باید تا روز چهارم در سطح چشم مرغ و با زاویه 30 درجه نسبت به کف نصب شود.
● فشار اشتباه سیستم. فشار زیاد به این معنی است که جوجه های جوان قدرت فشار دادن نوک پستان را ندارند، فشار کم به این معنی است که قطره بیرون نمی آید، بلکه تبخیر می شود. همچنین بسته به سن طیور، فشار آب در سیستم آبیاری باید تغییر کند. ارتفاع بهینه ستون آب:1 هفته – 10-15 سانتی متر ستون آب.
2-3 هفته – 20-25 سانتی متر ستون آب؛
3-4 هفته – 25-30 سانتی متر ستون آب؛
4-6 هفته – 30-35 سانتی متر ستون آب.

بیشتر بخوانید: قیمت هواکش ۱۴۰ مرغداری

● انسداد خط. بنابراین، مهم است که نفوذپذیری آب و فشار آن را روزانه بررسی کنید.
● استفاده از نوک پستان با فشار عمودی (180 درجه) برای جوجه های کوچک. در غیر این صورت جوجه ها آب زیادی می ریزند، بستر را خیس می کنند و یخ می زنند.

مشکل بستر خیس پس از 21 روز از رشد جوجه گوشتی، ممکن است با مشکل زیر مرتبط با قطع عملیات خط آبیاری مواجه شود. آمونیاک حاصل از کود روی کاه مرطوب و تراشه های چوب می نشیند.

 محیط تهاجمی کف مرطوب به پوست نازک پنجه جوجه ها آسیب می رساند. جوجه های جوان به دلیل زخم ها و زخم ها بی تفاوت می شوند.
با ایجاد پودودرماتیت، جوجه های گوشتی در هر مرحله احساس درد می کنند. این طیور سعی می کند در یک موقعیت یا روی ماهیچه باقی بماند، بیشتر به تغذیه کننده ها می آید.
در موارد نادیده گرفته شده، پودودرماتیت در قفسه سینه و مفاصل متاتارس ایجاد می شود. زخم ها شروع به چرک شدن می کنند، بدن ظاهر قابل فروش خود را از دست می دهد و به زباله تبدیل می شود.
بیشتر بخوانید: قیمت فن مرغداری
رطوبت بالا و خیس شدن سریع به دلیل موارد زیر رخ می دهد:
● فشار بالای سیستم.
● استفاده از آب سخت. کریستال های معدنی به سرعت سوراخ نوک پستان را مهر و موم می کنند، قطر لوله را کاهش می دهند و فشار را در سیستم خط آبیاری افزایش می دهند.
● استفاده از نوک سینه های بی کیفیت. در مرغداری صنعتی فقط از آبخوری های فلزی یا پلاستیکی تقویت شده استفاده می شود.فلز بهتر است، زیرا فولاد ضد زنگ به راحتی در برابر درمان با محلول های ضد عفونی کننده، شستشو با آب گرم مقاومت می کند.
بیشتر بخوانید: هواکش صنعتی مرغداری
شیوع کوکسیدیوز. علاوه بر این، کوکسیدیا به طور فعال در بستر مرطوب تکثیر می شود. میکروارگانیسم های بیماری زا قادرند کل مرغ را در یک هفته از بین ببرند. خطر بیماری این است که قابل درمان نیست.

پیشگیری از کوکسیدیوز در مرغداری رعایت پارامترهای توصیه شده ریز اقلیم در مرغداری و استفاده از خوراک تخصصی است.
به عنوان مثال، خط تغذیه کامل برای طیور ALPHA در گزینه های شروع، گروور و پایان حاوی کوکسیدیواستات است. مکمل عملکردی از سیستم گوارش جوجه های گوشتی در برابر باکتری های بیماری زا محافظت می کند و درصد تلفات موجود در انبار را در تمام مراحل پرورش طیور کاهش می دهد.

چگونه از مشکلات آبخوری طیور جلوگیری کنیم؟

فناوران توصیه می کنند که ایده نصب خطوط آبخوری در مرغداری را رها نکنید. برای جلوگیری از مشکل در عملکرد آبخوری ها، باید موارد زیر را به طور مرتب انجام دهید:
● آبخوری ها را روزانه تمیز کنید.
● نصب نوک سینه ها با گزینه سر 360 درجه. بنابراین تمام سهام قادر خواهند بود در صورت نیاز از طرف های مختلف بنوشند.
بیشتر بخوانید: قیمت دستگاه مرغ پرکنی
● کیفیت آب را در ابتدا و انتهای خط آبیاری کنترل کنید.
● به جوجه های جوان آب سرد ندهید. در حالت ایده آل، آب باید در دمای خانه مرغداری باشد.
● خطوط را به طور منظم بشویید.
● استفاده از انواع مشابه آبخوری ها در دوره پرورش و مدیریت طیور در دوره تولید.
● سطح فشار آب را تنظیم کنید تا یک قطره ظاهر شود.همراه با خط آبخوری، خوراک‌های ترکیبی کامل آماده و آماده از، پرورش جوجه‌های گوشتی و مرغ‌های تخم‌گذار را به یک فعالیت آسان و مؤثر تبدیل می‌کند.