دانخوری اتوماتیک مرغ برای مرغداری صنعتی

تولیدات طیور از الگوی کشاورزی پیروی می‌کنند – به یک عملیات بزرگ تبدیل می‌شوند و مکانیزه می‌شوند، و دستگاهی که این تغییر را تا حد زیادی ممکن و سودآور می‌سازد، دستگاه تغذیه خودکار مرغ است که یک اختراع نسبتاً جدیدتر است.

از زمانی که دستگاه جوجه کشی در مقیاس وسیع اجازه جوجه کشی جوجه ها را داد، گلوگاه های مزرعه مرغ تغذیه گله ها بوده است. هنگامی که این کار با دست انجام می شد، هزینه بیشتری داشت و زمان بر بود – و همچنین فرآیند مصرف خوراک. سیستم تغذیه خودکار مرغ این گلوگاه را شکسته است.

دستگاه تغذیه خودکار مرغ چیست؟

دستگاه تغذیه جوجه اتوماتیک از یک قیف یا سطل مرکزی تغذیه می کند تا به طور مداوم در تمام طول روز به پرندگان غذا دهد.

بیشتر بخوانید: قفس پرورش مرغ گوشتی

مرد طیور به جای پر کردن امتیاز سطل های تغذیه جداگانه، فقط یک قیف را پر می کند و این کار را فقط یک بار در روز انجام می دهد. همچنین یک قیف نیروی انسانی ابتدای خط تغذیه اصلی وجود دارد.

این مجموعه کامل از سیستم تغذیه خودکار جوجه شامل موارد زیر است:

  1. مخزن خوراک.
  2. سیلوهای تغذیه
  3. هوپر مسافرتی.
  4. تخلیه خوراک.

بیشتر بخوانید: قیمت آبخوری نیپل مرغداری

چگونه کار می کند؟

سیستم های توزیع شامل یک زنجیر بی پایان است که توسط موتور و همچنین چرخ دنده ها هدایت می شود. در اینجا ما می توانیم یک سنسور تغذیه پان را ببینیم که در آن انتهای هر خط تغذیه که موتورها را روشن می کند و باید به تحویل خودکار تغذیه برسد.

هنگامی که تمام ظرف تغذیه از خوراک پر می شود، جعبه کنترل کار موتورها را متوقف می کند. وقتی تابه خورد شد، اینها کنترلی را راه اندازی می کنند که موتور را دوباره راه اندازی می کند.

پس از قرار دادن تغذیه ها در قیف و راه اندازی دستگاه، عملیات ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت تجهیزات مرغداری

تغذیه در قیف به درگاه های خروجی در پایین قیف منتقل می شود. از طریق سوراخ روی زنجیره ای که به آرامی در حال حرکت است می افتد. زنجیر که از طریق فرورفتگی عبور می کند، خوراک را همراه با خود به گله می برد. پرنده آن را از خار می خورد.

نژاد مرغ مخزن را در خارج از خانه مرغ تغذیه می کند که سیستم حمل و نقل در آن به سیلوهای خوراک می رود و سپس دستگاه را با توجه به زمان تعیین شده به قیف مسافر منتقل می کند. هنگامی که آخرین قیف مسافرتی با خوراک پر می شود، دستگاه انتقال به طور خودکار متوقف می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت دانخوری اتوماتیک مرغ

سیستم تغذیه جوجه به آرامی اجرا می شود، و خوراک از قیف در حال حرکت به طور یکنواخت به داخل مخزن جریان می یابد تا هر جوجه خوراک تازه دریافت کند. پس از تمام شدن خوراک ها، قیف در حال حرکت به طور خودکار به موقعیت تخلیه خوراک می رود، سپس قیف دوباره پر می شود.

چگونه دانخوری خودکار مرغ باعث صرفه جویی در هزینه می شود؟

امروزه یک دستگاه تغذیه خودکار مرغ خوب در شرایط مختلف برای صاحب خود پول فراهم می کند. به بچه جوجه ها، جوجه های گوشتی، گله تخمگذار و همچنین بوقلمون های بالغ غذا می دهد.

برخی از فیدرها هر نوع این خوراک را مدیریت می کنند و با کمک هر نوع مواد بستر معمولی آن را با موفقیت کار می کنند.

برای اینکه یک ماشین تحت همه این شرایط مختلف کار کند که به طیف وسیعی از انعطاف پذیری نیاز دارد.

یک نمونه ایده آل از دانخوری های خودکار مرغ برای سیستم مرغداری با اندازه متوسط ​​و بزرگ، دانخوری مرغ اتوماتیک است.

بیشتر بخوانید: قیمت هواکش ۱۴۰ مرغداری

تنظیم یا کنترل مقدار خوراک های تحویل شده توسط ماشین به یک گله امکان پذیر خواهد بود. جوجه های بچه به طور طبیعی کمتر از مرغ های تخمگذار مصرف می کنند.

از این رو باید بتوان میزان خوراکی که از قیف ها به زنجیره می رود را کاهش داد. یک دستگاه تغذیه جوجه اتوماتیک کنترل بیشتری دارد – می تواند سرعت زنجیر را از 20 فوت در دقیقه تا 6 فوت کاهش دهد.

کنترل دیگری توسط ساعت زمان ارائه می شود که ممکن است دستگاه را برای مدت زمان های مختلف روشن و خاموش کند. در اینجا راهنمای نمونه سیستم تغذیه خودکار مرغ برای درک بهتر است.

بیشتر بخوانید: قیمت هواکش صنعتی مرغداری

مزایای سیستم تغذیه مرغ

مزایای تغذیه خودکار دست زدن به تغذیه بسیار است. اول از همه، این دوره صرفه جویی در خوراک است. بسیاری از کاربران ادعا می کنند که این دستگاه ممکن است ظرف یک تا دو سال هزینه خود را بپردازد و صرفه جویی در خوراک را به تنهایی برای مرغ ها و 3 تا 4 ماه را برای جوجه های گوشتی بپردازد.

صرفه جویی در سیستم تغذیه از دو طریق انجام می شود. پرندگان با صدور صورت‌حساب و بیرون آمدن از سطل خودکار، خوراک زباله نیستند، زیرا آنها از یک گودال پر شده با دست استفاده می‌کنند.

به نظر می رسد حرکت زنجیر آنها را جذب می کند و همچنین پرندگان را به خوردن بیشتر و بیشتر تشویق می کند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن

ثانیا پس انداز در نیروی کار است. به جای ساعت‌ها وقت صرف هر روز برای پر کردن سطل‌ها، مرد طیور ممکن است چند کیسه غذا را در قیف بریزد و زنجیره و سیستم تغذیه را بررسی کند تا دانخوری‌ها را برای روز فراموش کند.

او مجبور نیست سطل ها را تمیز کند. او به جای اینکه یک مجموعه را جمع کند و یک مجموعه بزرگتر را با رشد پرندگان بیرون بیاورد، فقط قیف و قیف را کمی بالاتر می برد. بر خلاف فیدرهای دستی، تمیز کردن کم یا اصلاً لازم نیست.

نشانه زمان و صرفه جویی در کار ممکن است با تجربه تجهیزات مرغداری HIGHTOP نشان دهد. و هیچ‌کدام به 40000 تا 50000 قطعه جوجه گوشتی به جای 10000 جوجه‌های گوشتی که از تغذیه دستی برای تغذیه استفاده می‌شد اهمیت نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: پنجره اینلت مرغداری

با توجه به این مزایا و کاهش تلاش دستی برای طیور، شخصاً توصیه می‌شود که اگر هنوز این کار را انجام نداده‌اید، به فکر دستگاه تغذیه خودکار مرغ باشید. همچنین، یافتن ارائه دهندگان خدمات با کیفیت برای تولید کار آسانی نیست.

توصیه تعمیر و نگهداری برای سیستم تغذیه خودکار مرغ

  • تامین آب
    مصرف آب پرندگان را بررسی کنید و از آن یادداشت کنید.
    ستون آب داخل و شلنگ شفاف در ابتدا و انتهای هر ردیف قفس را بررسی کنید.
    آبخوری های نوک سینه را چک کنید و فوراً آن را که نشتی دارد یا به درستی کار نمی کند تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت جت هیتر مرغداری

  • زنجیر تغذیه
    مطمئن شوید که برای تغذیه زنجیر همیشه صاف در داخل مخزن تغذیه قرار گرفته باشد. اگر در حین کار سگک شد، فوراً دستگاه را خاموش کنید و بررسی کنید که آیا زنجیره خوراک در جایی گیر کرده است یا خیر، به زودی مشکل را اصلاح کنید.
  • مدیریت فنی
    از اتصالات مکانیکی و قطعات فلزی اجرای سیستم تغذیه به درستی مراقبت کنید تا از زنگ زدگی در امان بمانند. همچنین حفظ کیفیت غذا و آب به جوجه ها عرضه می شود.

اگر اطلاعاتی در مورد  تغذیه خودکار مرغ یا نحوه استفاده و نصب آن دارید ، برای ما ایمیل ارسال کنید. ماهمیشه برای کمک اینجا هستیم.

بیشتر بخوانید: خرید هیتر کابینتی مرغداری