چند کیسه خوراک برای 100 جوجه گوشتی نیاز است؟

چند کیسه خوراک برای 100 قطعه جوجه گوشتی؟ افراد علاقه مند به پرورش جوجه های گوشتی می خواهند قبل از قدم گذاشتن در قلمرو در مورد عادات تغذیه جوجه های گوشتی بدانند. بسیاری از مرغداران با سرمایه گذاری های کوچک دوست دارند از کوچک شروع کنند و حدود 50 تا 500 مرغ گوشتی پرورش دهند که 100 عدد ایده آل برای شروع است.

جوجه های گوشتی به دلیل توده عضلانی خود شناخته می شوند که باعث شد مردم این باور را داشته باشند که ممکن است به یک رژیم غذایی با کیفیت بالا و غنی از مواد مغذی نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن

جوجه‌های گوشتی مانند هر پرنده و حیوان دیگری به رژیم غذایی پر از مواد مغذی نیاز دارند، اما نیازی به تغییر رژیم غذایی نیست، می‌توان با کمی تغییر در پروتئین از همان روز تا سن بازار با همان رژیم غذایی تغذیه کرد.

محتوا. جوجه های گوشتی از یک سبک زندگی کم نگهداری لذت می برند، آنها از شما نمی خواهند که برای غذا دادن به آنها دست به کار شوید. فقط یک کیسه خوراک در فروشگاه داشته باشید، بقیه مهم نیست.

بیشتر بخوانید: پنجره اینلت مرغداری
جوجه های گوشتی برای پرورش سریع و آسان بسیار محبوب هستند، تقاضا برای پرورش جوجه های گوشتی در بالاترین حد خود قرار دارد. جوجه های گوشتی که برای رشد و پایان سریع پرورش داده می شوند، خوراک را به وزن عضلانی تبدیل می کنند. جوجه ها به سرعت از نظر تعداد تکثیر می شوند، به همین ترتیب کیسه های خوراک، آبخوری و سایر ملزومات نیز افزایش می یابد. بیایید ببینیم برای 100 قطعه جوجه گوشتی چند کیسه خوراک لازم است؟

چند کیسه خوراک برای 100 جوجه گوشتی؟

جوجه های گوشتی به دو نوع جیره نیاز دارند. رژیم غذایی استارتر و فینیشر با محتوای پروتئین متفاوت. به طور متوسط، یک جوجه گوشتی از یک روزگی تا 8 هفتگی حدود 4.25 کیلوگرم غذا می خورد.

اگر این مقدار را برای 100 قطعه جوجه گوشتی محاسبه کنید، به ازای هر کیلوگرم در 100 قطعه جوجه گوشتی ضرب کنید، معادل 425 کیلوگرم یا 17 کیسه خوراک است. با این حال، انتظار می رود کیسه های خوراک بین 20 تا 25 کیسه باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت جت هیتر مرغداری
دو جیره مختلف جوجه های گوشتی شامل

رژیم غذایی اولیه جوجه های گوشتی – این جیره حاوی 23-24 درصد پروتئین و 3190 کیلو کالری بر کیلوگرم انرژی است که معمولاً در 3-4 هفته اول تغذیه می شود.
جیره تمام کننده جوجه های گوشتی – این جیره شامل 21-20 درصد پروتئین و 3300 کیلوکالری بر کیلوگرم انرژی می باشد که پس از 3 تا 4 هفته تولد تا رسیدن به سن بازار توسط جوجه های گوشتی مصرف می شود.

رژیم استارتر جوجه های گوشتی برای 100 جوجه گوشتی

رژیم غذایی Pre-Starter غنی از پروتئین و آنتی بیوتیک است، بنابراین، مورد علاقه مطلق بسیاری از مرغداران است. اغلب به عنوان یک رژیم غذایی رشد دهنده نامیده می شود که متناسب با پاسخ رشد اضافی است.

بیشتر بخوانید: تولیدی هیتر موشکی مرغداری

به جوجه های گوشتی معمولاً پوره داده می شود، اما این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند کرامبل و گلوله بخورند. به طور متوسط، یک جوجه گوشتی در هفته های اولیه 1.25 کیلوگرم ماش استارتر می خورد.

طبق تحقیقات ، ماش استارتر در 4 هفته اول به جوجه های گوشتی داده می شود. 100 جوجه گوشتی 125 کیلوگرم (100*1.25) ماش استارتر مصرف می کنند.

رژیم غذایی مرغ گوشتی

صاحبان طیور باید رژیم غذایی خود را برای گفتگو با غذا یا وزن عضلانی تغییر دهند. جوجه های گوشتی وقتی 8 هفتگی دارند به وزن بازار می رسند و پس از آن شروع به سرازیر شدن می کند. با افزایش خوراک، آنها شروع به کاهش وزن می کنند. به همین دلیل است که اکثر کشاورزان تمایل دارند آنها را در 8 هفتگی بفروشند.

بین سنین 4 تا 10 هفتگی، کشاورزان رژیم غذایی آغازین را به رژیم پایانی تغییر می دهند. به طور متوسط، یک جوجه گوشتی حدود 3.75-4.75 کیلوگرم جیره نهایی مصرف می کند.

بیشتر بخوانید: قیمت فن مرغداری

اگر ماش فینیشر را برای 100 قطعه جوجه گوشتی از داده های فوق محاسبه کنیم، بین 375 کیلوگرم تا 475 کیلوگرم خواهد بود. میانگین تبدیل خوراک برای جوجه های گوشتی حدود 2:1 است، یعنی 1 کیلوگرم افزایش وزن در هر 2 کیلوگرم خوراک.

چند پوند خوراک 20 تا 22 درصد برای 100 جوجه گوشتی مورد نیاز است؟
اگر فکر می کنید مصرف خوراک جوجه های گوشتی نر و ماده یکسان است، ما از ترکیدن حباب شما متنفریم، اینطور نیست. 20-22 درصد خوراک در 35 روز اول داده می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت دانخوری اتوماتیک مرغ

فرض کنید گله 50 درصد نر و 50 درصد ماده باشد، در اینجا چند پوند خوراک 20-20 درصد برای 100 قطعه جوجه گوشتی لازم است.( منبع )

(50 مرد * 7.039 پوند) + (50 زن * 6.358) پاسخ تقریباً 669.85 خواهد بود.

این داده ها از نمودار وزن بدن و نیاز خوراک جوجه های گوشتی معمولی گرفته شده است. راهنمای کامل ما در مورد هزینه پرورش 100 جوجه را بخوانید؟

سوالات متداول
چه مدت طول می کشد تا جوجه های گوشتی بالغ شوند؟

جوجه های گوشتی زمانی آماده فروش هستند که وزن آنها به 1.5 کیلوگرم برسد یا به سن 35-42 روزگی برسد. با این حال، اکثر مرغداران ترجیح می دهند آنها را در 8-10 هفتگی بفروشند، در آن زمان است که به وزن بازار می رسند.

یک جوجه گوشتی در 8 هفته چند کیلوگرم خوراک می خورد؟

در هفته هشتم یک جوجه گوشتی تا 1.691 کیلوگرم مصرف می کند. اگر در مورد مصرف خوراک تجمعی تا هفته هشتم صحبت کنیم، برای یک قطعه جوجه گوشتی حدود 8.070 خواهد بود.

بیشتر بخوانید: قیمت آبخوری اتوماتیک نیپل

جوجه های گوشتی چقدر می توانند بدون غذا زنده بمانند؟

با کمال تعجب، جوجه های گوشتی می توانند چندین هفته بدون غذا بمانند. با این حال، آنها نمی توانند چندین روز بدون در دسترس بودن آب زنده بمانند.

به طور خلاصه، خوراک جوجه‌های گوشتی سرشار از مواد مغذی و موادی است که باعث بزرگ‌تر و سنگین‌تر شدن جوجه‌های گوشتی می‌شود. از یک روزگی تا زمان بلوغ، 100 قطعه جوجه گوشتی ممکن است حدود 425 کیلوگرم مصرف کنند که معادل 17 تا 25 کیسه است.