بهترین دانخوری مرغ: تغذیه خودکار مناسبی که باید در نظر بگیرید و چگونه یکی را انتخاب کنید

بنابراین، این مقاله سه مورد از بهترین محصولات فیدر مرغ ایران را برای شما آورده است . این بهترین دانخوری مرغ توسط ویراستاران ما پس از تحقیقات دقیق برای برآورده کردن نیازهای همه کشاورزان و مرغداران حیاط خلوت انتخاب شده است.

و نه تنها این، بلکه نکاتی را نیز در مورد انتخاب دان مرغ مناسب اضافه کرده ایم تا بتوانید به سرعت نوع دان مرغ را که نیاز شما را برآورده می کند، شناسایی کنید.

اما، قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، بیایید ایده‌هایی در مورد تغذیه خودکار مرغ داشته باشیم.

 

 

دانخوری خودکار مرغ چیست؟

اگر مرغ دارید، ممکن است قبلاً با چندین دانخوری از جمله دانخوری مرغ DIY، دان مرغ آویزان، فیدر پلاستیکی و غیره آشنا باشید. اما در مورد تغذیه مرغ خودکار، بیشتر شما هنوز با آن آشنا نیستید.

بنابراین، تغذیه مرغ اتوماتیک چیست؟

دانخوری های خودکار مرغ اساساً خود تغذیه کننده طیور هستند که معمولاً به عنوان دانخوری مرغ پایه دار شناخته می شوند. این بدان معناست که شما به راحتی می توانید اطمینان حاصل کنید که مرغ های شما به خوبی تغذیه می شوند حتی زمانی که شما در اطراف نیستید.

یک دستگاه تغذیه خودکار یا خود تغذیه جوجه ها از یک ظرف و یک دستگاه پخش کننده تشکیل شده است.

  • ظرف محل ریختن خوراک مرغ است و به طور کلی به قفس متصل است.
  • دیسپنسر به قیف متصل است که خوراک را به داخل قفس مرغ می دهد.

چند فیدر خودکار مختلف وجود دارد، اما تقریباً به یک شکل کار می کنند. فقط باید مطمئن شوید که اندازه مناسب گله را انتخاب کرده اید و مرتباً آن را تمیز می کنید تا از کپک زدن یا سایر مشکلات جلوگیری کنید.

چرا از فیدر اتوماتیک استفاده کنیم؟

تغذیه مرغ خودکار یک راه عالی برای اطمینان از دسترسی جوجه های شما به غذا است، و دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید. در اینجا چهار نکته ضروری وجود دارد:

  1. در وقت شما صرفه جویی می کند. اگر شما فردی هستید که برنامه کاری شلوغی دارید، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که هر روز ساعت ها را صرف غذا دادن دستی به جوجه های خود کنید. با تغذیه خودکار، می توانید یک بار آن را راه اندازی کنید و سپس آن را فراموش کنید، زیرا بدانید که جوجه های شما همیشه به غذا دسترسی خواهند داشت.
  2. هدر رفت خوراک را کاهش می دهد. این دانخوری ها به گونه ای طراحی شده اند که مقدار مناسبی از خوراک را برای جوجه های شما پخش کنند. بنابراین، می توانید مطمئن باشید که آنها تغذیه مورد نیاز خود را بدون ضایعات دریافت می کنند. همچنین می توانید برای کاهش ضایعات یک دستگاه گلوله کود مرغ تهیه کنید.
  3. خوراک را خشک و تازه نگه می دارد. کپک و کپک می توانند به سرعت دسته ای از خوراک را از بین ببرند، اما اگر از تغذیه خودکار مرغ استفاده کنید، غذا خشک و تازه می ماند. فیدر همچنین رطوبت یا آفاتی را که ممکن است وارد غذا شود را از بین ببرد.
  4. دوام طولانی مدت را تضمین می کند. این فیدرها برای دوام ساخته شده اند و می توانند تا شش ماه غذای ثابتی را برای جوجه های شما فراهم کنند.

چه اندازه فیدر نیاز دارم؟

وقتی صحبت از دانخوری مرغ به میان می آید، اندازه قطعا مهم است. اما به چه اندازه دان مرغ نیاز دارید؟

در اینجا یک راهنمای محاسبات سریع وجود دارد که به شما کمک می کند تا غذای مرغ با اندازه مناسب را برای گله خود انتخاب کنید:

برای شروع محاسبه، باید سه چیز را بدانید.

  • اول مقدار خوراک جوجه ها در روز است. به طور کلی، مرغ های بالغ به طور متوسط ​​روزانه حدود 4 اونس (0.25 پوند) غذا می خورند.
  • دوم متوسط ​​فرکانس پر کردن مجدد است. بهتر است فیدری بخرید که فقط یک بار در روز یا هفتگی نیاز به شارژ مجدد داشته باشد.
  • و آخرین مورد تعداد جوجه هایی است که باید غذا بدهند. تعداد آنها می تواند از 4 تا 10 جوجه باشد. شما می توانید به سرعت اندازه فیدر مورد نیاز خود را بر اساس تعداد مرغ هایی که باید تغذیه کنید، ارزیابی کنید.

 

 

انواع دان مرغ

همه خواهان دانخوری مرغ ممتاز برای مرغ های خود هستند، اما با وجود متغیرهای بسیار زیاد، تصمیم گیری در مورد نوع مناسب آن دشوار است.

در نتیجه، در اینجا به برخی از بهترین ویژگی‌های دانخوری مرغ می‌پردازیم تا به شما در یافتن یک مناسب ایده‌آل برای مرغ‌های حیاط خلوت یا مزرعه خود کمک کنیم.

فیدرهای اتوماتیک

اگر به دنبال راهی آسان برای تغذیه مرغ خود هستید، دانخوری خودکار مرغ گزینه بسیار خوبی است. این فیدرها را می توان طوری برنامه ریزی کرد که مقدار مناسبی از غذا را برای جوجه های شما پخش کند. در نتیجه، هر کسی می تواند بدون نیاز به کار دستی به مرغ های خود غذا بدهد.

دانخوری مرغ آویزان

دانخوری طیور در هر شکل و اندازه موجود است، اما دانخوری های آویزان بهترین گزینه برای گله شما هستند. آنها غذا را تمیز و خشک، دور از جوندگان و سایر آفات نگه می دارند و نظارت بر میزان مصرف پرندگان را آسان می کنند.

علاوه بر این، این فیدرها به سادگی قابل استفاده هستند. می توانید آنها را در هر مکانی و در هر ارتفاعی آویزان کنید و برای گله های کوچک و بزرگ عالی هستند.

فیدرهای جاذبه

اگر به دنبال یک راه آسان و مقرون به صرفه برای تغذیه جوجه های خود هستید، تغذیه کننده گرانشی راه خوبی است.

فیدرهای جاذبه برای راه اندازی و استفاده ساده هستند. برای عملکرد آن نیازی به باتری، موتور یا سایر اجزای متحرک نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ظرف را از خوراک پر کنید زیرا به دلیل نیروی گرانش روی مرغ می‌افتد.

تغذیه کننده ها

دانخوری ها یکی دیگر از تجهیزات تغذیه موثر برای جوجه های شما هستند. این جریان مداوم غذا را فراهم می کند و جوجه ها را به خوردن بیشتر و سالم ماندن تشویق می کند. علاوه بر این، این فیدرها می توانند به کاهش زمان صرف تمیز کردن مرغداری کمک کنند.

3 بهترین دانخوری مرغ ما

بس که جوجه های شما غذای خود را به هم ریخته اند. سه دانخوری مرغ برتر ما را که قفسه شما را تمیز و مرتب نگه می دارند، بررسی کنید!

فیدرهای خودکار مرغ پدربزرگ برای مقاومت در برابر هر گونه آب و هوای شدید بیرون ساخته شده اند. دارای روکش فولادی گالوانیزه با کیفیت بالا و ظرفیت تغذیه زیادی برای جلوگیری از جنگ گله شما بر سر غذا است.

این ابزار تغذیه باورنکردنی بیش از 20 سال است که با افتخار به فروش می رسد. بنابراین، اگر به دنبال یکی از گزینه های قابل اعتماد برای تغذیه مرغ هستید، فورا فیدرهای خودکار پدربزرگ را سفارش دهید.