اهمیت بهداشت سیستم آبخوری مرغداری

آب خون حیات موجودات زنده است و برای اکثر فرآیندهای متابولیک در پرندگان مورد نیاز است و همچنین برای تنظیم دمای بدن، هضم و دفع مواد زائد ضروری است، پرندگان حداقل دو برابر آب مصرف می کنند، بنابراین آب تمیز یک ضرورت مطلق است.

با مصرف آب زیاد پرندگان، راهی آسان و مقرون به صرفه برای تجویز سریع مواد مغذی، اسیدی‌ کننده‌ها و واکسن‌ها برای اطمینان از سلامت پرنده ایجاد می‌کند.

با این حال، آنچه برای پرندگان خوب است، می‌تواند رشد باکتری‌ها را در داخل خطوط آب افزایش دهد، جایی که می‌تواند مورد توجه قرار نگیرد. اگر این افزودنی به پرندگان کمک کند، به احتمال زیاد چیزی در آب یا خط آب وجود دارد که تقویت می شود.

اهمیت سیستم آبخوری سالم برای مرغداری

سیستم‌های آبی که برنامه تمیز کردن منظم خط همراه با مراقبت‌های تکمیلی ندارند، در معرض خطر ایجاد آلاینده‌ها، بیوفیلم، رسوب و سایر باکتری‌ها هستند.

به عنوان مثال، تمیز کننده ها می تواند در موقعیت های مناسب در داخل خطوط آب زندگی کند و رشد کند. یکی از مسائل مربوط به تمیز کردن خطوط آب، اطمینان از ایجاد تفاوت بدون آسیب رساندن به تجهیزات (خطوط، داروها، تجهیزات تحت فشار) است که در سیستم استفاده می شود.

با استفاده از “پاک کننده خط”، در مورد ما ، توصیه های سازنده برای غلظت تمیز کردن خط آب به حفظ وضعیت تجهیزات کمک می کند. ما دریافته‌ایم که پمپ کردن یک محلول تمیز کننده به خطوط آبخوری، از جمله شلنگ‌های کوچک آب‌رسان زنگوله، جایی که طیور وجود ندارند و اجازه می‌دهند حداقل 12 ساعت کار کند، مفید است.

پس از مدت زمانی که برای کار کردن محلول در نظر گرفته شد، بسیار مهم است که خطوط قبل از انتقال مجدد گله به داخل کاملاً شسته شوند.

اکنون خطوط آب تمیزی دارید و با این حال، درست پس از شستشو، این خطوط می توانند دوباره شروع شوند، به خصوص پس از مصرف پروبیوتیک ها یا ویتامین ها.

به یاد داشته باشید که هر چه تعداد خطوط بیشتر باشد، بافر بیشتری انجام می شود. این ممکن است به این معنی باشد که هنگام آزمایش آبخوری‌ها، ممکن است چیزی روی نوارهای تست ظاهر نشود.

غلظت بالاتر ضد عفونی کننده ها ممکن است به پرندگان آسیب برساند یا طعم آب را به اندازه ای تغییر دهد که باعث کند شدن پرندگان یا ترک نوشیدن شود.

ما همچنین کلریناتورها را روی چاه‌های خود اجرا می‌کنیم تا به کنترل باکتری‌ها و تمیز نگه داشتن خطوط، به‌ویژه برای تأسیسات در فضای باز کمک کنیم.

سیستمی که ما استفاده می کنیم، یک گلوله کلر را به داخل چاه می ریزد و با استفاده از آب تنظیم می شود. این روش یک گزینه عالی و نسبتا کم تعمیر و نگهداری است.

با این حال، آب باید به طور منظم برای سطح کلر آزمایش شود اگر سطح آن خیلی بالا باشد، بر میزان و اینکه آیا پرندگان اصلاً آن را می نوشند، تأثیر می گذارد.

به همین دلیل، کلر را از خطوط آبی که به انبارهای پرورش دهنده ما می رود، فیلتر می کنیم.

چگونه بفهمیم تمیزی سیستم آبخوری بر جوجه های شما تأثیر منفی می گذارد؟

یکی از بزرگ‌ترین و ساده‌ترین چیزهایی که می‌توان به آن توجه کرد این است که خطوط برق بسته شده باشند یا فشار آب به طور غیرعادی پایین باشد.

پرندگان به آب نیاز دارند! اگر مرگ و میر غیرقابل توضیحی دارید، پرندگان به نظر “پایین” می آیند، بال ها پایین تر از حد معمول نگه داشته می شوند، یا چیزی درست به نظر نمی رسد، مشکلات آب می تواند مشکل باشد.

بسیاری از اوقات اگر همه متغیرهای انبار را بارها و بارها بررسی کرده باشید و همه چیز درست به نظر می رسد و پرندگان بیمار نیستند،مشکل از سیستم آبخوری مرغداری است.

شرکت تولید کننده سیستم آبخوری مرغداری مرغ صنعت

انواع آبخوری تولیدی این شرکت عبارت اند از سیستم آبخوری نیپل و سیستم آبخوری جامبو که برای مرغداری های صنعتی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد