طراحی سیستم ورودی حداقل مرغداری

ورودی های صنعت مرغ ایده آل هستند، اما راه اندازی صحیح ورودی ها می تواند باعث صرفه جویی در هزینه شود.

نوع ورودی، محل قرارگیری، کیفیت، کمیت و مدیریت عوامل مهمی در سودآوری یک مرغداری هستند که هزینه انرژی و عملکرد گله را تغییر می‌دهند.

در گذشته، انبارها دارای فن های ورودی برای دمیدن هوا بودند، توپ های بادی (لوله پی وی سی به داخل انبار در امتداد سقف می رود) تا هوا را به جایی که می خواستیم هدایت کند، درهای کشویی با باله های تعبیه شده و بیشتر معمولا (و هنوز هم معمولاً استفاده می شود)، ورودی های بافل پیوسته.

اکثر اپراتورها از دوران فن های ورودی و توپ های بادی فارغ التحصیل شده اند و آنهایی که نمی دانند روش های ایده آلی برای تهویه نیستند. اما ورودی پیوسته ادامه دارد. یک ورودی بافل کاملاً جدید بدترین روش تهویه نیست، اگرچه هنوز چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می گذارد.

هدایت هوا به درستی و رسیدن جریان مورد نیاز برای شلیک هوا به مرکز انبار یا بیشتر با دهانه 200 – 500 ‘×¼ اینچی بسیار دشوار است. حتی در فشار استاتیک مناسب، هوا جرم کافی برای حفظ حرکت را ندارد. در بالای این، تقریباً غیرممکن است که یک دهانه ثابت ¼ یا ½” داشته باشید و موضوع تکانه هوا در هنگام استفاده از اگزوز با سرعت متغیر تقریباً بیرون از پنجره است.

نتیجه نهایی، به طور کلی، این است که بخاری ها بیش از حد کار می کنند، هوا را روی زمین می ریزند و بستر مرطوب را ایجاد می کنند و پرندگان را به سمت جلو می کشند.

 

 

 

برای جلوگیری از این مشکلات چه کنیم؟ نصب سیستم ورودی مناسب می تواند کار را بسیار آسان تر کند. چند گزینه عالی وجود دارد، اما ما می‌توانیم با کم‌هزینه‌ترین پیشنهاد شروع کنیم، که یک اصلاح ساده در بافل مداوم شماست که در بسیاری از ساختمان‌ها عالی عمل کرده است. به عنوان مثال، با بریدن یک دهانه 4 اینچی در بافل هر 16 دقیقه در انباری با عرض 40 اینچ با دهانه 12 اینچی، می توان هوای کافی برای حداقل تهویه (حدود 4 تا 5 CFM در هر فوت مربع از فضای طبقه) تامین کرد.

مثل همیشه، توصیه می‌کنم به جای سرعت متغیر، فن‌های تایمر را اجرا کنید، و اطمینان حاصل کنید که فقط ورودی‌های کافی برای مطابقت با فن‌های مورد استفاده در حدود 1.5 تا 3 اینچ باز می‌شوند، در حالی که فشار ساکن حدود 0.1 اینچ WC حفظ می‌شود.

این ممکن است به معنای استفاده از یک سوم تا نیمی از ظرفیت ورودی دیواره جانبی در مراحل اولیه باشد. در مورد همه ورودی ها، بهتر است آنها را بر روی کنترل فشار استاتیکی اجرا کنید، برخلاف باز کردن دستی ورودی ها یا درصدهای از پیش تنظیم شده، زیرا باد و آب و هوا می توانند فشار استاتیک را لحظه به لحظه یا روز به روز تحت تأثیر قرار دهند.

راه‌حل دوم و ایده‌آل‌تر، افزودن ورودی‌های جانبی و یا سقف مدولار به سیستم است، یا در مورد ساخت‌وساز جدید، فقط آن دو نوع را بدون ورودی بافل نصب کنید. به‌عنوان دستورالعمل‌های کلی، در انبار تهویه‌شده تونلی، می‌خواهیم به حدود 5 یا 6 CFM در هر فوت مربع از فضای کف با ورودی‌های دیواره‌ای، 3 یا 4 در انبار تهویه متقاطع یا پرده، و 6 تا 7 در یک پرورش‌دهنده برسیم. انبار غله.

ورودی های سقفی که به هر سیستم اضافه می شود باید ظرفیتی در حدود 1 تا 1.5 CFM در هر فوت مربع داشته باشد زیرا آنها فقط برای مراحل اولیه تهویه با پرندگان جوان یا هوای سرد برای پرندگان بزرگتر استفاده می شوند. بزرگ‌ترین مزیت افزودن ورودی‌های سقفی، قابلیت عبور هوای بیشتر در انبار بدون استفاده از گرما، به‌ویژه در روزهای آفتابی و سرد است.

انتخاب ورودی مناسب و قرار دادن آنها در ساختمان مرحله بعدی پس از ایجاد ظرفیت CFM سیستم است. اولین ملاحظات بدیهی است که مطمئن شوید که در فضای موجود قرار می گیرد. برای ورودی های دیواری، نصب ورودی های 44.5 اینچ در 12 اینچ ساده تر است، اما در یک انبار پرده، ممکن است لازم باشد یک ورودی 44.5 اینچ در 8 اینچ برای قرار گرفتن بالای پرده ها یا یک ورودی در سقف در سقف نصب شود. دیوار ورودی کشویی در گوشه دیوار و سقف لولا شده است و هوا از طریق قسمت بیرونی بالای صفحه دیوار می باشد.

 

 

راه هوایی مسدود شده است تا هوای گرم اتاق زیر شیروانی وارد ورودی نشود. اگر انبار دارای فاصله گل میخ 24 اینچی باشد، ساخت هدر برای ورودی های زیاد مقرون به صرفه نیست. در این صورت ما در واقع از یک واحد 22.5 اینچی در 12 اینچی استفاده می کنیم. صرف نظر از اندازه ورودی، یک ویژگی ثابت این است که با تکنولوژی موجود، درب منحنی به سبک اروپایی بهترین راه برای رفتن است. مهم نیست که در چقدر باز باشد، تا زمانی که فشار ساکن کافی باشد، هوا همیشه به سمت سقف حرکت می کند. تمایل به ورودی درب مسطح این است که هوا از جهتی که در به سمت آن است پیروی کند، حتی اگر از سقف دور باشد.

فقط چند نکته دیگر در مورد ورودی های دیواره جانبی:

همیشه توصیه می شود از وزنه تعادل در انتهای خط روبروی محرک استفاده کنید. این اطمینان حاصل می کند که تمام ورودی های منطقه به طور مساوی باز می شوند و اگر به جای کابل هواپیما از میله فولادی استفاده شود، ورودی ها باید باقی بمانند، زیرا میله کشیده نمی شود. همچنین به نظر می رسد ورودی هایی که در واقع بسته به فنر هستند بهترین کنترل را دارند.

ورودی های سقفی برای جوجه های گوشتی، پرورش دهندگان بوقلمون یا هر انبار دیگری که برای جوجه ریزی استفاده می شود عالی است. سبک چندان مهم نیست. چه از ورودی دو طرفه یا چهار طرفه استفاده شود، هوا به خوبی در امتداد سقف حرکت می کند و هوای سردتر اتاق زیر شیروانی را در محل مناسبی قرار می دهد تا با هوای گرم سقف مخلوط شود.

من استفاده از واحدهای فعال را به جای کنترل گرانش توصیه می کنم زیرا فشار استاتیک را می توان اندازه گیری کرد، همه ورودی ها با هم باز می شوند، و هنگامی که اتاق زیر شیروانی گرم می شود، می توان سیستم را طوری تنظیم کرد که آنها را ببندد و به ورودی های دیوار جانبی منتقل شود، و بالعکس. برعکس

همه چیز به این نتیجه می رسد که سیستم های ورودی مدولار راه حلی هستند، اما برخی ملاحظات مهم هنگام راه اندازی آنها وجود دارد. از انتخاب سبک، کمیت و کیفیت مناسب گرفته تا اجرای کنترل فشار استاتیک و استفاده از وزنه تعادل، همه چیز مهم است. ارزش زمان و هزینه برای ایجاد چنین تغییراتی را دارد و تقریباً بدون شکست عملکرد پرنده را بهتر می کند.