مزایای سیستم آب آشامیدنی نیپل برای مرغداری

آیا می خواهید نتایج تولید طیور و بهداشت مرغداری خود را افزایش دهید؟ اگر چنین است، شروع به استفاده از سیستم آب آشامیدنی بسته گام مهمی است. تمام مزایای سیستم آب آشامیدنی بسته را کشف کنید و بدانید که هنگام خرید چنین سیستمی باید به چه نکاتی توجه کنید. 

سیستم های آشامیدنی باز در مقابل بسته

در سطح جهان، مرغداران برای مدت طولانی از سیستم های آب آشامیدنی باز استفاده می کنند. مثلاً کاسه آبخوری، آبخوری یا آبخوری گرد. جوجه ها با برداشتن آب راکد با منقار خود از این منابع آبی (نیمه باز) آب می نوشند.

بیشتر بخوانید: قیمت آبخوری نیپل مرغداری

اما در یک سیستم آب آشامیدنی بسته، آب با هوای آزاد در تماس نیست. از منبع، از طریق خط اصلی به خطوط آشامیدنی حرکت می کند و زمانی که مرغ با نوک زدن نوک پستان به آن با منقار، نوک پستان را فعال می کند، آزاد می شود.

احتمال کمتر بیماری ها و تجویز آسان تر واکسن ها

منابع آب آشامیدنی باز به سرعت آلوده می شوند. پرها، بقایای خوراک، گرد و غبار یا کود دامی می توانند در آب قرار گیرند.

آب نیز به سرعت گرم می شود. در آب گرم و/یا کثیف، باکتری‌ها و کپک‌ها می‌توانند به سرعت رشد کنند و در هنگام مصرف این آب به سلامت جوجه‌ها آسیب بزنند.

با یک سیستم آب آشامیدنی بسته می توانید به راحتی آب را در دمای مناسب نگه دارید، بنابراین احتمال آلودگی از بیرون کم است. علاوه بر این، کیفیت بالاتر آب به سلامت طیور شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید: قیمت تجهیزات مرغداری

آیا می خواهید دارو، واکسن یا مواد افزودنی تجویز کنید؟ با سیستم آب آشامیدنی بسته می توانید این کار را به راحتی و یکنواخت انجام دهید.

نتایج تولید بهتر، صرفه جویی قابل توجه در زمان

آب آشامیدنی باز معمولاً باید به صورت دستی تازه شود. این کار زمان زیادی را می گیرد. همچنین ممکن است اتفاق بیفتد که آب آشامیدنی (بخش هایی از) مرغداری همگی نوشیده شده باشد و جوجه ها دیگر به آب دسترسی نداشته باشند.

این یک اثر منفی فوری بر نتایج تولید دارد، چه این موضوع به رشد جوجه‌های گوشتی یا کیفیت تخم‌ها مربوط باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت فن ھواکش مرغداری

با سیستم آب آشامیدنی بسته، جوجه ها همیشه به آب آشامیدنی کافی دسترسی دارند. از آنجایی که چنین سیستمی آب را به صورت خودکار تامین می کند و به راحتی می توان آن را شستشو داد، در هزینه های نیروی کار نیز صرفه جویی خواهید کرد.

حداقل هدر رفت آب، آب و هوای سالم تر مرغداری

هنگامی که جوجه ها از یک سیستم آب آشامیدنی (نیمه) باز می نوشند، اغلب آب را می ریزند. در نتیجه بستر مرغداری خیس می شود و خطر ابتلا به درماتیت کف پا افزایش می یابد.

بستر مرطوب و کود دامی نیز منجر به انتشار آمونیاک بیشتر در مرغداری می شود. این ممکن است منجر به عفونت های دستگاه تنفسی شود.

بیشتر بخوانید: قیمت فن مرغداری
با یک سیستم آب آشامیدنی بسته، ریختن آب کاهش می‌یابد زیرا نوک پستان بلافاصله پس از پایان نوشیدن مرغ بسته می‌شود. بنابراین، یک سیستم بسته به کاهش مصرف آب و آب و هوای سالم‌تر مرغداری کمک می‌کند.

سیستم آب آشامیدنی بسته به این صورت است

یک سیستم آب آشامیدنی بسته به خط اصلی واحد مسکونی متصل است. یک شیر کاهنده فشار روی صفحه کنترل آب، فشار آب را تقریباً به 1.5 تا 2 بار کاهش می دهد. سپس آب به داخل مرغداری به خطوط آشامیدنی منتقل می شود.

این خطوط آشامیدنی به یک لوله تثبیت کننده با چندین نقطه تعلیق متصل می شوند تا اطمینان حاصل شود که خطوط به صورت افقی آویزان شده و آویزان نمی شوند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن

هر خط آشامیدنی مجهز به یک تنظیم کننده فشار است تا فشار آب را تنظیم کند و اطمینان حاصل کند که هر نوک نوشیدنی آب کافی پخش می کند. زمانی که مرغ با منقار خود پین را در نوک پستان فعال می کند، این نوک سینه ها آب آزاد می کنند.

گزینه های مفید برای یک سیستم آب آشامیدنی بسته

  • سنسورها: می توانید حسگرهای مختلفی را به یک سیستم آب آشامیدنی بسته اضافه کنید. هنگامی که آب در خط نوشیدن بیش از حد گرم باشد، سنسورهای دما هشدار می دهند. حسگرهای بیوفیلم زمانی که آب در خط نوشیدن بیش از حد کدر می‌شود، هشداری صادر می‌کنند. با شستشوی خطوط آب آشامیدنی، حیوانات شما از آب آشامیدنی تمیز و تازه مطمئن می شوند.
  • سیستم تشخیص آب: هنگامی که جریان آب در خط آشامیدنی قطع می شود، مثلاً به دلیل انسداد یا نشتی، سیستم تشخیص آب به شما هشدار می دهد. به لطف سیستم تشخیص، حیوانات شما هرگز برای مدت طولانی بدون آب نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره اینلت مرغداری

  • سیستم فلاشینگ خودکار: یک سیستم فلاشینگ خودکار خطوط شما را به طور منظم شستشو می دهد، بنابراین درجه حرارت و کیفیت آب بهینه باقی می ماند. یک سیستم فلاشینگ خودکار نیز می تواند به سنسورها متصل شود. به عنوان مثال، هنگامی که دمای آب در خط بسیار بالا باشد، خطوط به طور خودکار شستشو می شوند.

کیفیت یک سیستم آشامیدنی بسته

اکنون می دانید مزایای یک سیستم آب آشامیدنی بسته و چه چیزی چنین سیستمی را تشکیل می دهد. آیا به خرید یک سیستم آب آشامیدنی بسته فکر می کنید؟ سپس اینها مسائل مهمی است که باید در نظر داشت.

  • کیفیت نیپل : نوک سینه های خوب زمانی که مرغ از نوشیدن دست می کشد، به سرعت و به صورت ضد آب بسته می شوند. این باعث می شود که مرغداری شما خشک بماند.  
  • کیفیت خطوط  : در خطوط PVC با سطح داخلی صاف، احتمال رشد باکتری کمتر است زیرا کثیفی نمی تواند به خوبی به دیوار بچسبد.

بیشتر بخوانید: قیمت جت هیتر مرغداری

  • کیفیت سیستم   برای جلوگیری از افتادگی خطوط و اطمینان از اینکه حیوانات نمی توانند روی خطوط آبخوری بنشینند از نقاط تعلیق کافی استفاده کنید.