فنجان های خط آبخوری می توانند رطوبت بستر طیور را کاهش دهند

بر اساس یک پروژه تحقیقاتی جدید، سینی های صید قرار داده شده در زیر خطوط آبخوری می تواند نقش مهمی در کاهش رطوبت بستر در جوجه های گوشتی تجاری داشته باشد.

بر اساس یک پروژه تحقیقاتی جدید، سینی های صید قرار داده شده در زیر خطوط آبخوری می تواند نقش مهمی در کاهش رطوبت بستر در جوجه های گوشتی تجاری داشته باشد.

سینی های آبخوری ده ها سال است که وجود داشته است و اگرچه بحث هایی در مورد تأثیر آنها بر سلامت پرنده وجود دارد، اما به طور کلی مشخص شده است که بستر هنگام استفاده در زیر خطوط آبخوری خشک تر می شود، اما مشکل اینجاست.

کانی مو، مدیر خدمات فنی در شرکت صنعت مرغ ، که پروژه را به عنوان بخشی از دکترای خود رهبری کرد، توضیح داد که هرگز تحقیقی برای پشتیبانی از آن انجام نشده است. پژوهش.

چرا بستر خشک مهم است

تماس طولانی مدت با بستر خیس می تواند منجر به ضایعاتی در سطح کف پای طیور شود که معمولاً به عنوان درماتیت پد پا شناخته می شود.

وضعیت پوست با کاهش وزن زنده، کاهش تولید گوشت و افزایش محکومیت لاشه کامل مرتبط است. علاوه بر این، زباله های ما به طور گسترده ای با سطوح بالاتر آمونیاک خانه مرتبط است.

بیشتر بخوانید: قیمت آبخوری اتوماتیک نیپل

“من فکر می کنم صنعت تشخیص می دهد که داشتن شرایط بستر خوب به دلایل مختلفی از جمله سلامت پرندگان، عملکرد پرندگان و رفاه پرندگان مهم است. این پرنده همیشه روی آن بستر نشسته است .

به طور کلی، وقتی ما به دنبال خشک نگه داشتن بستر هستیم، این یک چیز واحد نیست. برای خشک نگه داشتن بستر و حفظ سلامت پرندگان باید کارهای مختلفی انجام دهید.»

پیگیری برای اطمینان از برنامه های کاربردی در دنیای واقعی

این پروژه تحقیقاتی بر اساس یک مطالعه قبلی است که  استفاده از فن ھواکش مرغداری با حجم بالا  و کنترل رطوبت را به عنوان راهی برای بهبود کیفیت بستر و کف پا مورد بررسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: قیمت تجهیزات مرغداری

این تحقیق نشان داد که فن های گردشی با حجم بالا و کنترل رطوبت در کاهش سطح رطوبت بستر و بروز ضایعات پد پا در چند هفته اول گله بسیار موثر بودند، اما این مزایا در چند هفته گذشته کاهش یافت، عمدتاً به دلیل ساختار افزایش رطوبت در زیر خطوط آبخوری

ما معتقد بودیم که افزودن سینی‌های گیر به فن‌های گردشی با حجم بالا و کنترل رطوبت خانه قدم منطقی بعدی برای به حداقل رساندن رطوبت بستر در طول کل گله است.

بیشتر بخوانید: پالت مرغداری

با افزودن سینی‌های گیر به خطوط آبخوری، می‌خواستیم ببینیم که آیا می‌توانیم اثرات مفیدی را که هنگام استفاده از سیستم فن گردشی با حجم بالا در خانه‌ای با کنترل رطوبت مشاهده می‌شود، گسترش دهیم. به طور کلی، این مطالعه تقریباً نشان داد که ما می‌توانیم زباله‌های خیس را در زیر خطوط آبخوری حداقل تا دو هفته دیگر به تأخیر بیندازیم.»

انجمن طیور و تخم مرغ ایران بودجه ای را برای این پروژه که در یک مزرعه تجاری مرغ گوشتی انجام شد، تامین کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت رول بستر

انجام مطالعه در آزمایشگاه یک چیز است. این کار دیگری است که آن را در میدان انجام دهید. انجام این نوع تحقیقات میدانی مهم است زیرا ما به نظر پرورش دهنده نیاز داریم. چیزی که همیشه خوب است این است که بعد از انجام مطالعه ای مانند این، ببینید که آیا پرورش دهنده به انجام آن ادامه می دهد یا خیر.