مقایسه کیفیت تخم مرغ در سیستم های تولید صنعتی، سنتی و محلی

ما در این مقاله کیفیت و هزینه تخم‌مرغ‌های تخصصی موجود در بازار را بررسی کردیم و آنها را با تخم‌مرغ‌های تولید شده معمولی، یعنی تولید شده با مرغ در قفس مقایسه کردیم.

آنها تخم‌مرغ‌هایی را که با نام تجاری دارای برچسب ارگانیک، رژیم غذایی غنی‌شده، بدون قفس، مزرعه آزاد، پرورش‌یافته در مرتع یا بدون سویا بودند، مقایسه کردند.

بیشتر بخوانید: قیمت تجهیزات مرغداری

برای هدف این مطالعه، کیفیت تخم مرغ به عنوان “آن دسته از ویژگی های تخم مرغ که بر پذیرش و ترجیح مصرف کننده تاثیر می گذارد” تعریف شد.

این شامل ارزیابی پوسته از نظر تمیزی، استحکام، بافت و شکل بود. ارزیابی ویسکوزیته نسبی آلبومن. و ارزیابی شکل و سفتی زرده. آنها همچنین اکسیداسیون لیپید را اندازه گیری کردند.

چربی تخم مرغ در زرده وجود دارد و با بالا رفتن سن تخم مرغ، PH ماده زرده تغییر می کند. این تغییر می تواند منجر به افزایش محتوای اسیدهای چرب آزاد و افزایش سطح محصولات تجزیه شود که منجر به تغییر در طعم زرده و ایجاد بوی بد می شود. این معمولاً با مقدار پراکسید (PV) اندازه گیری می شود. علاوه بر این،

بیشتر بخوانید: قیمت آبخوری نیپل مرغداری

برای اطمینان از اینکه تخم‌های جمع‌آوری‌شده برای مطالعه هم سن هستند، آنها فقط کارتن‌های تخم‌مرغی را انتخاب کردند که 15 روز قبل از تاریخ فروش بود. در ایالات متحده، تاریخ فروش نمی تواند بیش از 30 روز پس از بسته بندی تخم ها باشد.

این لزوماً روزی نیست که تخم‌ها گذاشته شده‌اند، بلکه صرفاً تاریخی است که تخم‌ها درجه‌بندی شده و در کارتن قرار داده شده‌اند. این می توانست بر نتایج تأثیر بگذارد. با تولید معمولی، تخم‌ها معمولاً ظرف چند ساعت پس از گذاشتن درجه بندی و بسته‌بندی می‌شوند.

بسیاری از تخم‌های تخصصی در مزارع قراردادی با تاریخ‌های پیکاپ منظم تولید می‌شوند، بنابراین ممکن است 1 تا 3 روز پس از گذاشتن تخم‌ها، جمع‌آوری، درجه‌بندی و بسته‌بندی شوند.

بیشتر بخوانید: قیمت دانخوری اتوماتیک مرغ

در این مطالعه، برندهای تخم مرغ با نام‌های متعارف و تخصصی مختلف برای تولید محصولات با کیفیت بالا نشان داده شد.

نام تجاری F که به عنوان مزرعه آزاد و پرورش یافته در مرتع برچسب خورده بود دارای چسبنده ترین زرده در بین تمام مارک های آزمایش شده بود که نشان می دهد کاندیدای مناسبی برای شکستن تخم مرغ نخواهد بود زیرا منجر به آلودگی زرده بالای سفیده تخم مرغ می شود.

با این حال، تخم‌مرغ‌ها زرده تیره‌ای داشتند که با ترجیح مصرف‌کننده برای این نوع تخم‌مرغ مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت فن ھواکش مرغداری

با این حال، علیرغم هزینه 4 برابر تخم مرغ معمولی، میزان زرده و سفیده و چسبندگی زرده، استانداردهای کیفیت نشان داده شده توسط سایر مارک های مورد بررسی را برآورده نمی کند.

تخم‌مرغ‌های سفید معمولی بیشترین افزایش درصد اسیدهای چرب را داشتند که می‌تواند منجر به تولید طعم‌های بد از ترشی هیدرولیتیک شود. این ممکن است نشان‌دهنده این باشد که تخم‌ها در نقطه‌ای از زنجیره تامین به‌طور نامناسب نگهداری یا نگهداری شده‌اند.

دو مورد از مارک های مورد تجزیه و تحلیل، دارای گواهی ارگانیک با محتوای مواد مغذی غنی بودند. یکی از این مارک ها دارای مقادیر PV بالاتر از آستانه مجاز بود که نشان می دهد برای مصرف انسانی نامناسب در نظر گرفته می شوند.

بیشتر بخوانید: قیمت هواکش ۱۴۰ مرغداری

این مطالعه نشان داد که می‌توان تخم مرغ‌های باکیفیت را در تمام سیستم‌های تولیدی در مقایسه با آن‌ها تولید کرد، اما نگهداری و جابجایی مناسب