هر مرغ چند متر مربع فضا نیاز دارد؟

چه اندازه قفسه مرغ نیاز دارم؟ جوجه ها و خروس ها در خارج از قفس مرغ در حال حمام آفتاببه غیر از غذا دادن به آنها و اطمینان از اینکه جوجه های شما آب زیادی دارند، هیچ چیز مهم تر از اطمینان از داشتن محیطی شاد و امن نیست – محیطی که به آنها اجازه می دهد تا فضای مورد نیاز برای رشد و تولید تخم هایی را که ما بسیار دوست داریم تولید کنند.

اندازه خانه جوجه های شما – قفسه مرغ آنها – به طور مستقیم بر رفتار پرندگان شما تأثیر می گذارد. اگر فضای کافی وجود نداشته باشد، ممکن است درگیری های زیادی داشته باشید که باعث جراحت یا حتی مرگ برخی از پرندگان خود شوید .

بیشتر بخوانید: قیمت دانخوری اتوماتیک مرغ

شما می خواهید که مرغداری شما فضای کافی را برای هر پرنده فراهم کند تا بتواند جای خود را بسازد، اما نه آنقدر فضایی که گرمای بدن برای گرم نگه داشتن گله شما به اندازه کافی تولید نشود.

تعیین تعداد فوت مربع به ازای هر مرغ، اولین و اساسی ترین چیزی است که باید تعیین کنید. اگرچه ممکن است خوانده باشید که هر پرنده در برخی مکان ها فقط به 2 فوت مربع فضا نیاز دارد در حالی که برخی دیگر فکر می کنند جوجه های شما به 4 فوت مربع فضا برای هر پرنده نیاز دارند، ما دریافتیم که 3 فوت مربع برای هر مرغ حداقل کارایی است . خوب برای مرغ ها در هر اندازه 4 فوت مربع حتی بهتر است!

بیشتر بخوانید: قیمت هواکش ۱۴۰ مرغداری

اندازه قفسه مرغ – انجام محاسبات
مرغداری سنتی کوچک توسط OverEZاگرچه ریاضیات بسیار ابتدایی است، اما برخی از افراد آن را به عقب برمی‌گردانند و به طور کامل اندازه‌ای را که واقعاً به آن نیاز دارند، اشتباه محاسبه می‌کنند.

اکثر تولیدکنندگان جوجه کشی طول و عرض لانه خود را بر حسب اینچ مشخص می کنند. قبل از اینکه بتوانید حداقل مساحتی که یک قفسه مرغ باید داشته باشد را محاسبه کنید، باید آن اینچ را به فوت تبدیل کنید .

بیشتر بخوانید: قیمت دستگاه مرغ پرکنی

برای انجام این کار، فقط طول (به اینچ) و عرض (به اینچ) را بر 12 تقسیم کنید.

(طول” ÷ 12) = طول بر حسب فوت
(عرض” ÷ 12) = عرض بر حسب فوت

مهم: قبل از محاسبه مساحت به فوت و تعیین تعداد جوجه هایی که یک قفس می تواند در خود جای دهد،باید اینچ را به فوت تبدیل کنید

اکنون که ابعاد را بر حسب پا دارید، تشخیص تعداد جوجه هایی که یک قفس به راحتی می تواند در خود جای دهد ریاضی ساده ای است. طول (بر حسب فوت) ضربدر عرض (بر حسب فوت) تقسیم بر سه (حداقل 3′ هر مرغ) است.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره اینلت مرغداری

(طول’ x عرض’) ÷ 3 = حداکثر تعداد جوجه

اگر می‌خواهید به جوجه‌هایتان کمی فضای “آرنج” بیشتری بدهید، به جای 3 برای 4 دقیقه به ازای هر پرنده، بر 4 تقسیم می‌کنید.

سایر عواملی که می توانند بر اندازه قفسه مرغ تأثیر بگذارند
به همان اندازه که تعیین حداقل فوت مربعی که یک قفسه مرغ برای نگهداری گله شما باید داشته باشد مهم است، ملاحظات دیگری نیز وجود دارد که فقط مهم هستند.

بیشتر بخوانید: قیمت جت هیتر مرغداری

باید فضای کافی برای خواب پرندگان شما وجود داشته باشد و اگر می‌خواهید مرغ‌هایتان را شاد نگه دارید و تخم‌هایتان را زیاد نگه دارید، باید تعداد صحیحی از جعبه‌های تودرتو داشته باشید. در نهایت، اینکه آیا جوجه کشی وجود دارد یا نه و اینکه آیا پوشیده شده است یا نه، می تواند تا حد زیادی بر اندازه قفسه ای که واقعاً به آن نیاز دارید تأثیر بگذارد.

به چند عدد گوشت مرغ نیاز دارم؟
همه به خواب خود نیاز دارند – حتی جوجه ها! جوجه خوری جایی است که پرندگان شما در آن می خوابند، بنابراین باید فضای کافی برای خوابیدن هر یک از جوجه های شما در یک زمان وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: خرید هیتر کابینتی مرغداری

در واقع، مقدار فضای جوجه کشی شما تعیین می کند که چه تعداد جوجه می توانید بیش از هر چیز دیگری داشته باشید – حتی بیشتر از متراژ مربع قفسه ها.

اینکه به چه مقدار فضای جوجه کشی نیاز دارید به اندازه جوجه های شما بستگی دارد. نژادهای کوچکتر به کمتر از 8 اینچ برای هر پرنده نیاز دارند در حالی که مرغهای بزرگ به 12 اینچ فضای خروسه برای هر پرنده نیاز دارند .

بیشتر مرغداری های از پیش ساخته شده دارای جوجه هایی هستند که در تمام طول قفسه قرار دارند. اگر قفس شما 5 فوت طول دارد و 2 جوجه دارد، تقریباً 10 فوت فضای جوجه کشی دارد، بنابراین به راحتی می تواند تا 10 جوجه را در خود جای دهد.

بیشتر بخوانید: قیمت جت هیتر مرغداری

به چند جعبه تودرتو نیاز دارم؟
مرغ با تخم مرغ در یک جعبه تودرتوی چوبیعجیب است، اگرچه جوجه ها در مورد فضای شخصی خود می توانند کمی منطقه ای باشند، اما به نظر نمی رسد که آنها به هیچ وجه در جعبه های تودرتو با مرغ های دیگر به اشتراک بگذارند. تا زمانی که جعبه‌ها پر از تخم‌مرغ‌ها نشوند، می‌توانید با تعداد نسبتاً کمی جعبه‌های تودرتو فرار کنید.

برای هر 3-4 مرغ فقط به یک جعبه تودرتو نیاز دارید . جعبه ها باید 1 فوت مربع مساحت داشته باشند و می توانند از هم جدا شوند یا جعبه های به هم پیوسته طولانی باشند.

بیشتر بخوانید: قیمت قفس مرغ تخمگذار

آیا اضافه کردن یک ران مرغ به من اجازه می دهد که جوجه های بیشتری داشته باشم؟
جوجه ها معمولاً فقط برای خوابیدن و تخم گذاری از لانه استفاده می کنند. بقیه وقت خود را معمولاً بیرون از مرغداری می گذرانند. همه جوجه ها به مدتی در فضای باز نیاز دارند . این که در تمام روز بیدار باشید سالم نیست. آنها باید علوفه بجویند، نوک بزنند، پر کنند و فقط برای مدتی “فقط من” از جوجه های دیگر دور شوند. به‌علاوه، زمانی که قفس را تمیز می‌کنید، این که می‌توانید خود را در خارج از خانه تسکین دهید، به شما کمک می‌کند تا کمتر با آن مقابله کنید.

در حالت ایده آل، جوجه ها می توانند به «محدوده آزاد» رفته و در سراسر حیاط شما چرا کنند. متأسفانه، همه حیاط ها به اندازه کافی حصارکشی نشده اند و از شکارچیان محافظت می کنند. به همین دلیل است که اضافه کردن مرغ به قفس می تواند بسیار مهم باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت فن ھواکش مرغداری

جوجه بیرون در علف های بلند نشسته استبرای اینکه گله خود را سالم و شاد نگه دارید، به طور کلی توصیه می شود که برای هر پرنده 10 فوت مربع فضای دویدن مرغ داشته باشید . اگر 5 جوجه داشته باشید، 50 فوت مربع است و 10 جوجه به 100 فوت مربع و غیره نیاز دارند.

اکنون، این فضای اضافی برای دویدن در فضای باز لزوماً بر مقدار فوت مربعی که جوجه‌خانه داخلی شما باید داشته باشد تأثیر نمی‌گذارد، اما اگر جوجه‌بازی شما در فضای باز سرپوشیده باشد، می‌تواند تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: هواکش صنعتی مرغداری

جوجه سرپوشیده (به ویژه در آب و هوای جنوبی) به پرندگان شما اجازه می دهد تا کمی بیشتر از عناصر فرار کنند که ممکن است به شما امکان دهد چند جوجه دیگر داشته باشید، البته به شرطی که هنوز جعبه های لانه سازی کافی و فضای مناسب برای خوابیدن وجود داشته باشد.

گیج شدن؟
ما سعی کرده‌ایم تشخیص دهیم که آیا مرغداری که مد نظر شماست، اندازه مناسبی برای تعداد مرغ‌های شما دارد یا خیر. در نوار پیمایش بالای این سایت، فقط مکان نما خود را روی ” مرغه ها ” نگه دارید و سپس تعداد پرندگانی را که دارید از محدوده اندازه قفسه مرغ انتخاب کنید. در بالای هر یک از آن محدوده‌های اندازه، ما دقیقاً فوت مربعی را که برای هر تعداد پرنده نیاز دارید، تجزیه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: قیمت جت ھیتر برقی مرغداری

اگر هنوز مطمئن نیستید که چه مرغداری به بهترین وجه نیازهای جوجه‌های شما را برآورده می‌کند، حتماً راهنمای خرید مفید ما را بررسی کنید – بهترین مرغداری برای من چیست؟ حتی به سوالات بیشتری در مورد نوع قفسه ای که واقعاً به آن نیاز دارید پاسخ می دهد.