چگونه هدر رفت آب مرغ های تخمگذار اصلاح نشده را کاهش می دهید

مرغ های تخمگذار پیرایش نشده متفاوت از مرغ های تخمگذار پیرایش شده نوشیدنی می نوشند. برخلاف مرغ‌های اصلاح‌شده، مرغ‌های اصلاح نشده با سر کج به نوک پستان نوک می‌زنند.

این نیاز به تلاش بیشتری برای بلع آب دارد و بنابراین آنها آب بیشتری را هدر می دهند. حتی می تواند منجر به عدم دریافت آب کافی و در نهایت کاهش عملکرد آنها شود.

رفتار نوشیدنی مرغ های خود را مطالعه کنید

نظارت بر مصرف آب می تواند یک راه مفید برای تعیین اینکه آیا حیوانات به اندازه کافی آب می نوشند یا خیر. مشکل اینجاست که هدر رفت آب می تواند تصویری مخدوش ایجاد کند و در نتیجه نتیجه گیری اشتباهی از آن خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید: قیمت دانخوری اتوماتیک مرغ

قدم زدن در خانه و تماشای رفتار نوشیدنی‌های مرغ‌هایتان با چشمان خود هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای تعیین اینکه آیا آنها خوب می‌نوشند یا خیر.

اگر مرغ‌های شما آب زیادی می‌ریزند، در اینجا پنج راه برای کاهش هدررفت آب و حفظ آب مصرفی حیوانات وجود دارد.

1. ارتفاع خط آبخوری را تنظیم کنید

به خصوص در شروع یک دور جدید، ارتفاع خط نوشیدنی می تواند یک عامل تعیین کننده باشد. از آنجایی که حیوانات سر خود را می چرخانند تا نوک سینه را نوک بزنند، باید به جلوتر برسند.

بیشتر بخوانید: قیمت تجهیزات مرغداری

و هنگامی که خط حتی کمی بیش از حد بالا آویزان شود، آب بیشتری را هدر می دهند. قرار دادن خط آبخوری پایین تر یا قرار دادن یک ارتفاع زیر خط آبخوری، رسیدن مرغ ها به نوک پستان را آسان تر می کند.

2. از نوک سینه های آبخوری 360 درجه استفاده کنید

تحقیقات نشان داده است که مرغ های تخمگذار درمان نشده در هنگام استفاده از نوک سینه 360 درجه با جریان کم، آب کمتری را هدر می دهند. بر خلاف نوک سینه های 180 درجه، این نوک سینه های 360 درجه را می توان از پهلو نیز فعال کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت آبخوری نیپل مرغداری

در نتیجه، مرغ ها هنگام نوشیدن کمتر آشفته می شوند. این نوک پستان‌ها به‌طور ویژه طراحی شده‌اند که پس از نوشیدن خیلی سریع بسته می‌شوند و در نتیجه هدر رفت آب را بیشتر کاهش می‌دهند

3. از لیوان های قطره چکان زیر نوک سینه ها استفاده کنید

آب هدر رفته را با قرار دادن فنجان های قطره ای زیر نوک سینه ها جمع آوری کنید تا بستر و کمربند کود را خشک نگه دارید. علاوه بر این، مرغ هایی که نوشیدن از نوک سینه ها برایشان مشکل است، ترجیح می دهند از فنجان ها بنوشند.

بیشتر بخوانید: قیمت فن ھواکش مرغداری

در این صورت، تمیز نگه داشتن فنجان های قطره چکه مهم است تا حیوانات آب آلوده را نخورند و دچار مشکلات احتمالی سلامت روده نشوند.

4. فشار آب صحیح

فشار نادرست آب نیز باعث ایجاد مشکلاتی می شود. فشار بیش از حد آب باعث می شود به محض فعال شدن، آب از نوک پستان خارج شود. این امر نوشیدن را برای مرغ ها دشوار می کند و اساساً منجر به یک آشفتگی خیس بزرگ می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت فن مرغداری

از طرف دیگر، فشار بسیار کم آب به این معنی است که آب کافی از نوک سینه ها خارج نمی شود و مرغ ها نمی توانند به اندازه کافی بنوشند. مهمتر از آن، اگر فشار آب خیلی کم باشد، آب به درستی روی خطوط آشامیدنی توزیع نمی‌شود و باعث می‌شود که نوک سینه‌های آبخوری در انتهای خطوط دیگر اصلاً آب پخش نکنند.

خیلی کم یا خیلی زیاد

هنگام تعیین فشار آب به موارد زیر توجه کنید:

  • فشار آب خیلی زیاد است:  آیا کمربند کود، لانه های لانه یا بستر خیس هستند؟ آیا مرغ ها پرهای خیس دارند یا لیوان های قطره ای دائماً پر از آب هستند؟ سپس فشار آب احتمالاً خیلی زیاد است.
  • فشار آب خیلی کم است: آیا ناحیه اطراف نوک سینه های آبخوری (بسیار) خشک است؟ آیا آب کمی از نوک سینه های نوشیدنی در انتهای خط خارج می شود؟ آیا مرغ ها اغلب نوک سینه ها را می بینند و به شدت به آنها نوک می زنند؟ آیا نشانه هایی از نوک زدن پر وجود دارد؟ سپس احتمال زیادی وجود دارد که فشار آب خیلی کم باشد.

بیشتر بخوانید: هواکش صنعتی مرغداری

5. کیفیت آب

مهم است که به طور مرتب کیفیت آب را بررسی کنید. می توانید با قرار دادن یک سطل سفید در انتهای خط نوشیدنی و بررسی تغییر رنگ و بوی آبی که از خط خارج می شود، این کار را انجام دهید. اما همه مشکلات با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیستند. بنابراین، عاقلانه است که به طور منظم از خود منبع آب و در انتهای خط نوشیدن نمونه برداری کنید.

شستشو و تمیز کردن منظم

شستشوی منظم خطوط نوشیدنی و استفاده از مواد شوینده صحیح نیز برای تمیز نگه داشتن خطوط آشامیدنی و جلوگیری از ایجاد بیوفیلم تا حد امکان مهم است.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن