راهنمای مناسب ترین تهویه هوا برای مرغ تخمگذار گوشتی

همه ما می دانیم که تهویه مناسب برای مرغداری می تواند به اشکال مختلف باشد و یافتن راه حل مناسب به نوع سوله ای که تهویه می کنید بستگی دارد.
در صنعتی که به شدت توسط هزینه ها هدایت می شود، کارایی ضروری است و در صنعت مرغ ما می دانیم که سرمایه گذاری در محصولات با کیفیت بالا چقدر مهم است.
بیشتر بخوانید: هواکش صنعتی مرغداری

به طور گسترده ای شناخته شده است که جوجه ها بسیار مستعد مشکلات تنفسی هستند و هوای کهنه در خانه فقط این مشکلات را تشدید می کند. برای مبارزه با این، تهویه کلیدی است، و سیستم مناسب باید به حفظ محیط صحیح کمک کند و هوای تازه و تمیز فراوانی را فراهم کند.

تهویه برای مرغ گوشتی

چندین روش مناسب برای تهویه جوجه های گوشتی وجود دارد. تهویه معمولی، جریان معکوس، تونلی یا ترکیبی.

تهویه معمولی
هواکش مرغداری مانند هواکش ۱۴۰ مرغداری نه تنها به راحتی در آن قرار می گیرند، بلکه در تامین هوای پاک و پایدار نیز بسیار موثر هستند.

این فن ها که در پشت بام با ورودی های نصب شده در امتداد دو دیوار جانبی نصب شده اند، هوای کهنه را به صورت عمودی به اتمسفر خارج می کنند – در نهایت به جلوگیری از ریزش گرد و غبار روی سقف که می تواند به داخل ناودان ها شسته شود و خاک را از طریق آبگیرها رسوب کند، کمک می کند.

تهویه با جریان معکوس به
روش دیگر ، در سناریوهای مناسب، فن های دیواری جانبی را می توان در امتداد طول ساختمان نصب کرد، با ورودی هایی در سقف برای ایجاد تهویه با جریان معکوس. یونیت دیواری با درب کرکره ای داخلی و خروجی لوور خارجی طراحی شده است تا از ورود نور مستقیم خورشید به سالن مرغداری جلوگیری کند.

تهویه تونلی نصب فن های محرک تسمه HV
بزرگ در یک طرف دیوار، با ورودی در دیوار در انتهای مخالف به ایجاد تهویه تونلی کمک می کند. این اجازه می دهد تا هوا در طول خانه از ورودی ها تا حد امکان به ارتفاع پرنده کشیده شود.

نقطه ضعف این سیستم شیب دمایی احتمالی در امتداد خانه از یک سر به سر دیگر است، بنابراین برای مرغداری های طولانی تر، تهویه معمولی یا ترکیبی از تهویه معمولی و تونلی را برای جلوگیری از این کار توصیه می کنیم.

تهویه برای مرغ تخم‌گذار

نیز گزینه‌های مختلف تهویه برای پرندگان تخم‌گذار وجود دارد. به طور فزاینده‌ای، پرندگان تخم‌گذار معمولاً در خانه‌های آزاد یا انبارهای تخم‌مرغ نگهداری می‌شوند، و برای از بین بردن هوای کهنه، مرغداران می‌توانند تهویه طبیعی یا برقی را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت فن مرغداری

تهویه طبیعی
اگر به دنبال تهویه طبیعی خانه مرغ هستید، دریچه های ورودی در طرفین و دریچه های خروجی در پشته باید پشت سر هم باز و بسته شوند.

توصیه می کنیم از یک متخصص در مورد بهترین راه برای کنترل این دریچه ها بپرسید، زیرا انجام این کار می تواند به حفظ حرکت هوا و کاهش دما با توجه به سن جوجه ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: قیمت جت هیتر مرغداری

تهویه برقی
اگرچه مرغداری های تخمگذار معمولاً می توانند به طور طبیعی تهویه شوند، در هوای گرمتر که پرندگان از نور خورشید بیرون می آیند، می توان انتظار داشت که دمای داخل سوله افزایش یابد. در این حالت، تهویه برقی اضافی به شکل فن های تسمه ای به حرکت هوا و حفظ دمای سوله در سطح مناسب کمک می کند.

تهویه معمولی
مانند سوله های جوجه های گوشتی، بسیاری از مرغداران در حال حاضر از تهویه معمولی برای پرندگان تخمگذار استفاده می کنند، که باعث می شود امثال هواکش ۱۰۰ مرغداری در این محیط نیز به همان اندازه موثر باشد.

پرورش دهندگان
پرندگان مولد اغلب در مرغداری ها مشابه مرغداری های جوجه های گوشتی نگهداری می شوند، گرچه برای نگهداری پرندگان در تعداد قابل کنترل، آلونک باید تقسیم بندی شود.

در این نوع سوله، تهویه معمولی یا جریان معکوس توصیه می شود. از آنجایی که کنترل دقیق نور ضروری است، افزودن بافل‌های نوری نصب شده به هر دو ورودی و خروجی، مقاومت سیستم را افزایش می‌دهد و باید در محاسبات اولیه شما در نظر گرفته شود.