راهنمای انتخاب مفهوم تهویه مناسب برای مرغداری شما

در این راهنما، شما در مورد مفاهیم مختلف تهویه مورد استفاده در خانه های طیور و خوک در سراسر جهان خواهید خواند.

 مفهوم تهویه این است که چگونه ورودی های هوا، دودکش ها، فن ها و غیره را در انبار قرار دهید. وقتی به اطراف نگاه می کنیم می بینیم که هر خانه یا مزرعه ای متفاوت است و متوجه می شوید که در این مفاهیم تغییراتی وجود دارد.

 برای حیوانات، وقتی در مورد طیور صحبت می کنیم، منظور پرندگان به معنای گسترده تر کلمه است. به عنوان مثال اردک، غاز، بوقلمون و سایر پرندگان.

بیشتر بخوانید: قیمت تجهیزات مرغداری

هر آب و هوا مانند هر مزرعه متفاوت است

نه تنها در گونه های جانوری تفاوت وجود دارد، بلکه در تخصص کشاورزان نیز تفاوت وجود دارد. برخی از آنها از مادر نگهداری می کنند، برخی دیگر مرغ های تخمگذار یا خوک های چاق کننده را حفظ می کنند. 

هر گونه و نوع جانوری به نوع متفاوتی از مسکن و در نتیجه مفهوم تهویه متفاوتی نیاز دارد. اینکه مزرعه چگونه ساخته می شود به کشوری که در آن ساخته شده است نیز بستگی دارد. 

بیشتر بخوانید: قیمت هواکش ۱۴۰ مرغداری

این می تواند از چوب، بتن یا ساندویچ پانل ساخته شود. و این همه ماجرا نیست، قوانین و قوانین مختلف در هر کشور اعمال می شود.

 

بهینه سازی آب و هوای داخلی برای سلامت حیوانات و عملکرد بهتر

زمانی که می خواهید تولید بهینه و عملکرد حیوانی ایجاد کنید، داشتن شرایط آب و هوایی مناسب کلیدی است. 

هنگامی که به آب و هوا نگاه می کنیم، مشخص می شود که سیستم تهویه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 تهویه نقش اصلی را ایفا می کند زیرا برای حفظ سطح کیفیت هوا برای حیوانات به روش های مختلف استفاده می شود.

 به عنوان مثال، زمانی که هوا خیلی سرد است خوک ها تمایل بیشتری به خوردن دارند، وقتی هوا خیلی گرم است کمتر غذا می خورند. 

برای همه حیوانات، نرخ رشد بهینه، تبدیل خوراک، و بازده گوشت به شدت به آب و هوای داخلی بهینه شده بستگی دارد و مفهوم تهویه شما در بهینه سازی آب و هوای داخل خانه کلیدی می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت فن مرغداری

ویژگی های آب و هوای داخلی

آب و هوای داخلی شامل گرما، نور، دما، رطوبت، سرعت هوا و کیفیت است. به جز روشنایی، سیستم تهویه نقش اصلی را در عصر مدرن ایفا می کند.

اکنون می دانیم که حفظ آب و هوای خوب در داخل خانه باید هدف اصلی شما باشد. اما به شدت تحت تأثیر آب و هوای بیرون قرار دارد. 

اساساً حفظ آب و هوای خوب بستگی به این دارد که تا چه حد می‌توانید آب و هوای بیرون را به دلخواه خود کنترل و تحت تأثیر قرار دهید. یک پل مستقیم بین اقلیم بیرون و داخل، سیستم تهویه است.

بیشتر بخوانید: هواکش صنعتی مرغداری

هنگامی که به پایدار نگه داشتن آب و هوای داخلی نگاه می کنیم، ارزش عایق کاری اهمیت پیدا می کند. عایق بندی خوب دیوارها، سقف، کف و مواردی از این دست کلیدی است و از آنجایی که تهویه پلی بین بیرون و داخل خانه ایجاد می کند.

منطقی است که دریچه های ورودی هوا نیز عایق بندی شوند. این دلیلی است که ما کل برنامه خود را از پلی اورتان با کیفیت بالا تولید می کنیم.

بیشتر بخوانید: قیمت دستگاه مرغ پرکنی

جای تعجب نیست که یک مفهوم تهویه خوب برای جنبه های دیگر مانند صرفه جویی در مصرف برق، گرمایش و هزینه های آب نیز مزایایی را به همراه دارد. 

علاوه بر این، آب و هوای سالم به جلوگیری از نیاز بیش از حد به آنتی بیوتیک یا واکسن کمک می کند.

جایی که TPI می تواند به شما در انتخاب مفهوم تهویه مناسب کمک کند

در اینجا در TPI ما راه حل ها، خدمات و مشاوره برای هر نوع تهویه دام که قابل تصور است ارائه می دهیم. ما نه تنها از بخش های خوک و طیور آگاهی داریم، بلکه در زمینه پرورش اسب، بز، گاو و حتی حشرات نیز تجربه داریم.

 با مدیران فروش اختصاصی ما در تلاش هستیم تا بهترین مشاوره و راه حل ها را در سراسر جهان به شما ارائه دهیم.

انتخاب مفهوم مناسب برای مزرعه خود

وقتی مفاهیم مختلف تهویه را می بینیم، احساس می کنیم که آب و هوای محلی فضای باز همیشه در سبک ساختمان و مفهوم تهویه مورد استفاده نقش دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره اینلت مرغداری

مزرعه شما می تواند در منطقه ای واقع شود که تغییرات فصلی بسیار زیادی با تفاوت شدید دما دارد. یا شاید در نزدیکی مناطق استوایی قرار دارد که در آن دما با فصل زیاد تغییر نمی کند اما باران و رطوبت تغییر می کند.

مفهوم تهویه متقاطع

تهویه متقاطع برای خانه‌هایی که دارای درها، اتاق‌های نگهداری یا پردازش در دو طرف شیروانی هستند ایده‌آل است.

 در یک راه اندازی تهویه متقابل، دریچه های ورودی هوا در دیواره جانبی نصب می شوند. 

بیشتر بخوانید: قیمت جت هیتر مرغداری

در دیواره جانبی مقابل، هواکش ها پس از عبور از عرض ساختمان، هوا را خارج می کنند. این نوع تهویه مخصوصاً برای خانه های باریک مناسب است. برای مرغداری هایی که به نوعی خنک کننده نیاز دارند اما تهویه تونلی گزینه ای نیست، تهویه متقاطع راه حل ایده آل است.

 

مفهوم تهویه طولی

تهویه طولی بیشتر در منازل عریض تر استفاده می شود. همچنین برای خانه هایی با موانعی مانند پرندگان، خودکار، قفس، راهرو، سوار شدن و غیره مناسب است. 

اصل اساسی این است که هوا از طریق دریچه های ورودی هوا در کنار هر دو دیواره جانبی ساختمان وارد می شود. خروج هوای کثیف در این کانسپت با فن های بزرگ در دیوار شیروانی انتهایی انجام می شود.

 این فن‌ها با کنترل آبشاری ساخته شده‌اند تا با بزرگ‌تر شدن حیوانات یا افزایش دما به تدریج ظرفیت را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: جت هیتر دوگانه سوز

این نوع تهویه را در سرتاسر جهان می بینیم زیرا یکی از محبوب ترین انواع تهویه است. این مفهوم تقریباً برای همه انواع حیوانات کار می کند.

 

مفهوم تهویه سقف

تهویه پشت بام از دریچه های ورودی هوا در هر دو دیوار جانبی برای ورود هوا به داخل خانه استفاده می کند. دودکش های اگزوز روی سقف هوای کثیف را خارج می کنند. 

این روش تهویه برای مثال زمانی که فن های اگزوز در شیروانی های انتهایی گزینه ای نیستند استفاده می شود. 

این یک مفهوم بسیار رایج است که ما اغلب در سراسر جهان، هم در مرغداری ها و هم در مزارع خوک می بینیم.

بیشتر بخوانید: قیمت فن سیرکوله

این مفهوم به راحتی در مرغداری های واقع در مناطق آب و هوایی متوسط ​​قابل استفاده است. برای خوک ها نیز این مفهوم زمانی که ورودی های هوا با دریچه های داخلی مستقیم استفاده می شود به خوبی کار می کند. 

دریچه های داخلی مستقیم به هدایت هوا به سمت بالا و به سقف کمک می کنند و بنابراین از ریختن هوای سرد به حیوانات تا اوایل جلوگیری می کنند.

 در ترکیب با یک سیستم گرمایش برای زمستان و یک سیستم خنک کننده اسپری (یا مه پاش) برای تابستان، این مفهوم برای اکثر خانه ها به خوبی کار می کند.

 

 

مفهوم تهویه تونل

تهویه تونلی بیشتر در ترکیب با سایر مفاهیم تهویه استفاده می شود. این مفهوم برای خنک کردن پرندگان در روزهای گرم تابستان یا زمانی که به حداکثر وزن نزدیک می‌شوند، عالی است. 

ترکیبی از این مفهوم تهویه با پدهای خنک کننده مخصوصاً یک راه عالی برای خنک کردن پرندگان است.

بیشتر بخوانید: قیمت دانخوری اتوماتیک مرغ

برای خوک ها این نوع تهویه مطلوب نیست اما گاهی اوقات مورد نیاز است. خوک ها خز یا هر نوع پوشش محافظی ندارند بنابراین نسبت به بادکش بسیار حساس تر هستند.

 وقتی هوا خیلی گرم می شود، گاهی اوقات کشاورزان را می بینیم که چاره دیگری جز استفاده از تهویه تونلی ندارند.

 

 

مفهوم تهویه سقف ترکیبی – تونل

این ترکیبی از دو مفهوم است. در طول حداقل تهویه (یا دمای پایین) هوا از طریق دریچه های ورودی هوا در هر دو دیواره وارد می شود.

 هوای خروجی از طریق دودکش های خروجی از خانه خارج می شود. در طول حداکثر تهویه، واحدهای تونل باز می شوند و سرعت هوا به منظور خنک کردن حیوانات افزایش می یابد. فن های اگزوز بزرگ در شیروانی انتهایی هوا را خارج می کنند.

بیشتر بخوانید: آبخوری نیپل مرغداری

این مفهوم برای نگهداری پرندگان بسیار مفید است زیرا کنترل زیادی بر طیف وسیعی از دما و شرایط آب و هوایی ارائه می دهد.

 در دوره‌های سرد دودکش‌ها مطمئن می‌شوند که در طول خانه هیچ جریانی وجود ندارد. هنگامی که یک دوره میانی وجود دارد، هر دو ورودی دیواره جانبی و فن های شیروانی می توانند قبل از شروع تونل سازی مقداری خنک کننده ارائه دهند.

 در طول دوره های گرم، سیستم تهویه تونلی از سرمایش مراقبت می کند و دودکش ها کاملاً بسته می شوند.

مفهوم تهویه ترکیبی طولی – تونلی

این دوباره ترکیبی از دو مفهوم است فقط در این مورد از دودکش استفاده نمی شود. در طی مراحل حداقل تهویه، هوا از طریق دریچه های دیواره جانبی وارد می شود. هنگامی که هوا گرم تر می شود یا زمانی که حیوانات به طور قابل توجهی وزن اضافه می کنند، تهویه تونل شروع می شود و به تدریج افزایش می یابد. هوای خروجی توسط پنکه ها در شیروانی انتهایی از خانه خارج می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت قفس مرغ تخمگذار

این مفهوم دوباره مفهومی است که بیشتر در طیور دیده می شود و نه چندان در خانه خوک. برای طیور، این مفهوم تهویه به طور گسترده در آب و هوای گرم در سراسر جهان استفاده می شود. 

تهویه طولی در حال حاضر مقداری جریان هوا یا جریان هوا را در طول خانه به ارمغان می آورد و هنگامی که تونل ها به تدریج باز می شوند، به این اثر می افزایند. 

این سیستم در ترکیب با پدهای خنک کننده، در شرایط آب و هوایی گرم به خوبی عمل می کند.

مفهوم تهویه سقف

تهویه سقفی از دریچه های ورودی هوا استفاده می کند که در سقف بین اتاق زیر شیروانی و قسمت مسکونی خانه نصب شده اند.

 در این اتاق زیر شیروانی هوا از قبل گرم شده است بنابراین هوای سرد نمی تواند مستقیماً روی حیوانات بیفتد.

 هوای خروجی از خانه از طریق فن های کفی یا شیروانی خارج می شود. این روش تهویه در مناطق سردتر جهان بسیار قابل اعتماد است. 

اساساً هوای ورودی قبل از رسیدن به حیوانات آماده می شود. در بسیاری از مناطق سردسیر، این سیستم را در مزارع خوک ترجیح می دهیم. برای طیور، فواید یکسانی در مناطق سردسیر مشاهده می شود.

 

مفهوم تهویه سقف - TPI-Polytechniek

 

تهویه دودکش

تهویه دودکش بهترین راه حل زمانی است که از دیوارهای جانبی برای قرار دادن دریچه های هوا استفاده نشود. در این مفهوم، هر دو ورودی و خروجی هوا از طریق دودکش ها سازماندهی می شوند. در اکثر خانه ها این مفهوم با فشار منفی کار می کند یعنی فقط دودکش های اگزوز مجهز به فن هستند. برای مرغداری های آزاد یا خانه هایی با مفاهیم فشار برابر، دودکش ها راه حل مناسبی هستند. در تنظیم فشار یکسان، دودکش‌های ورودی و خروجی هر دو مجهز به فن‌هایی هستند تا هوای تمیز را به طور فعال به داخل فشار داده و هوای کثیف را بیرون بکشند.

دودکش ها این فرصت را می دهند که هوای تازه ای متعادل ایجاد شود که به تمام گوشه های خانه می رسد. 

بنابراین، دودکش ها در خانه های بسیار عریض با قفس یا پرندگان مطلوب هستند. برای نگهداری خوک ها، دودکش های ورودی باید دودکش های چرخشی باشند تا به پیش شرط هوای ورودی کمک کنند.

 با مخلوط کردن هوای گرم از داخل خانه با هوای تازه بیرون می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ قطره هوای سرد مستقیماً روی حیوانات نمی افتد.