آیا مرغ برای شما مفید است؟

مرغ از دیرباز به عنوان یک جایگزین سالم برای گوشت قرمز در نظر گرفته شده است. و در واقع چربی اشباع شده کمی دارد، حاوی مقادیر بیشتری اسیدهای چرب امگا 6 نسبت به سایر گوشت های حیوانی است، و سرشار از پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند B6، B12، آهن، روی و مس است.
با این حال، یک تصور غلط رایج وجود دارد که نشان داده شده است که گوشت مرغ و سایر مرغ‌ها سلامت را بهبود می‌بخشند . حقیقت این است که در کل کاملاً خنثی است.

مرغ برای نشانگرهای زیستی شما بهتر از گوشت قرمز است

در بیشتر موارد، بله. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که در مقایسه با گوشت‌های فرآوری شده (بیکن، سوسیس، گوشت ناهار، و غیره) یا گوشت‌های فرآوری نشده (تکه‌های مناسب شام)، طیور پیامدهای سلامتی واقعی مانند بیماری‌های قلبی، سرطان و حتی «همه… باعث مرگ و میر شود» (در اصل، خطر مرگ به هر دلیلی). [1،2] و در حالی که این یافته ها پیشگامانه هستند، مهم است که توجه داشته باشیم که این نتایج اغلب از جایگزینی گوشت قرمز در رژیم غذایی با مرغ ناشی می شود.
بنابراین، باید از خود بپرسیم: آیا فایده مرغ در خود طیور ذاتی است یا صرفاً از حذف غذاهای ناسالم از رژیم غذایی است؟ این سوالی است که محققان هنوز در تلاش برای پاسخ به آن هستند، زیرا شواهد موجود کاملاً واضح نیستند.

 

در حال حاضر، می توان فرض کرد که اگر گوشت خوار هستید، تعویض حداقل بخشی از گوشت قرمز (فرآوری شده یا غیرفرآوری شده) با مرغ می تواند اثرات مفیدی داشته باشد.

اما در مورد گوشت قرمز بدون چربی داستان متفاوت است

البته گفتگو به همین جا ختم نمی شود. آیا مرغ برای شما بهتر از  گوشت قرمز بدون چربی است؟ آیا تعویض چیزهایی مانند گوشت بره با مرغ باعث بهبود نشانگرهای زیستی می شود؟ خوب، ما می خواستیم این سوال را با بررسی داده های نشانگر زیستی کاربران مرغداری بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرکن

ما متوجه شدیم که کاربران صنعت مرغ که به طور منظم مرغ مصرف می‌کنند در مقابل افرادی که گوشت قرمز بدون چربی مصرف می‌کنند، از نظر سطح کلسترول HDL (خوب) بسیار مشابه هستند :
در حالی که از نظر عددی، ممکن است به نظر برسد مصرف کنندگان گوشت قرمز بدون چربی HDL بالاتری دارند، این تفاوت در واقع از نظر آماری معنی دار نیست ، به این معنی که اثرات هر دو نوع گوشت بر سطح HDL کم و بیش یکسان است.

بیشتر بخوانید: قیمت قفس مرغ تخمگذار

این با شواهد به دست آمده از یک مطالعه متقاطع تصادفی (آزمایشی که در آن گروهی از افراد دو مداخله متفاوت را امتحان کردند) مطابقت دارد که نشان داد سه وعده مرغ در هفته در مقایسه با رنگ قرمز بدون چربی هیچ اثر متفاوتی بر کلسترول HDL، تری گلیسیرید، یا کلسترول تام ندارد. گوشت [3]

بنابراین، به طور خلاصه تأثیر مرغ در مقابل گوشت قرمز بر سلامتی ما:

  • شواهد قابل توجهی وجود دارد مبنی بر اینکه تعویض مقداری گوشت قرمز فرآوری نشده یا پرچرب با مرغ می تواند سلامت شما را در درازمدت بهبود بخشد.
  • تکه‌های بدون چربی گوشت قرمز و مرغ تأثیر مشابهی روی نشانگرهای زیستی شما دارند، که برخلاف باور عمومی مبنی بر مضر بودن همه گوشت‌های قرمز است.
  • تکه های بدون چربی گوشت قرمز به اندازه گوشت طیور دارای مقادیر کمی چربی اشباع هستند. از آنجایی که چربی های اشباع شده با افزایش سطح کلسترول LDL و خطر ابتلا به سلامت ضعیف قلب مرتبط هستند ، حذف برخی از این چربی های اشباع شده می تواند اثرات مفیدی داشته باشد.

به نظر می رسد طیور تأثیر کلی خنثی بر نشانگرهای زیستی ما دارد

بنابراین، می‌دانیم که مطالعات نشان داده‌اند که اگر طیور جایگزین گوشت قرمز پرچرب شود، مصرف متوسط ​​طیور می‌تواند نشانگرهای زیستی لیپیدی مانند کلسترول تام، کلسترول LDL (بد)، تری گلیسیرید و HDL را در طول زمان بهبود بخشد. 

بیشتر بخوانید: قیمت تجهیزات مرغداری

اما آیا طیور در مقایسه با رژیم غذایی گیاهی تأثیر منفی بر نشانگرهای زیستی دارد؟ برای پاسخ به این سوال، ما دوباره به کاربران صنعت مرغ نگاه کردیم: مصرف کنندگان طیور هیچ تفاوتی در کلسترول HDL (خوب) در مقایسه با افرادی که مرغ نمی خورند مشاهده نکردند:
ما همچنین می خواستیم سطح التهاب را بررسی کنیم، زیرا برخی از محصولات حیوانی نشان داده اند که التهاب را در بدن افزایش می دهند.مطالعه ای در سال 2012 نشان داد که فقط گوشت های فرآوری شده باعث افزایش التهاب می شوند. طیور آن را افزایش نداد، اما آن را نیز کاهش نداد [4]. ما اغلب به پروتئین های حیوانی بدون چربی مانند مرغ و ماهی فکر می کنیم تا برای قلب و بدن ما مفید باشند.بیشتر بخوانید: قیمت دانخوری اتوماتیک مرغ

اما حقیقت این است که این تصور واقعاً فقط برای ماهی ها موجه است. مرغ و سایر ماکیان فواید ضدالتهابی مشابهی با ماهی های چرب مانند سالمون ندارند.

دوباره می‌خواستیم ببینیم آیا این الگو برای کاربران InsideTracker وجود دارد یا خیر. ما به hsCRP – نشانگری برای التهاب تمام بدن – نگاه کردیم و متوجه شدیم که hsCRP در میان کاربران InsideTracker که چندین بار در هفته مرغ مصرف می‌کنند در مقایسه با کسانی که هرگز آن را نمی‌خورند، تفاوتی ندارد:

خلاصه داستان: مرغ هنگام جایگزینی گوشت قرمز پرچرب در رژیم غذایی بسیار مفید است.

در پایان، شواهد ملموس زیادی وجود ندارد که نشان دهد طیور به تنهایی یک غذای ارتقا دهنده سلامت است:

  • طیور بر روی نشانگرهای زیستی ما بیشتر شبیه گوشت قرمز بدون چربی است تا ماهی.
  • به نظر نمی رسد افزودن مرغ به رژیم غذایی شما در صورتی که قبلاً وجود نداشته باشد، هیچ فایده ای ندارد.
  • اما اگر بخواهید مقداری مرغ را به رژیم غذایی بدون گوشت خود اضافه کنید، بیومارکرهای چربی و التهاب شما احتمالاً بدون تغییر خواهند بود.

بیشتر بخوانید: قیمت فن ھواکش مرغداری

چند نکته برای به حداکثر رساندن سلامتی طیور در رژیم غذایی خود

  • اگر اهل مرغ خواری هستید، مطمئن شوید که زیاد غذا نمی خورید . مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف طیور می تواند منجر به افزایش وزن شود (اما این بیشتر به دلیل کالری بیش از حد است). [5]
  • مصرف مرغ خود را به مقادیر متوسط ​​محدود کنید (تحقیقات حدود 3 بار در هفته را نشان می دهد) و اندازه سهم را به 4 اونس (یک سینه مرغ کوچک یا به اندازه یک دسته کارت) نگه دارید. [3]
  • سینه طیور سالم ترین و لاغرترین برش است. ران ها، بال ها و چوب طبل کمی کالری و چربی بیشتری دارند.
  • حتما قبل از خوردن پوست آن را جدا کنید زیرا بیشتر چربی در آنجا ذخیره می شود.
  • بهترین روش های تهیه مرغ شامل کباب کردن، پختن یا کباب کردن است. از سرخ کردن به عنوان یک روش پخت و پز خودداری کنید، زیرا باعث می شود طیور پر از چربی و کالری اشباع شود.

پاداش: راه های آسان برای گنجاندن مرغ در رژیم غذایی

  • آماده سازی غذا برای هفته با یک مرغ سوخاری کامل: یک مرغ کامل را برای شام یکشنبه شب بریان کنید و از باقیمانده آن در سالاد یا برش داده شده برای ساندویچ در طول هفته استفاده کنید (از پوست خودداری کنید!)
  • یک دسته سینه مرغ/بوقلمون را در قابلمه ای بپزید (می توانید آن ها را در تمام روز در حین کار بگذارید تا بپزند!) و برای اضافه کردن برنج، سبزیجات برشته و غیره آن ها را خرد کنید.
  • مرغ آسیاب شده و بوقلمون برای درست کردن کیک همبرگر یا استفاده برای تهیه سس پاستا عالی هستند

بیشتر بخوانید: قیمت فن مرغداری