چگونه آبپاش ها به جوجه های گوشتی برای مقابله با استرس گرمایی کمک می کنند

مرطوب کردن سطح توسط آبپاش ها در مرغداری می تواند به جوجه های گوشتی کمک کند تا با آب و هوای گرم که منجر به استرس گرمایی می شود، بهتر کنار بیایند.

جوجه های گوشتی سفید در حیاط مزرعه، ارتباط جوجه ها، ملاقات با مرغ ها در مزرعه. عکس با کیفیت بالا

مرطوب کردن سطح توسط آبپاش ها در مرغداری می تواند به جوجه های گوشتی کمک کند تا با آب و هوای گرم که منجر به استرس گرمایی می شود، بهتر کنار بیایند .

بیشتر بخوانید: قیمت فن مرغداری

استرس گرمایی یکی از چالش برانگیزترین عوامل استرس زا برای تولید طیور است که تأثیر نامطلوب قوی بر رفاه و تولید دارد.

استرس گرمایی زمانی اتفاق می افتد که پرندگان در ایجاد تعادل بین تولید گرمای بدن و از دست دادن گرما مشکل دارند، به عبارت دیگر، مکانیسم های مقابله طبیعی آنها در شرایط گرم دیگر قادر به مقابله با گرما نیستند.

برای جوجه های گوشتی، این مکانیسم مقابله طبیعی نفس نفس زدن است. با این حال، نفس نفس زدن شدید می تواند به سرعت پرنده را خسته کند، به خصوص در رطوبت بالا. این می تواند سرعت رشد جوجه های گوشتی را کاهش دهد.

خیس شدن سطح توسط آبپاش

چندین روش وجود دارد که تولیدکنندگان می توانند برای خنک کردن طیور در هوای گرم استفاده کنند.

تهویه تونلی گرمای پرنده را از طریق تبادل هوا از خانه خارج می کند و مرز هوای گرم اطراف مرغ را از بین می برد. یکی از مزایای این سیستم این است که هوای مرطوب را از بین می برد و نفس نفس زدن را به عنوان روشی برای خنک شدن کارآمدتر می کند.

بیشتر بخوانید: قیمت قفس مرغ تخم گذار

سلول های خنک کننده تبخیری راه دیگری هستند. هدف از این کار کاهش دمای هوا و افزایش اتلاف حرارت معقول برای پرندگان است. با این حال، اینها اغلب منجر به افزایش رطوبت نسبی نیز می شود که می تواند خطر استرس گرمایی را افزایش دهد.

رویکرد سوم خیس کردن سطحی است. 

فن آوری آبپاش کم فشار که به عنوان فناوری مرطوب کننده سطح نیز شناخته می شود، به یک تنظیم کننده آب برای حفظ فشار بین 30 تا 50 psi متکی است. این سیستم با استفاده از نازل هایی که به طور مساوی در داخل خانه قرار گرفته اند، باران مصنوعی از قطرات درشت آب ایجاد می کند که سطح مرغ را خنک می کند.

اسپرینکلرها از طریق اسپری متناوب، خنک کننده مستقیم پرندگان را فراهم می کنند. یک سنسور دما در مرغداری فرکانس (معمولاً بین 10 تا 30 دقیقه) و مدت زمان هر سمپاشی (معمولاً بین 20 تا 40 ثانیه) را کنترل می کند.

بیشتر بخوانید: قیمت هواکش ۱۴۰ مرغداری

یشرفت‌های متعددی برای استفاده از تمیز کردن آب‌پاش‌ها، از جمله صرفه‌جویی در آب، شرایط بالقوه بستر خشک‌کننده وجود دارد و ما همچنین می‌توانیم عملکرد تولید را حفظ کنیم.  بخش کشاورزی.

علاوه بر این، خنک‌کننده اسپرینکلر بسیار پایدار است و تقریباً 64 درصد آب کمتری نسبت به سیستم خنک‌کننده سلول خنک معمولی مصرف می‌کند.