راهنمای خرید تجهیزات مرغداری

صنعت مرغ طیف گسترده ای از محصولات را ارائه می دهد تا عملکرد مرغداری شما را روان تر کند، چه جوجه های حیاط خلوت یا مرغداری های تجاری داشته باشید.

از دانخوری‌های طیور و سیستم‌های آبیاری گرفته تا مسکن و قفس، همه چیزهایی را که برای نگهداری از گله خود نیاز دارید، از جوجه‌ها گرفته تا پرندگان کامل تهیه کنید.

چه نوع عملیات مرغداری وجود دارد؟

صنعت طیور از ترکیبی از کشاورزان تجاری و علاقمندان تشکیل شده است که جوجه ها را به صورت لایه ای یا جوجه های گوشتی پرورش می دهند. یک لایه مرغی است که برای تولید تخم پرورش می یابد، در حالی که مرغ گوشتی مرغی است که برای گوشت آن پرورش داده می شود.

معمولاً یک مزرعه بر یکی از این دو نوع تمرکز می کند، اما ممکن است هر دو را داشته باشد. در حالی که یک مزرعه تجاری ده ها هزار پرنده دارد، یک کشاورز سرگرمی می تواند از تعداد انگشت شماری تا چند هزار پرنده داشته باشد.

صنعت مرغ چه محصولات مرغداری را ارائه می دهد؟

خط گسترده محصولات طیور صنعت مرغ شامل فیدرها، سیستم های آبیاری، مسکن، قفسه های حمل و نقل، پرورش دهندگان و تجهیزات حمل تخم مرغ می باشد.

 

 

 

فیدرهای طیور

خوراک طیور باید تمیز نگه داشته شود تا از گسترش بیماری و آلودگی جوندگان در بین گله شما جلوگیری شود. فیدرها باید هر روز تمیز شوند و با خوراک تازه جایگزین شوند. هنگام تمیز کردن فیدر، باید بگذارید کاملا خشک شود تا خوراک جدید خشک بماند. دانخوری های قرمز، پرندگان را جذب می کنند تا آنها اغلب تغذیه کنند و افزایش وزن و تولید تخم را به حداکثر می رساند. صنعت مرغ انواع فیدرها مانند فیدرهای محدوده، پلتفرم های فیدر و فیدرهای جوجه را ارائه می دهد.

صنعت مرغ چه فیدرهایی برای جوجه ها ارائه می دهد؟

دانخوری جوجه : این دانخوری برای جوجه ها انتخابی عالی است زیرا قسمت باریک غذا خوردن جوجه ها از افتادن و هدر رفتن غذا جلوگیری می کند.

فیدر پلاستیکی رول بالا: این فیدر برای شروع جوجه ها ایده آل است. پلاستیک در برابر نور خورشید زنگ نمی‌زند، فرورفته نمی‌شود و خراب نمی‌شود و قرقره چرخان صاف از خزیدن پرندگان در بالای خوراک جلوگیری می‌کند و آلودگی و گسترش بیماری را به حداقل می‌رساند.

صنعت مرغ چه فیدرهایی برای پرندگان کامل ارائه می دهد؟

فیدر مرغداری: این خط از دانخوری ها چهار ظرفیت مختلف با اندازه های مختلف از 14 پوند را ارائه می دهد. تا 50 پوند واحد 14 پوندی برای استفاده در یک قلم مرغ کوچک، که در آن فضا محدود است، ایده آل است و به 100 جوجه یا 50 لایه غذا می دهد. بزرگترین واحد دارای ظرفیت تغذیه 50 پوندی است و می تواند تا 100 پرنده کامل را تغذیه کند، در حالی که از خوراک در برابر باران محافظت می کند و ضایعات را به حداقل می رساند.

سیستم های آبیاری

بسیار مهم است که جوجه های شما همیشه به مقدار زیادی آب تازه و تمیز دسترسی داشته باشند. به منظور جلوگیری از بیماری، آبکش باید هر روز تمیز شود و سپس با آب خنک تازه پر شود. مانند تغذیه کننده ها، آبیاری های قرمز پرندگان را تشویق به نوشیدن بیشتر می کنند و آنها را سالم و هیدراته نگه می دارند. باید مراقب بچه های جوجه های یک تا هفت روزه بود، زیرا غرق شدن می تواند مشکل ساز باشد.

چه نوع فواره هایی موجود است؟

آب نماهای مرغ و شکار پرندگان: این آبنماهای پلاستیکی محکم، بهداشتی و قابل حمل هستند. با سه ظرفیت گالن مختلف، فواره های مرغ و پرندگان شکار می توانند گله هایی تا 150 پرنده را در خود جای دهند. یک بخاری فواره پرنده  را می توان با هر سه فواره مرغ و شکار برای جلوگیری از یخ زدن آب در طول ماه های زمستان استفاده کرد. بخاری دارای یک ترموستات داخلی و عملکرد خاموش شدن خودکار برای استفاده آسان است. همچنین با این خط آبنما، پایه سکوی فواره پرندگان  موجود است که برای بچه جوجه ها توصیه نمی شود.

چه نوع آبخوری هایی موجود است؟

آبخوری حیوانات کوچک و طیور : این آبخوری با ظرفیت 20 گالن دارای شش دهانه برای چندین پرنده است و به راحتی تمیز و دوباره پر می شود. فرسایش و زنگ زدگی در آبخوری حیوانات کوچک و طیور که می تواند تا 200 مرغ را آب دهد، مشکلی ندارد.

آبپاش مرغ بل-ماتیک : این آبخوری برای استفاده با پرندگان در هر اندازه و نوع طراحی شده است. آب‌پاش مرغ بل-ماتیک با اجزای بسیار کمی امکان تمیز کردن و نگهداری آسان را فراهم می‌کند. با تامین آب برای 20 پرنده کامل، حساسیت بالای این آبخوری امکان کنترل بسیار دقیق سطح آب را بدون ریزش کم و بدون ریزش فراهم می کند.

 

اسکان طیور

اگرچه جوجه ها اغلب اوقات می توانند بیرون از خانه زندگی کنند، اما به پناهگاهی در برابر عناصر و شکارچیان نیاز دارند. یک روش متداول برای نگهداری جوجه ها در مزرعه سرگرمی این است که به آنها یک منطقه حصارکشی شده با سوله ای متصل به آنها داده شود. پناهگاهی که تهیه می کنید باید تهویه خوبی داشته باشد و در صورت نیاز بتواند گرما را تامین کند. یک قانون کلی در نگهداری جوجه ها این است که هر پرنده باید 3 تا 4 فوت مربع فضای داخلی و 8 تا 10 فوت مربع فضای بیرونی داشته باشد.

اگر محفظه برای لایه ها باشد، فضای تودرتو باید در دسترس باشد. برای هر چهار پرنده باید یک جعبه لانه در نظر گرفته شود و در جایی قرار گیرد که پرندگان احساس راحتی کنند. توصیه می شود که فضاهای لانه سازی به صورت شیبدار باشد، بنابراین تخم مرغ های تازه گذاشته شده از جوجه ها دور می شوند و آنها را تمیز و محافظت می کنند. دسترسی آسان به فضاهای لانه سازی مهم است، زیرا جمع آوری تخم مرغ را آسان تر می کند و تخم های شکسته را به حداقل می رساند.

هنگامی که از جوجه ها و پرندگان کامل مراقبت می کنید، جدا نگه داشتن آنها تا زمانی که جوجه ها به شش ماهگی برسند می تواند مفید باشد. جوجه‌ها نسبت به پرندگان مسن‌تر سیستم ایمنی بسیار ضعیف‌تری دارند و در برابر هر گونه باکتری یا ویروسی که پرندگان رشد کرده می‌توانند حمل کنند، حساس‌تر هستند.

 

حمل و نقل تخم مرغ

حمل صحیح تخم مرغ برای اجرای عملیات طیور بسیار مهم است. تخم مرغ ها باید از نظر کیفیت بررسی شوند، برای جلوگیری از شکستگی، ایمن و ایمن نگهداری شوند، و قبل از فروش یا مصرف به طور کامل تمیز شوند.

صنعت مرغ چه نوع لانه های تخمگذار را ارائه می دهد؟

لانه های تخمگذار: لانه های تخمگذار فضاهای لانه سازی خصوصی و راحت را برای ارتقاء سلامت طیور و تولید تخم فراهم می کند. این جعبه‌های لانه که در چهار اندازه موجود است، دارای درج‌های جداشدنی با قابلیت تمیز کردن آسان است که شیوع بیماری را به حداقل می‌رساند و تخم‌ها را تمیز نگه می‌دارد.

لانه های صنعت مرغ  را می توان در داخل لانه های تخمگذار قرار داد تا از تخم های تازه گذاشته شده محافظت کند. پد اجازه می دهد تا تخم مرغ با حداقل تماس از لانه بیرون بیاید و از آلوده شدن تخم مرغ ها به کود جلوگیری کند. توصیه می شود لانه های لانه برای همه لانه های تخمگذار خریداری شود.

چگونه تخم مرغ هایم را تمیز کنم؟

وقتی صحبت از تمیز کردن تخم‌مرغ می‌شود، چند کار وجود دارد که می‌توانید قبل از جمع‌آوری آنها انجام دهید تا از بهداشتی بودن آن‌ها تا حد امکان اطمینان حاصل کنید. هر بار که تخم‌ها را جمع‌آوری می‌کنید، جعبه‌های لانه را کاملاً تمیز کنید و تراشه‌های مرغ را جایگزین کنید تا اطمینان حاصل کنید که تخم‌های بعدی تا حد امکان در محیطی تمیز گذاشته می‌شوند. اگر از پد لانه استفاده می‌کنید، تمیز کردن جعبه‌های لانه بسیار آسان‌تر است، زیرا می‌توانید به سادگی پد را بردارید، آن را تمیز کنید و آن را تعویض کنید. پس از گذاشتن تخم مرغ، آن را به سرعت جمع کنید تا از آسیب دیدن مرغ یا کثیف شدن آن جلوگیری کنید.

تخم مرغ ها دارای منافذی در پوسته خود هستند که اگر تخم مرغ در آب سرد غوطه ور شود، باکتری ها را از پوسته جذب می کند. در صورت امکان، بهتر است تخم مرغ ها را بدون آب تمیز کنید. اگر آب برای تمیز کردن تخم‌مرغ‌ها لازم است، مطمئن شوید که از آب گرم‌تر از تخم‌مرغ استفاده می‌کنید تا منافذ آن بسته بماند. تخم مرغ را هرگز نباید بگذارید تا خیس بخورد. درعوض، دویدن سریع زیر شیر آب و یک دستمال کاغذی تمیز، بهترین روش برای تمیز کردن تخم مرغ با آب است.

برای یک راه حل ساده تر برای تمیز کردن تخم مرغ، صنعت مرغ یک برس تخم مرغ ارائه می دهد. اسفنج پلاستیکی نرم با کاغذ سنباده پوشیده شده است که می تواند به راحتی کثیفی را از تخم مرغ پاک کند.

صنعت مرغ چه محصولاتی را برای کمک به من برای بررسی کیفیت تخم مرغ ارائه می دهد؟

هنگام تولید تخم مرغ برای فروش، بسیار مهم است که تخم مرغ ها قبل از عرضه به عموم از نظر کیفیت و اندازه بررسی شوند. صنعت مرغ محصولات متنوعی دارد که می توانند به این روند کمک کنند. شمعدان تخم مرغ  می تواند تخمک ها را به دقت بررسی کند تا از نظر باروری یا ترک های روی موها وجود داشته باشد. کندلر که به راحتی روی میز نصب می شود، نوری را به تخم مرغ می تاباند و ترک های روی سطح یا ناهنجاری های داخل تخم مرغ را برجسته می کند.

پس از بررسی تخم مرغ، باید آن را وزن کرد.صنعت مرغ دو ترازو برای توزین و درجه بندی تخم مرغ حمل می کند. ترازوی جیبی   یک ترازو راحت و سبک است که به شما امکان می دهد تخم های خود را در هر مکانی وزن کنید. برای درجه بندی تخم مرغ های شما،صنعت مرغ مقیاس درجه بندی تخم مرغ را ارائه می دهد. این ترازو محکم تخم‌ها را وزن می‌کند و آنها را به‌عنوان کوچک، متوسط، بزرگ یا x-large طبقه‌بندی می‌کند. بعد از تمیز کردن و درجه بندی تخم مرغ ها، نوبت به بسته بندی آنها می رسد.

صنعت مرغ چه نوع بسته بندی تخم مرغ را ارائه می دهد؟

بسته به نیازهای فردی و اندازه تخم مرغ های شما سه نوع بسته تخم مرغ را حمل می کند. تمام کارتن های تخم مرغ زیست تخریب پذیر و قابل کمپوست هستند. کارتن های تخم مرغ در اندازه های معمولی و جامبو موجود است که در هر کدام یک دوجین تخم مرغ وجود دارد. فلت پرکننده کامل نیز موجود است. این تخت‌های 5*6 30 تخم‌مرغ را در خود جای می‌دهند اما مانند کارتن‌های سنتی درب ندارند. قفسه‌های سینی تخم‌مرغ و محفظه‌های تخم‌مرغ می‌توانند جابجایی تخم‌مرغ را آسان‌تر کرده و شکستگی را به حداقل برسانند. هم قابل استفاده مجدد هستند و هم به راحتی تمیز می شوند.

آیاصنعت مرغ انکوباتور ارائه می دهد؟

انکوباتورها برای کمک به بیرون آمدن جوجه ها در صورت جدا شدن تخم ها از مرغ بسیار مهم هستند. شرایط داخل دستگاه جوجه کشی شبیه دما و رطوبتی است که یک تخم مرغ زیر یک مرغ جوجه کشی تجربه می کند. صنعت مرغ دارای دو گزینه انکوباتور برای گرم نگه داشتن تخم ها تا زمانی که جوجه ها آماده جوجه ریزی شوند، دارد. دستگاه جوجه کشی برای مرغداران در مقیاس کوچک ایده آل است و دو پنجره برای مشاهده آسان ارائه می دهد. انکوباتور برای تازه کارها، متخصصان، کلاس های درس و محیط های آزمایشگاهی ایده آل است. برای چرخاندن آسان تخم مرغ در حین جوجه کشی یک ترنر Eqq اتوماتیک اضافه کنید. هر دو انکوباتور بیش از چهل تخم را نگه می دارند.

چراغ های برودتر چه کار می کنند؟

هنگامی که جوجه ها متولد می شوند، باید از نور مولد استفاده کرد تا آنها را گرم و سالم نگه دارد تا زمانی که سیستم ایمنی آنها به طور کامل رشد کند. علاوه بر گرمای لامپ ها، نور مولدین به رشد جوجه ها نیز کمک می کند. جوجه ها به حدود 23 ساعت نور در روز برای تشویق به خوردن و آشامیدن مناسب، تسهیل رشد و افزایش وزن نیاز دارند.صنعت مرغ بسته به تعداد جوجه ها در گله و نیازهای فردی شما، انواع چراغ های پرورش دهنده از استاندارد تا سنگین را ارائه می دهد.

چگونه می توانم جوجه هایم را حمل کنم؟

حمل و نقل ایمن برای سلامت و رفاه گله شما بسیار مهم است. در سفرهای طولانی، برای حفظ آرامش و سلامت پرندگان باید غذا و آب تازه تهیه کرد. هنگام حمل و نقل جوجه ها، نگه داشتن سطح استرس به حداقل ضروری است. جوجه‌های گوشتی تحت تنش کیفیت گوشت را کاهش می‌دهند و لایه‌های تحت فشار تمایل به تولید تخم‌های کمتری دارند. در هر صورت، سلامت پرنده تحت تأثیر قرار می گیرد و کیفیت محصول شما نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. قفسه حمل و نقل طیور صنعت مرغ یک روش ایمن و مقرون به صرفه برای حمل و نقل تا چهارده پرنده کامل است.

چه نوع کفپوشی می توانم برای جوجه هایم استفاده کنم؟

هنگام تصمیم گیری در مورد کفپوش برای مرغداری یا خانه خود، با گزینه های زیادی روبرو خواهید شد. ارزان ترین این گزینه ها جمع کردن خاک برای ایجاد یک پایه محکم است. متأسفانه، نه تنها تمیز کردن این کفپوش ها دشوار است، بلکه جوندگان را جذب می کنند و گله شما را در معرض باکتری ها و بیماری ها قرار می دهند. گذشته از مسائل بهداشتی با کف خاکی، آنها ساختمان را در طول زمستان به خوبی عایق نگه نمی دارند.

یکی دیگر از گزینه های کفپوش طیور بتن است. بتن به نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد زیرا می‌توان آن را به صورت دوره‌ای شست و شو داد و از آن کثیفی یا باکتری‌های کمی باقی گذاشت. هیچ راهی برای لانه سازی جوندگان در بتن وجود ندارد و عایق بیشتری نسبت به خاک ایجاد می کند. با این حال، این گزینه می تواند بسیار پرهزینه باشد.

صنعت مرغ نوع دیگری از کفپوش مرغ را ارائه می دهد که نه تنها برای پرندگان، بلکه برای کشاورز نیز مفید است. کفپوش مرغی سلامت و بهره وری گله شما را بهبود می بخشد و در عین حال محیطی تمیزتر و خشک تر را حفظ می کند. این گزینه مشکلات پا و سینه را در پرندگان کاهش می دهد و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. این کفپوش با دوام و مقرون به صرفه به راحتی در قفس یا خانه فعلی شما نصب می شود و در سبک های همپوشانی و غیر همپوشانی وجود دارد.