قیمت به روز پنجره اینلت مخصوص مرغداری

پنجره اینلت مخصوص مرغداری یکی از انواع تجهیزات مرغداری می باشد. امروزه در بازار می توان انواع متفاوتی از این گونه دستگاه را به دست آورد.

آن را تولیدی های مختلفی در کشورمان پس از ساخت وارد بازار می نمایند و از طرف دیگر، شرکت های بازرگانی مختلفی هم این محصول را از کشورهای دیگر خریداری کرده و در بازار داخلی ایران عرضه می دارند.

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های مختلفی که تجهیزات مرغداری را عرضه می دارند، این نوع از محصول را مشاهده کرده و خریداری نمایید.

 

قیمت به روز پنجره اینلت مخصوص مرغداری

قیمت به روز پنجره اینلت

قیمت به روز پنجره اینلت مخصوص مرغداری را باید از عرضه کنندگانی به دست آورد که این محصول را به فروش می رسانند. در بازارهای مختلفی در سر تا سر کشورمان، ارائه دهندگان گوناگونی را می توان یافت که انواع تجهیزات مرغداری صنعتی را عرضه می دارند.

این گونه از کالا نیز از جمله سیستمهای تهویه به شمار می رود.

اصولاً سالن مرغداری مدرن از سیستم پنجره اینلت استفاده می کنند.

قیمت به روز پنجره اینلت در هر صورت، باید گفت که نرخ های کالاهایی از این دست را می شود از راه های متفاوتی تهیه کرد.

که یکی از آنان مراجعه حضوری به مراکز فروش است.

اما در این جا راه آسان تر دیگری را نیز برای تان معرفی می کنیم که همان اینترنت است.

شما با سر زدن به فروشگاه های آنلاین مختلفی که خدمات گوناگونی را انجام می دهند، می توانید بهترین نوع پنجره اینلت مخصوص مرغداری را پیدا کرده و تازه ترین نرخ آن را هم به دست آورید. این گونه از فروشگاه ها در برندها و طرح های متفاوتی محصول را ارائه می نمایند.

اغلب سایت های اینترنتی، نرخ محصولات شان را درج می نمایند.

اگر این چنین نبود، به راحتی می شود با شماره تماس هایی که در سایت درج شده است، تماس گرفت و نرخ های جدید را به دست آورد. محصولاتی از این دست، به دلیل تفاوت های ظاهری و ساختاری که دارا می باشند، از قیمت های گوناگونی برخوردار هستند. جنس بدنه، کارایی، ابعاد و غیره موارد دیگر، از جمله مواردی به شمار می روند که روی قیمت تأثیر مستقیمی می گذارند.

قیمت انواع پنجره اینلت

 

پنجره اینلت مخصوص مرغداری

پنجره اینلت مخصوص مرغداریپنجره اینلت مخصوص مرغداری را شرکت های مختلفی هستند که تولید می کنند.

این شرکت ها با در نظر داشتن این که در چه نوع از مرغداری ها این گونه از کالا به مصرف می رسد، آن را ساخته و به بازار عرضه می کنند. اغلب کارخانه ها سعی می نمایند تا با استفاده از بهترین متریال، کالای خود را ساخته و به دست مشتریان برسانند.

اما در کل، پنجره اینلت مخصوص مرغداری را امروزه در بیشتر از مرغ داری های مدرن مشاهده می کنیم.

پنجره اینلت مخصوص مرغداری را به شکل ردیفی در کنار یک دیگر قرار می دهند.

البته قرار گرفتن آن ها در پهلوی هم، بستگی به این دارد که ارتفاع دیوار چه قدر باشد.

این ها از جمله مواردی می باشد که باید با فنی کاران و نصابان در جریان گذاشت آن ها بهتر این موضوعات را می دانند. روی هم رفته باید گفت که پنجره اینلت مخصوص مرغداری که یک نوع سیستم تهویه سالن مرغداری محسوب می شود، در بخش فوقانی دیوارهای جانبی قرار می گیرند.

این کار باعث می گردد تا هوای بیرون با هوای قسمت تحتانی مرغداری ترکیب شده و به نوعی هوای سالن خارج و هوای بیرون داخل گردد تا تهویه به شکل درستی صورت گیرد.

یکی از مزایای این گونه از دریچه ها این است که آن را می توان به راحتی به هر اندازه ای که خواسته باشیم، باز یا بسته نگه داریم که باعث صرفه جویی در خنک یا گرم کردن سالن می گردد.

ویژگی های پنجره هوادهی اتوماتیک (اینلت)

اگر می خواهید بدانید پنجره هوادهی اتوماتیک اینلت چیست؟ به چه صورت عمل می کند؟ باید گفت این پنجره ها به شکل خودکار عمل می کنند، یعنی اگر هوای سالن بیشتر از اندازه گرم شده باشد، به صورت اتوماتیک دریچه ها بیشتر باز می شوند و اگر سالن نیاز به هوای گرم تری داشته باشد، دریچه ها پیش کشیده می شوند و یا این که کلاً بسته می شوند. در هر حال، این سیستم مزیت های خاص خود را دارند.

ویژگی های پنجره هوادهی اتوماتیک (اینلت)

از جمله ویژگی های منحصر به فرد این گونه از پنجره های هوادهی که کارایی بالایی در سالن های مرغداری امروزی دارند، می شود به این ها اشاره کرد:

  • قابلیت وصل شدن به سیستم اتوماسیون مرغداری
  • نصب و راه اندازی سریع و آسان
  • کنترل ورودی هوا با به کار گیری از درب های بال دار
  • صرفه جویی کردن در مصرف سوخت و انرژی برق
  • نبود نیاز به نیروی انسانی
  • و سایر موارد دیگری از این دست

پنجره اینلت و نحوه عملکرد آن در تهویه زمستانی مرغداری ها

پنجره اینلت و نحوه عملکرد آن در تهویه زمستانی مرغداری هایکی از خصوصیات بارز پنجره اینلت مخصوص مرغداری، در فصل سرما این است که به صورت اتوماتیک هوای ورودی به سالن مرغ داری را کنترل می کند. همان گونه که در بالا گفته شد، این سیستم باعث می شود تا هوای خارج به داخل سالن راه پیدا کند و ترکیبی از دو هوا، سبب تعادل هوای داخلی مرغ داری گردد.

ولی پنجره های اینلت از جمله ویژگی هایی که دارد در فصل زمستان می باشد. شما اگر از شیوه تهویه سنتی استفاده کنید، نیاز است که هر ساله و در فصول گوناگون خود پنجره ها را باز یا بپوشانید، در حالی که در این سیستم این گونه نیست.

شما بدون این که نیازی به نیروی انسانی جهت باز و بسته و یا کنترل کردن هوای ورودی را داشته باشید، در این سیستم، دریچه ها خود به صورت اتوماتیک باز و بسته می شوند.

این مسئله مزایای گوناگونی دارد که به یکی از آنان، یعنی صرفه جویی در مصرف انرژی در بالا اشاره شد. در هر صورت، پنجره اینلت در حال حاضر کارایی بالایی در سالن ها دارد.

بیشتر مرغداری هایی که به شیوه های امروزی تجهیز شده اند، از این پنجره ها استفاده می نمایند که این کار سبب گردیده تا سهولت های زیادی ایجاد شود.

نحوه عملکرد پنجره های اینلت:

نحوه عملکرد پنجره های اینلت:عملکرد پنجره اینلت مرغداری چگونه است؟ این موضوع بستگی به نوع ساختار پنجره شما دارد.

بیشتر آن ها دارای لبه هایی هستند که از همین طریق، جریان هوا به صورت خطی و منظم وارد سالن می گردد. در عین حال، این کار باعث می شود تا هوای سرد یا گرم به سر جوجه ها نرسد و سبب نگردد تا به آن ها آسیب های جدی ای وارد شود. این گونه از سیستم تهویه مدرن، همچنین با وارد کردن هوا به داخل سالن مرغ دار، جریان هوای گرم ایجاد شده در سالن را به بالا انتقال می دهد تا انواع هواکش مرغداری 140 یا 100 آن را از سالن خارج کنند. در هر حال، باید گفت که برای نصب و راه اندازی این نوع از سیستم، بایستی از افراد متخصص و مجرب استفاده شود. آن ها توسط شرکت های سازنده آموزش دیده اند.

این افراد می دانند که در چه ارتفاعی و روی چه دیوارهایی پنجره های اینلت را نصب نمایند.

اگر از تیم های فنی خوب و کاربلد استفاده کنید، طبعاً بازدهی این سیستم بیشتر هم خواهد بود.

به هر حال، تهویه مرغداری یکی از موارد بسیار مهم می باشد و برای این که جوجه ها مریض نشوند، بایستی به این سیستم های مدرن تن داد.

مزایای استفاده از دریچه اینلت :

مزایای استفاده از دریچه اینلت کارنو:دریچه اینلت کارنو که یکی از برندهای مشهور در زمینه سیستم های تهویه هوای مرغداری ها به شمار می رود، مزایای گوناگونی را دارا می باشد. با نصب و اجرای محصولات این شرکت، می توانید از تهوی طبیعی مرغداری استفاده کنید و دیگر نیازی به هزینه های اضافه و خرچ های آنچنانی نداشته باشید.

البته باید گفت که نوع و شیوه به کار گیری از این گونه سیستم، بستگی به موارد مختلفی دارد که در بالا به چند نکته از آن ها اشاره شد؛ از جمله طول و عرض دیوارهای سالن مرغداری. در هر صورت، باید متذکر شد که اگر از محصولات بهترین برندها استفاده کنید، بدون تردید خواهید توانست که نتیجه مطلوبی از این سیستم را مشاهده کنید.

اما مزایای درچه اینلت کارنو را می شود این گونه بیان کرد:

  • پیشگیری از وارد شدن استرس سرمایشی به جوجه هایی که سنین پایینی دارند.
  • تأمین نمودن هوای مطلوب بی آن که افت دما صورت گیرد در فصولی که هوا سردتر شده است.
  • تهویه خوب در سالن های مرغ داری در زمستان
  • و پایین آوردن هزینه های نیروی انسانی و سوخت

محاسبه تعداد هواکش مرغداری:

محاسبه تعداد هواکش مرغداری:بسیاری از کسانی که می خواهند هواکش ها را در مرغداری ها نصب کنند، به این فکر می کنند که به چه شمار از دستگاه های هواکش نیاز دارند.

این مسئله را بهتر است که به تیم های فنی بسپارید.

آن ها با در نظر داشت این که طول و عرض سالن چقدر است و سقف سالن چند متر می باشد، محاسبه می نمایند که یک مرغداری به چند هواکش نیاز دارد.

نصب و اجرای هواکش ها در هر سالن بستگی به موارد مختلفی دارد که می شود به سن و سال مرغ ها، اقلیم و آب و هوایی منطقه ای که سالن در آن قرار دارد، وزش بادهای موسومی و غیره موارد دیگری از این دست دارد. همچنین باید این را نیز در نظر داشت که یک سالن، به چه نوع از هواکشی با چه ابعادی نیاز دارد.

به علت پیچیدگی محاسبات، توصیه ما به شما این است که حتماً کار را به اهل آن بسپارید.

به این معنا که سری به شرکت های سازنده و نصب کننده سیستم های تهیه هوا بزنید و آنان به خوبی شما را در این حوزه راهنمایی می کنند. اگر در محاسبات نصب و اجرای شمار هواکش مرغداری اشتباهی رخ دهد، ممکن است که خساراتی را متحمل شوید. پس در این خصوص باید توجه جدی ای داشته باشید.

تهویه در سالن های مرغداری

 تهویه در سالن های مرغدارییکی از موضوعاتی که در مرغداری ها بسیار حایز اهمیت می باشد، مسئله تهویه هوای آن است.

اگر متوجه شده باشید، سالن های مرغداری عموماً در نقاط دور از شهر احداث می شوند.

این کار به دلیل این است که بوی زننده زیادی تولید می شود.

هر کدام از سالن ها بسته به مرغی که پرورش می دهند، میزان تهویه هوای مختلفی نیاز دارند.

اگر تهویه به صورت درست صورت گیرد، بی گمان، مالک مرغ داری سود خوبی خواهد برد.

در گذشته ها، بیشتر کسانی که در این عرصه فعالیت می کردند، چندان معلومات زیادی در این زمینه نداشتند؛ اما امروزه می بینیم که مرغ داری های مدرن، مجهیز به دستگاه های پیشرفته تر شده اند و به همین سبب است که بازدهی و نتیجه بهتری دارند.

تهویه سالن های مرغ داری به روش های گوناگونی صورت می گیرد که از شیوه های سنتی گرفته تا مدرن، در آن به کار برده می شود. تهویه خوب، سبب می گردد تا جوجه ها و مرغ های بزرگ سال، مریض نشوند و در همین حال، ویروس آنان نیز به دیگر مرغ ها سرایت نکند تا خسارات جبران ناپذیری را روی دست مالک مرغداری بگذارند.

در کل باید گفت که سیستم تهویه مرغداری ها یکی از مهمترین تجهیزات مرغداری محسوب شده و باید جدی گرفته شود.

انواع سیستم تهویه

سیستم های تهویه هوای مرغداری ها، انواع مختلفی دارند. اما در کل به دو شیوه سنتی و مدرن انجام می شوند. در سیستم سنتی، بیشتر سعی می شد تا در بالای دیوارهای کناری و همچنین سقف، مجراهایی ایجاد شود تا بوی نامطبوع از آن خارج شده و هوای خوب وارد سالن گردد.

این کار زمان و انرژی زیادی داشت و به دلیل این که انسان ها بیشتر در کار تنظیم هواکش ها بودند، ضریب خطا هم بالا بود و برآیند چندان خوبی نداشت.

ولی امروز از سیستم های تهویه هوای مدرن استفاده می کنند.

انواع سیستم تهویه همان طور که در بالا هم گفته شد، این نوع از سیستم به وسیله ابزارهای گوناگونی صورت می گیرد که یکی از آن ها پنجره اینلت مخصوص مرغداری است.

البته به کار گیری از این دریچه ها، نوع طبیعی تهویه هوا می باشد.

سیستم های تهویه ها مدرن هم به دو دسته مصنوعی و طبیعی تقسیم بندی می شوند

این گونه از سیستم به شرایط آب و هوایی خاصی نیاز دارد که جریان داخل و بیرون به نوع یک سان باشد.

اما در نوع سیستم تهویه مصنوعی، بیشتر به وسیله ابزارها، هوا با فشار وارد می شود.

این نوع از تهویه هوا هم به سه دسته زیر تقسیم می شود

  • تهویه مصنوعی با فشار مثبت
  • تهویه مصنوعی با فشار مساوی
  • تهویه مصنوعی تونلی صورت

مشخصات فنی دریچه اینلت مرغداری:

دریچه های اینلت مرغداری از جنس های گوناگونی تولید می شود. این نوع از محصول بیشتر در بازار به شکل اتوماتیک آن ارائه می گردد و شرکت های سازنده نیز آن را به دلیل کاربرد زیادی که دارد، به همین شکل تولید می کنند.

مشخصات فنی دریچه اینلت مرغداری:

از جمله مشخصات فنی این گونه از دریچه ها می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنسی که کالا از آن تولید می شود.
  • عرض و طول محصول
  • میزان تهویه هوا در ساعت
  • دستی و یا خودکار بودن دریچه
  • و موارد دیگر

وینچ دستی و برقی مرغداری

وینچ دستی و برقی مرغداری، از جمله ابزاری به شمار می رود که توسط آن می شود دریچه های هوا را کنترل کرد. نوع دستی این محصول، نیاز به نیروی انسانی دارد و فرد مشخصی باید دریچه ها در زمان های معینی باز و بسته کند. اما در نوع برقی، وینچ ها دارای موتوری می باشند که توسط آن درهای اینلت ها باز و بسته می گردند.

با همه این ها، استفاده از وینچ برقی و دستی نوعی روش میکانیزه برای تنظیم دریچه ها محسوب می شود. با بکار گیری از وینچ اینلت، می توان به طور اتوماتیک دریچه ها را کنترل کرد و از افت و بالا رفتن دمای سالن جلوگیری نمود.

این نوع از کالا، کارایی بالایی در مرغداری های صنعتی مدرن دارد.

وینچ دستی و برقی مرغداری را شرکت های گوناگونی در ایران تولید می نمایند.

وینچ ها بر اساس کاربردهای مختلف شان، مورد استفاده قرار می گیرند.

وینچ دستی و برقی مرغداری

مشخصـات فنــی پنجره های اینلت

همان گونه که در بالا هم متذکر شدیم، پنجره های اینلت، از جنس های گوناگونی تولید می شوند. آن ها دارای یکی سری از امکانات هستند که دریچه ها توسط آن باز و بسته نگه داشته می شود و باعث می گردد که جریان هوا وارد شود و یا داخل سالن نشود.

مشخصـات فنــی پنجره های اینلت

مشخصات فنی پنجره اینلت مخصوص مرغداری را می شود این گونه توضیح داد:

  • عموماً جنس بدنه شان باید از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت برخوردار باشد.
  • از دوام زیادی برخوردار باشند.
  • فنرهایی که برای بالا و پایین آوردن دریچه ها استفاده می شود، از نوع فولاد بوده تا به مرور زمان دچار خوردگی نشود و منعطف باشد.
  • عایق صدا و حرات باشند.
  • قابلیت این را دارا بوده تا موتور و گیربکس در آن نصب شود.
  • طراحی خوبی داشته باشند تا هوای را به خوبی وارد سالن کنند.
  • و غیره موارد دیگر