کدام نیپل برای مرغ شما مناسب است؟

انواع نوک سینه آبخوری

در ابتدا، دو نوع نوک پستان نوشیدنی متفاوت وجود دارد. تفاوت بین این نوع نوک پستان به نحوه فعال شدن نوک پستان مربوط می شود.

  • با فشار دادن پین به سمت بالا، یک نوک سینه 180⁰ فعال می شود. بنابراین مرغ از این نوک آبخوری از سمت پایین می نوشد.
  • نوک سینه 360⁰ نیز می تواند از طریق عمل جانبی فعال شود. بنابراین، مرغ می تواند هنگام استفاده از این نوک پستان، هم از پهلو و هم از پایین بنوشد.

 

 

نیپل برای جوجه های گوشتی

جوجه های گوشتی 70 درصد از آب تشکیل شده اند. بنابراین، آنها باید هر چه زودتر شروع به نوشیدن کنند و هر روز آب کافی برای رشد بهینه دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت قفس مرغ تخم گذار

بنابراین، نوک پستان آبخوری 360 درجه بهترین انتخاب برای جوجه های گوشتی است. این نوع نوک پستان کمترین مقاومت را دارد، بنابراین حیوانات جوان می توانند به راحتی آن را فعال کنند.

نوک سینه برای پولت ها

پولک های جوان با نوک زدن به هر چیزی که می بینند محیط خود را کشف می کنند، درست مانند جوجه های گوشتی جوان.

یک نیپل 360 درجه می تواند از هر طرف فعال شود و اطمینان حاصل می کند که پولک ها به سرعت نوشیدن را یاد می گیرند، بنابراین آنها آب کافی را در مرحله شروع حیاتی مصرف می کنند.

نیپل برای مرغ های تخمگذار

مرغ های تخمگذار می توانند از نوک سینه های 180⁰ و 360⁰ آب بنوشند. اما از آنجایی که نوک سینه های آبخوری 360 درجه به طور فزاینده ای در مرحله پرورش استفاده می شود، در خانه های تخمگذار نیز بیشتر و بیشتر استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت ابخوری نیپل

این امر انتقال به خانه تخمگذار را کاهش می دهد و این شانس را افزایش می دهد که مرغ های تخمگذار بلافاصله آب کافی بنوشند.

نیپل برای مرغ های تخمگذار اصلاح نشده

منقار بالایی یک مرغ تخمگذار اصلاح نشده از منقار پایینی بلندتر است. این بدان معنی است که آنها نمی توانند از پایین به یک نوک پستان نزدیک شوند.

در عوض، سر خود را به پهلو می‌چرخانند تا با کناره منقار خود به نوک پستان نوک بزنند. ما یک نوک سینه 360 درجه منحصربفرد با جریان کم تولید کرده‌ایم تا مرغ‌های تخم‌گذار بدون پیرایش بتوانند راحت‌تر بنوشند و در نتیجه هدر رفت آب را کاهش دهند.

نیپل برای پرورش دهندگان

پرورش دهندگان معمولاً در زمان های معین نوشیدنی می نوشند تا از هدر رفتن یا “نوشیدن بیش از حد” جلوگیری کنند. بنابراین، نوک پستان 180 درجه بهترین گزینه برای این حیوانات است.

بیشتر بخوانید: خرید تجهیزات مرغداری

 حتی زمانی که پرندگان به شدت به این نوع نوک پستان نوک می زنند، مقدار محدودی آب پاشیده آزاد می شود. این امر به طور مثبت بر کیفیت بستر مرغداری تأثیر می گذارد و بنابراین به جلوگیری از اختلالات دستگاه تنفسی و درماتیت کف پا کمک می کند.

نکات دیگری که هنگام خرید نیپل باید در نظر بگیرید

چند انتخاب دیگر وجود دارد که هنگام انتخاب سیستم آب آشامیدنی مهم هستند. مهمترین آنها عبارتند از:

  • جنس: نیپل آبخوری که تماماً از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند، بیشترین طول عمر را دارند. نوک سینه های آبخوری با اجزای پی وی سی ارزان تر هستند.
  • تحویل آب: اکثر نوک سینه های نوشیدنی در چندین نوع موجود هستند که هر کدام دارای سرعت جریان آب منحصر به فرد خود هستند. انتخاب نرخ جریان آب خاص، از جمله به نوع حیوان و شرایط آب و هوایی خانه بستگی دارد. برای اکثر جوجه ها، سرعت جریان آب بین 35 تا 80 میلی لیتر در دقیقه کافی است. با جریان آب بیشتر، خطر نشت آب بیشتر است. عاقلانه تر است که نیپل آبخوری بیشتری نصب کنید تا اطمینان حاصل شود که همه پرندگان آب کافی دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت دستگاه مرغ پرکنی

  • فنجان های قطره ای: هرچه جریان آب بیشتر شود، احتمال اینکه جوجه ها هنگام نوشیدن شروع به ریختن آب کنند، بیشتر می شود. از سرعت جریان آب 50 میلی لیتر در دقیقه، توصیه می کنیم از فنجان های قطره ای استفاده کنید. ما همچنین استفاده از لیوان های قطره ای را برای مرغ های تخمگذار بدون پیرایش توصیه می کنیم زیرا تمایل به ریختن بیشتر دارند.