چه چیزی سالم تر است؟ گوشت گاو، مرغ یا ماهی؟ 

غذاهای دریایی دارای اسید چرب امگا 3 هستند که بیماری قلبی و التهاب را کاهش می دهد، گوشت گاو کمی آهن، روی و ویتامین B12 بیشتری نسبت به مرغ دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت هواکش ۱۴۰ مرغداری

کدام یک برای سلامتی بهتر است – مرغ، ماهی یا گوشت گاو ؟ دکتر مایا روزمن توضیح داد: “از نظر تغذیه ای – تقریباً هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد. همه آنها حدود 25 گرم پروتئین در هر صد گرم دارند، پروتئین با کیفیتی که برای ساخت عضلات مهم است. همه آنها آهن و آهن دارند. ویتامین B12 تفاوت ها در این است که غذاهای دریایی دارای اسید چرب امگا 3 هستند که بیماری قلبی و التهاب را کاهش می دهد و گوشت گاو کمی آهن، روی و ویتامین B12 بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد.

“از نقطه نظر تغذیه – تقریباً هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد. همه آنها حدود 25 گرم پروتئین در هر صد گرم دارند، یک پروتئین با کیفیت که برای ساخت عضلات مهم است. همه آنها آهن و ویتامین B12 دارند. غذاهای دریایی همچنین دارای اسید چرب امگا 3 هستند که بیماری قلبی و التهاب را کاهش می دهد و گوشت گاو کمی آهن، روی و ویتامین B12 بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد.

او بعداً اشاره کرد که چه چیزی برای رژیم غذایی خوب نیست:

بیشتر بخوانید: خرید تجهیزات مرغداری

  • گوشت گاو : Entrecote یا دنده بیشترین چربی و کالری را دارند. بر خلاف تمام قطعات مانند سیلندر; فیله؛ چاک استیک (که کوفته درست می کند)؛ یا سینه گاو، که حاوی 150 تا 200 کالری در هر صد گرم است، انترکوت و دنده ها به دلیل درصد بالای چربی تقریباً 1000 کالری بدون چربی اضافی دارند – حدود 300 کالری در هر صد گرم، با رستوران هایی که استیک های 300 گرمی انترکوت سرو می کنند.
  • مرغ : بال‌ها اساساً انترکوت مرغ هستند، زیرا درصد چربی بالایی دارند و حتی بال‌های کوچک بیش از 200 کالری دارند.
  • ماهی : ماهی سالمون و ماهی خال مخالی تقریباً دو برابر بیشتر از سایر ماهی ها کالری دارند.

چرا هنگام رژیم گرفتن ماهی بهتر است؟

دکتر روزمن گفت: ماهی راحت‌تر هضم می‌شود و بعد از یک وعده غذایی زیاد سنگین‌تر می‌شود. از یک طرف، این یک مزیت دارد، زیرا یک وعده غذایی سنگین و سخت هضم باعث خستگی و افزایش نیاز به شیرینی بعد از غذا می شود. از طرف دیگر، آنچه آسان هضم است معمولاً شما را برای مدت کوتاه تری سیر می کند. زمان.”

بیشتر بخوانید: قیمت قفس مرغ تخمگذار

بهترین پروتئین ها در رژیم غذایی ما کدامند؟

“پروتئین ها به دلیل ارزش بیولوژیکی خود امتیاز می گیرند، یعنی چقدر برای ساخت عضلات بدن انسان مناسب هستند. از این نظر، گوشت گاو (همه قسمت ها)، مرغ و ماهی تقریباً 80-85 امتیاز گرفتند.

اما از نظر بهترین ها. با کیفیت پروتئین، تخم مرغی است که امتیاز 100 را دریافت کرده است. تنها رقابت واقعی تخم مرغ آب پنیر است که برای تهیه پودر پروتئین برای ورزشکاران استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: تجهیزات مرغداری

گیاهخواران چه می کنند؟

وی افزود: سویا و توفو حاوی پروتئین، آهن و کلسیم با همان کیفیتی هستند که در لبنیات، گوشت گاو، مرغ و ماهی یافت می شود.

کیفیت پروتئین موجود در سایر حبوبات مانند عدس، نخود و لوبیا سفید نیز خوب است، اما کمتر از سویا یا پروتئین حیوانی.

شما باید مطمئن شوید که مقدار کافی از آنها را همراه با غلاتی که مکمل پروتئین (برنج، گندم یا نان) دارند، در طول روز مصرف کنید، اما لازم نیست آنها را همزمان با هم مصرف کنید. ”