اداره یک مرغداری دارای چالش های مداوم و اجتناب ناپذیری است، مانند:

  • شیوع بیماری در جوجه ها
  • جمع آوری تخم مرغ از روی زمین
  • جوجه های خود را فعال نگه دارید و فقط در اطراف بایستید
  • جوجه های مرده که باید حذف شوند
  • خوراک، آب، روشنایی، هوا – همه اصول اولیه زندگی
  • سرویس بهداشتی و نظافت
  • و خیلی بیشتر…

در بیشتر تاریخ، اکثر این کارها باید به صورت دستی یا با کمک ماشین آلات مدرن مانند دکور، واشر و بخاری انجام می شد.

اما برخی از وظایف، مانند توقف شیوع بیماری قبل از آسیب رساندن به بخش بزرگی از گله، دور از دسترس باقی مانده است.

7 مورد از بهترین پیشرفت های تجهیزات مرغداری در سال 1401

1. نظارت از راه دور

در حال حاضر فقط در اروپا در دسترس است، این سیستم نظارت و نظارت روی سقف به دنبال پرندگان مرده، مناطق بستر بسیار مرطوب، تغییرات دما، عملکرد نامناسب نوشیدنی‌ها، فعالیت غیرمعمولی که می‌تواند به معنای شیوع بیماری باشد، و بسیاری از مشاهدات دیگر که معمولاً نیاز به دست و پا دارند می‌گردد.

توجه چشم روی

مرغ‌دار می‌تواند خانه‌های خود را از طریق رایانه در حین کار بر روی سایر وظایف نظارت کند.

2. ربات جمع آوری تخم مرغ

اگر هنوز از سیستم های قفس استفاده می کنید، جمع آوری تخم ها مشکلی ندارد. اما برای مرغداری هایی که به جوجه ها آزادی بیشتری می دهند، اکنون با مشکل تخم گذاری تصادفی در اطراف روبرو هستید.

این مقاله به سبک مصاحبه تخمین می‌زند که برای جمع‌آوری تمام این تخم‌ها از روی زمین حدود یک ساعت کار در روز، به ازای هر مرغداری لازم است. مشکل اینجاست که یک ساعت مداوم نیست.

در عوض، فرآیند جمع‌آوری تخم‌مرغ در طول روز اتفاق می‌افتد و با کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید تداخل می‌کند، یا به کارگران اضافی نیاز دارد.

مطالب مرتبط: قیمت قفس مرغ تخمگذار

ربات های مختلف جمع آوری تخم مرغ هنوز در حال توسعه بودند. اما از آنجایی که مصرف کنندگان به تقاضای جوجه های بدون قفس بیشتری ادامه می دهند، چالش جمع آوری انبوه تخم مرغ تنها افزایش خواهد یافت.

جمع آوری کننده های رباتیک تخم مرغ از مجموعه ای از حسگرها برای یافتن و جمع آوری تخم ها بدون مزاحمت جوجه ها استفاده می کنند.

3. تصویربرداری حرارتی در دوربین های مدار بسته

شما اهمیت ایجاد یک دمای ثابت و پراکنده در تمام مرغداری های خود را می دانید.

با دوربین‌های نظارتی مجهز به تصویربرداری حرارتی، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام بخاری‌های شما گرمایی را که می‌دانید برای گله‌هایتان بهترین است، ارائه می‌دهند.

این دوربین ها مزایای دیگری نیز دارند، مانند هشدار دادن به شکارچی یا مزاحم در مرغداری.

4. رباتی که جوجه های شما را خشمگین می کند

ایستادن مرغ ها خوب نیست. ماهیچه ها و سلامت کلی آنها هر چه بیشتر در اطراف حرکت کنند قوی تر می شود. بنابراین، یکی از کارهای یک مرغ‌دار این بوده است که در خانه‌هایشان بگردند تا جوجه‌ها را فعال نگه دارند. فقط کمی و به آرامی آنها را به اطراف فشار دهید تا تمام روز در یک نقطه نمانند.

و شما باید همه این کارها را بدون پا گذاشتن روی تخم مرغ انجام دهید یا همزمان آنها را جمع آوری کنید. این یک کار طاقت فرسا است.

مطالب مرتبط: قیمت رول بستر مرغداری

در اطراف مرغداری حرکت می کند و از نورها و صداهای تصادفی استفاده می کند تا جوجه ها را عصبانی کند و به اصطلاح آنها را روی انگشتان خود نگه دارد. این تصادفی سازی به منظور جلوگیری از عادت بیش از حد جوجه ها به دستگاه است.

سازندگان این ربات همچنین کاهش 23 درصدی تخم‌های کف را گزارش کرده‌اند، زیرا جوجه‌ها آنقدر آشفته می‌شوند که به نظر می‌رسد بیشتر به لانه‌های خود باز می‌گردند تا تخم‌گذاری کنند.

بنابراین به جای یک ربات جمع آوری تخم مرغ، این ابزار کوچک ممکن است فعلا کمی نیاز را کاهش دهد.

5. روشنایی هوشمند مدیریت خارج از سایت

هنگامی که جوجه ها یک چرخه منظم روز/شب را تجربه می کنند، به سلامت کلی آنها از راه های مختلفی از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

یکی از شرکت‌های بریتانیایی نیز دریافته است که چرخه‌های نور منظم منجر به میانگین وزن‌های کشتار بالاتر (به معنای سود بیشتر) و رفتار نشستن سالم‌تر منجر به تخم‌مرغ کمتر می‌شود.

با یک پنل کنترل دیجیتال متصل به شبکه روشنایی هوشمند در مرغداری‌ها، می‌توانید چرخه روز/شب، از جمله عصر و سحر را با تغییرات تدریجی که پرندگان در بیرون تجربه می‌کنند، تکرار کنید.

6. تمیز کردن خودکار، هوادهی، و بیشتر

مجموعه‌ای از دستگاه‌های اتوماسیون مرغداری رباتیک را برای انجام وظایفی ایجاد کرده است که مرغداران را آزاد می‌کند تا روی دیگر فعالیت‌های تجاری یا زندگی تمرکز کنند و هزینه‌های ناشی از نادیده گرفتن این وظایف را کاهش می‌دهد.

ربات‌های آن‌ها می‌توانند برای تمیز کردن، ضدعفونی کردن و حتی چرخاندن و هوادهی بستر طیور در خانه‌های طیور گشت‌زنی کنند. کارهای اضافی که می توانید به صورت خودکار انجام دهید شامل اندازه گیری معیارهای محیطی مانند دما، رطوبت، و سطوح دی اکسید کربن و آمونیاک است.

مطالب مرتبط: قیمت هواکش مرغداری 140

توجه مداوم به این عوامل به شما کمک می کند تا سریعتر شیوع بیماری را پیدا کنید.

این ربات‌ها همچنین در جمع‌آوری و ذخیره داده‌ها برای بهبود ثبت سوابق شما کار بسیار خوبی انجام می‌دهند.

7. اتوماسیون خوراک برای یکنواختی و سلامت گله

ربات متابولیک سیستمی دارد که موتورهای خط تغذیه شما را در اختیار گرفته و مکان و فرکانس تغذیه را بر اساس مکانی که پرندگان هستند تنظیم می کند.

از نور و صدا استفاده می کند تا پرندگان را به سوی دیگر تغذیه کننده ها و آبخوری ها بکشاند.

این سیستم بهترین نتایج خود را در بازار جوجه‌های گوشتی به دست آورده است، کارایی خوراک را افزایش داده و هزینه‌ها را حداقل تا 5 درصد کاهش می‌دهد، اما اغلب بیشتر به این دلیل که تحویل یکنواخت‌تر خوراک منجر به درصد بالاتری از سلامت پرنده می‌شود.

فناوری ربات متابولیک همچنین به مرغداران کمک می کند تا با هشدار دادن به عوامل بیماری زا و تروما، شیوع بیماری ها و بیماری ها را پیدا کنند، به حدی که حتی سعی می کند نوع خاصی از عفونت را شناسایی کند.

بهترین تجهیزات جدید برای مرغداری شما چیست؟

اغلب، خیلی دیر به مشکل سلامتی مبتلا می شویدT بسیاری از پیشرفت‌های تکنولوژیکی که اخیراً مشاهده کردید، تلاش می‌کنند تا این فرآیند را تسریع کنند و پرندگانی را که در غیر این صورت باید از گله‌تان حذف می‌شدند و سود شما را نجات دهند.

اما یک پیشرفت اضافی زیربنای همه اینها وجود دارد:

بیشتر بخوانید: قیمت دستگاه پرکن مرغ

قدرت.

تمام فناوری ها به نیرو نیاز دارند و هزینه های برق همچنان سال به سال افزایش می یابد.

به همین دلیل سوستر سولار مرغداران را در اولویت خدمات ما قرار داده است. خانه های طیور شکل و اندازه مناسبی برای پنل های خورشیدی هستند.

و از آنجایی که برق درصد زیادی از هزینه‌های سالانه شما را به خود اختصاص می‌دهد، مرغداری‌هایی که به انرژی خورشیدی روی آورده‌اند، در بیشتر موارد شاهد بازیابی کامل هزینه‌ها در عرض چند سال هستند. این امر شما را با چندین دهه کاهش شدید هزینه برق مواجه می کند.

بنابراین چه تصمیم به پیوستن به مرغداری رباتیک و اتوماسیون داشته باشید، هزینه برق شما همچنان افزایش خواهد یافت.

ما می‌خواستیم این خلاصه سریع برخی از بهترین تجهیزات و فناوری جدید مرغداری را به عنوان یک سرویس مفید به شما ارائه دهیم. ما در هیچ یک از این محصولات سهمی نداریم.

آنچه ما بیشتر به آن اهمیت می دهیم کاهش هزینه های شما و رونق بخشیدن به مرغداری شماست. انرژی خورشیدی، قبل از هر یک از این ابزارهای خودکار دیگر، انرژی است که تضمین شده است که بازگشت سرمایه عظیمی را در طول سالیان متمادی ارائه دهد.