قیمت تهویه مرغداری

قیمت تهویه مرغداری با توجه به تجهیزات تهویه استفاده شده در سالن مرغداری قابل محاسبه می باشد البته باید توجه داشت که اصلی ترین نیاز هر پرنده در رشد و پرورش آن، تهویه مناسب یعنی انتقال هوای آلوده و مواد سمی نظیر آمونیاک و دی اکسید کربن به بیرون مرغداری و آوردن هوای تازه به داخل آن می باشد.

قیمت تهویه مرغداری :

قیمت تهویه مرغداری مهمترین بخش در انتخاب تهویه مناسب هر مرغداری می باشد .برای تهویه خوب و مناسب هر پرنده، در درجه اول تعداد و موارد مورد نیاز هر هواکش و نحوه نوع تهویه آن در سالن مرغداری به کارشناسی دقیق و فنی نیاز دارد. پس از مشخص شدن این موارد، حال به کیفیت و قدرت هر هواکش و از همه مهمتر به قیمت آن نیز توجه می شود.

تولیدات این شرکت با قابلیت بالا و مدرن و همچنین با بهترین کیفیت و در عین حال با نازل ترین قیمت محصولات خود را در اختیار مرغداران قرار می دهد.

بنابرین هر مرغدار برای بهره وری و رشد اقتصادی و سود بیشتر نیاز به یک تهویه اصولی در سالن مرغداری نیاز دارد. تا سود بیشتری عایدش شود. برای ایجاد تهویه در سالن نیاز به اصل اساسی می باشد. که در زیر به آنها به طور کامل شرح داده شده است.

  • تخلیه و جابه جایی هوا
  • دمای ایده ال
  • رطوبت نسبی

تخلیه و جابه جایی هوا :

همانطور که می دانید اکسیژن و هوای تازه مهم ترین نیاز هر موجود زنده ای نیز می باشد. و در پرندگان با توجه به جثه و دستگاه تنفسی شان که شش آنها با چسبیده بودن به دنده، زیاد قادر به تحرک و تراکم نیست از این رو تنفس پرنده بایست با حساسیت بیشتر و دقیق تری فراهم شود تا دچار خفگی و تلفات طیور نشویم.

با تنفس طیور با عمل بازدم مقدار دی اکسید کربن تولید شده و همچنین با ایجاد فضولات آنها، غلظت گاز آمونیک هم بیشتر شده و نکته دیگر هم بالا بودن گرد و غبار، هوای آلوده بیشتر و بیشتر شده که در نهایت برای تخلیه با استفاده از هواکش ها می توان از خطر خفگی طیور جلوگیری عمل آید.

هواکش های آکسیال صنعتی با پرتاب باد به طور موازی در تخلیه هوای آلوده و تهیه ی هوای تازه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: تهویه مناسب با پد سلولزی

دمای ایده ال مرغداری :

برای ایجاد دما مناسب برای طیور  در فصول مختلف از هواکش ها و اینلت ها و با استفاده از پد سلولوزی و همچنین جت هیتر می توان استفاده نمود.

تعیین دمای مناسب برای پرندگانف بستگی به سن و وزن پرنده نیز دارد. برای مثال برای جوجه های اولین دوره دمای 27 درجه سانتی گراد و به مراتب با توجه به بالا رفتن سن، میزان دما کمتر و تا 21 درجه سانتی گراد می رسد.

تنظیم دما در فصول سرد با فصول گرم کمی متفاوت می باشد. معمولا در زمستان برای تنظیم مورد نیاز دما، کمتر از هواکش ها نیز استفاده می شود و نقش اساسی هواکش 140 مرغداری، هوای گرم سبک که در زیر سقف انباشته شده را با هوای سرد فضای سالن با هم مخلوط می کند و همچنین با استفاده از جت هیتر مرغداری برای فراهم نمودن گرما نیز استفاده می شود.

در تابستان بیشتر و حداکثر استفاده را از هواکش ها می کنند و نقش تنظیم دما را تا حد بسیاری به عهده دارند. و در صورت نیاز، در هر دو یا سه دقیقه بایست تهویه هوا و خروج هوای گرم روشن می باشد. و در صورت لزوم از افشانه آب یا سییتم نازل مه پاش و یا حتی از پد سلولزی استفاده می شود.

رطوبت مرغداری:

همانطور که در مطالب بالا گفته شد با توجه به دستگاه تنفسی و اندام مرغ، هر پرنده نیاز به 60 تا 70 درصد رطوبت نیاز دارد. تا تنفس به راحتی انجام گیرد و در بعضی مواقع رطوبت را تا 80 درصد می رسانند تا از رشد باکتری و ویروس جلوگیری عمل آید.

برای ایجاد و تنظیم رطوبت بیشتر موارد از پد سلولوزی نیز استفاده می شود که در جلو هواکش قرار می گیرد و با روشن شدن هواکش و وزیدن باد به پد سلولوزی که خاصیت خیسی و تر دارد. رطوبت سالن را تامین می کنند.

بیشتر بخوانیدکنترل رطوبت سالن مرغ گوشتی

انواع تهویه مرغداری :

  • تهویه تونلی
  • تهویه عرضی
  • تهویه از کف
  • تهویه از سقف

در گذشته برای تهویه مناسب هوا با توجه به سالن ها و تهویه متناسب با آن ( طولی و یا عرضی ) از اتاقک ها یی به فاصله هر 10 متر در طول سالن ساخته و یا در وسط سالن دیا اتاق بزرگ تعبیه می کردند و با توجه به نیاز پرنده دما، رطوبت را تنظیم و با وجود دریچه به سالن وارد می کردند. اما در امروزه دیگر از این روش و احداث اتاقک استفاده نشده و مرسوم نیست.

انواع تجهیزات تهویه مرغداری :

  • هواکش دیواری
  • هواکش سقفی
  • پنجره اینلت
  • جت هیتر
  • پد سلولوزی و افشانه آب

با دارا بودن همه ی این تجهیزات در مرغداری می توان یک محیط کاملا سالم و تمیز از نظر اکسیژن، دما، رطوبت در اختیار پرندگان قرار داد. البته استفاده از هر یک از تجهیزات ذکر شده با توجه به محاسبه دقیق و قنی در تعداد آنها، در سالن نیز بهره گرفته می شود.

شما می توانید برای دریافت قیمت تهویه مرغداری عضو کانال تلگرام مرغداری شده و علاوه بر دریافت لیست قیمت تجهیزات مرغداری بصورت روزانه از موارد تخفیف خرده روزانه ما نیز اطلاع پیدا کنید