طریقه نصب پنجره اینلت در مرغداری

طریقه نصب پنجره اینلت در مرغداری ها با توجه به تاثیر مهمی که در کارکرد بهینه آن ها دارد، دارای اهمیت بالایی می باشد. نصب پنجره اینلت به راحتی امکان پذیر است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

طریقه نصب پنجره اینلت

پنجره های اینلت را می توان بر روی انواع دیوارهای موجود نصب نمود. پنجره اینلت قابل نصب به صورت مستقیم بر روی دیواره جانبی می باشد. پنجره های اینلت اگر در نزدیکی فن های اگزاست باز شوند موجب یکنواختی هوا در سالن می شوند.
در نصب پنجره های اینلت باید به ابعاد پنجره اینلت و طول و عرض سالن دقت نمود. شما می توانید دو پنجره اینلت را در هم بدون هیچ فاصله ای نیز نصب نمایید.

بیشتر بخوانید: قیمت هواکش ۱۴۰ مرغداری
بهتر است که طریقه نصب پنجره اینلت به صورتی باشد که  محل نصب پنجره های اینلت روبروی یکدیگر باشد. پنجره های به وسیله یک سیم بکسل در سرتاسر سالن به یکدیگر متصل و تمام پنجره های اینلت با یکدیگر باز و بسته شوند.

طریقه نصب پنجره اینلت

 

ارتفاع نصب اینلت

معمولا ارتفاع نصب اینلت در ٣۰ سانتی متری زیر سقف می باشد تا بتواند کارایی بهتری داشته باشد البته این فاصله بستگی به ابعاد و نوع اینلت مورد استفاده نیز دارد

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره اینلت مرغداری

محاسبه تعداد اینلت یک سالن مرغداری  ؟

محاسبه تعداد اینلت مورد استفاده در هر مرغداری با توجه به شرایط آب و هوایی و بسته به طیور مورد پرورش در سالن و همچنین به سن این طیور و تعداد آنها در سالن دارد

معمولا ما به ازای هرکیلوگرم مرغ زنده در سالن نیازمند 5/1 متر مکعب در ساعت هوای تازه هستیم هوای تازه نیازمندیم که این میزان هوا می بایست از اینلت ها تامین شود
یکی از کارآمدترین فرمول ها برای محاسبه تعداد اینلت ها فرمول زیر است :
تعداد اینلت مورد نیاز = حداکثر حجم هوای ورودی از یک اینلت در فشار مورد نظر÷حداکثر هوای مورد نیاز
حداکثر هوای مورد نیاز =  30 ×  حجم سالن    (حجم سالن = ارتفاع متوسط سالن ×عرض سالن × طول سالن)
با توجه به فشار مطلوب مورد نیاز سالن و ظرفیت هوادهی پنجره ها در فشارهای مختلف تعداد اینلت ها قابل محاسبه است

بیشتر بخوانید: جت هیتر مرغداری
با توجه به اینکه حجم هوای ورودی از پنجره های اینلت در فشارهای مختلف متفاوت است می بایست با توجه به جداول ارائه شده توسط تولید کنندگان عدد مورد نظر را درفرمول بالا قرار داد.
البته برای اینلت ها متداول بازار ما که دارای ابعاد 30×60 می باشد حجم هوای ورودی در فشار 10 پاسکال حدود 900متر مکعبدر ساعت می باشد بدین ترتیب برای سالن مورد نظر ما فرمول بصورت زیر قابل محاسبه است :
3060=3×12×85
91800= 30 × 3060
تعداد اینلت( 55×26) مورد نیاز   102= 900 ÷91800

پنجره اینلت

استفاده از پنجره اینلت در سیستم تهویه هوای موجود در سالن های مرغداری یکی از به روزترین روش های موجود در جهان می باشد. پنجره اینلت ابزاریست که به عنوان راه حل مناسبی برای تهویه مطبوع هوا، کاهش دما و جلوگیری از بیماری در بین طیور در نظر گرفته می شود.
با توجه به اینکه در فصل های سرد سال استفاده از پنجره های موجود در سالن موجب ورود هوای سرد به سمت طیور و در نتیجه ایجاد تلفات و استرس سرمایی در طیور می شود،از پنجره های اینلت به عنوان جایگزین مناسبی برای پنجره های فلزی قدیمی استفاده می شود.

طریقه نصب پنجره اینلت

کارکرد پنجره اینلت در سالن مرغداری

پنجره های اینلت به جهت کارایی مطلوب از محبوبیت خوبی در صنعت مرغداری برخوردار می باشد در پاسخ به سوال پنجره اینلت مرغداری چیست؟ می توان گفت پنجره های اینلت با وجود لبه هایی که در اطرافش تعبیه شده، هوای بیرون سالن  را به صورت منظم به سمت سقف که محل تجمع هوای گرم میباشد، هدایت نموده و موجب یکنواختی و هوای مطبوع در سالن های مرغداری می شود. پنجره های اینلت دارای ابعاد گوناگونی از جمله موارد زیر می باشند:

  • پنجره اینلت 30*60
  • پنجره اینلت 40*80

بیشتر بخوانید: جت هیتر دوگانه سوز

پنجره های اینلت با توجه به فصولی که مورد استفاده قرار می گیرند قابلیت تغییر در میزان باز بودن را دارند. این میزان باز بودن دریچ توسط وینچ هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک قابل تنظیم شدن می باشند.

طریقه نصب پنجره اینلت

 

اغلب پنجره های اینلت موجود در بازار ایران از جنس پلاستیک می باشند. قیمت پنجره اینلت با توجه به نوع پلاستیک به کار برده شده و ابعاد آن متغیر می باشد. به طور معمول قیمت ها توسط گروه کارشناسی کارخانه ها و تولید کننده ها تعیین و در اختیار بازار قرار می گیرد.

طریقه نصب پنجره اینلتطریقه نصب پنجره اینلت

مزایای استفاده از پنجره اینلت چیست؟

از مزایای پنجره اینلت می توان موارد زیر را نام برد:

  • کنترل دما، رطوبت در سالن های مرغداری
  • کاهش هزینه های سوخت گرمایشی
  • تهویه مطبوع سالن مرغداری
  • کاهش بیماری های ناشی از گازهای سمی
  • یکنواخت شدن هوای موجود در سالن
  • کنترل جریان هوای ورودی به سالن
  • امکان استفاده در تمام فصول سال

بیشتر بخوانید: قیمت ابخوری نیپل

با توجه به مزایایی که در بالا ذکر شده پنجره اینلت گزینه مناسب و بهینه ای برای تهویه مطبوع و مطلوب سالن های مرغداری می باشد.

طریقه نصب پنجره اینلت