5 تا بهترین هیتر مرغداری

تحمل اولین زمستان برای جوجه های شما همیشه سخت ترین است، شما دائماً نگران آنها هستید و بزرگترین ترس شما این است که آنها تا حد مرگ یخ بزنند. اما لازم نیست نگران این موضوع باشید. بیایید به 5 بخاری برتر مرغداری نگاه کنیم. 

آیا جوجه ها به هیتر نیاز دارند؟

قبل از صحبت در مورد هیتر مرغداری ، اجازه دهید در مورد سرد بودن بیش از حد مرغداری صحبت کنیم.

اکثر جوجه ها وقتی در هوای 70-75 درجه هستند راحت ترند، مگر نه همه ما؟ این بدان معنا نیست که جوجه های شما نمی توانند هوای بالاتر یا پایین تر از این را تحمل کنند.

اکثر جوجه ها آب و هوا را تا نیمچه به خوبی تحمل می کنند. و اگر جوجه هایی دارید که سازگار با هوای سرد هستند، آنها حتی می توانند دما را تا حد منفی تحمل کنند.

جوجه های شما باید با شرایط بدآب و هوای زنده بمانند، عایق کاری زمستانه در مرغداری ها باید شامل بررسی تهویه ، عایق کاری و زهکشی باشد.

اما مواردی وجود دارد که شما می خواهید گرما در قفس خود داشته باشید.

چرا ممکن است به منابع گرما نیاز داشته باشید؟

در حالی که همه نیازی به مرغداری گرم ندارند، اما می توانند احساس بهتری در شما ایجاد کنند، و ممکن است شما را شگفت زده کند که بدانید مزایای دیگری برای افزودن گرما به قفس شما وجود دارد. در اینجا چند مورد در زیر آمده است.

انجماد تخم مرغ

در طول زمستان،شما بدنبال ایجاد شرایط خوب گرمایی هستید و بدون شک، تا به حال یک یا دو تخم مرغ یخ زده پیدا کرده اید.

تخم مرغ های یخ زده هنوز خوراکی هستند، اما کمی بافت خود را از دست می دهند. اما چرا به جای اینکه چندین بار در روز تخم مرغ را جمع آوری کنید، بخاری را در قفس قرار ندهید؟

نگه می دارد تخم مرغ می آیند

برخی از نژادهای مرغ در طول زمستان تخمگذاری را کاهش می دهند یا به طور کامل متوقف می شوند، دادن کمی گرما به جوجه ها می تواند جوجه های شما را تولید کند.

انجام این کار ممکن است عوارض جانبی مضری روی نژادهای مختلف داشته باشد، بنابراین به یاد داشته باشید که ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید.

جوجه های دلپذیر و شاد

و البته داشتن منبع حرارتی جوجه های شما را راضی نگه می دارد. جوجه های شاد بیشتر عمر می کنند و تخم های بیشتری تولید می کنند. و اگر آنها خوشحال باشند، شما راضی خواهید بود که همه آنها خوب هستند.

آیا گرم کردن قفس خطراتی دارد؟

گرم کردن قفس مرغ تخمگذار با چند خطر همراه است، بزرگترین خطر این است که می تواند یک خطر آتش سوزی باشد.

بسته به اینکه از چه روش های گرمایشی استفاده می کنید، برخی از آنها تهدید بیشتری نسبت به سایرین دارند.

یک مثال لامپ های گرمایشی است. در گذشته، صاحبان مرغ قسم می‌خوردند که نگه داشتن یک چراغ در قفس مرغ‌هایشان را گرم نگه می‌دارد اما این لامپ ها اغلب می شکنند و خطر آتش گرفتن بستر را دارند. 

اما چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از خطرات آتش سوزی انجام دهید، بزرگترین پیشگیری این است که کل قفسه را گرم نکنید.

داشتن منطقه ای که جوجه های شما زمانی که خیلی سرد هستند می توانند به آنجا بروند بهترین گزینه است. این منابع گرمایشی نور تولید نمی کنند و قدرت کافی برای گرم کردن کل قفس را ندارند. این یک برد-برد در همه جا است.

خطر دیگر این است که می توانید مرغ های خود را بیش از حد گرم کنید، مرغ های محصور شده در معرض خطر داغ شدن بیش از حد در قفس های کوچکتر هستند زیرا تنظیم گرما پیچیده تر است.

اگر فقط یک منطقه کوچک را گرم می کنید، برای مرغ های شما راحت تر است که خودشان دمای خود را تنظیم کنند.

5 هیتر و گرم کن مرغداری برتر!

اینجا هستیم. در زیر لیستی از 5 هیتر برتر مرغداری ما آورده شده است، ما در مورد اینکه چرا آن را دوست داریم و هر گونه معایب محصول صحبت خواهیم کرد. مطمئناً بخاری مناسب را در اینجا پیدا خواهید کرد.

1. جت هیتر گازی مرغداری

اولین گزینه ما استفاده از جت هیتر مرغداری است، چه از آن در مرغداری های دارای قفس استفاده کنید چه در مرغداری های بستر ، همه طیور شما آن را دوست خواهند داشت.

و ما دوست داریم که جت هیتر گازی مرغداری در بهره وری انرژی کارآمد هستند، و پناهگاهی عالی در برابر سرما ایجاد می کند برای استفاده روزمره و بدون خطر آتش سوزی ایمن است و دارای هزینه انرژی کمتری نسبت به جت هیتر های برقی هستند

تنها عیب این هیتر این است که به منبع گاز نیاز دارند. بنابراین اگر در مناطقی هستید که فاقد گاز است ب ممکن است مشکل ایجاد کند.

2.جت هیتر برقی مرغداری

گزینه بعدی استفاده از جت هیتر برقی مرغداری است که دارای ایمنی بالایی بوده و خطر مسمومیت طیور با گاز های ناشی از احتراق را ندارند اما استفاده از آن نیازمند سیستم برقی قوی و همچنین هزینه گرمایش بالاتری است

3. جت هیتر دوگانه سوز مرغداری

جت هیتر دوگانه سوز مرغداری از بهتری روش های گرمایشی برای مرغداری ها با امکانات کم و دور از منطقه شهری است که با دو سیستم سوخت کار می کند و دارای هزینه سوخت مناسبی می باشد

4. هیتر کابینتی مرغداری

هیتر کابینتی مرغداری نسبت به نوع جت هیتر ها در ایران کاربرد کمتری دارند از آنان عموما در گلخانه ها و گرمایش سالن ها استفاده می گردد اما برای گرمایش مرغداری نیز کاربردی است

5. هیتر تابشی مرغداری

از جدیدترین سیستم های گرمایش سالن مرغداری استفاده از هیتر های تابشی مرغداری است که بسیار کاربردی و هدفمند هستند و می توان بوسیله آن فقط مکان های مورد نیاز را گرم کرد

چگونه یک مرغداری را بدون برق گرم کنیم

شاید متوجه شده باشید که بسیاری از این روش ها به برق نیاز دارند. در حالی که روش های سنتی برای گرم نگه داشتن جوجه ها وجود دارد، گزینه های دیگری نیز وجود دارد. اگر برای قفس خود برق ندارید، در اینجا بهترین راه حل ها وجود دارد.

نیروی خورشیدی

بخاری خورشیدی کوپه مرغ می تواند گران باشد و همیشه قابل اعتمادترین نیست. اما گزینه بهتر این است که پنل های خورشیدی خود را نصب کنید. هنگامی که در مورد بهترین بخاری برای قفس خود تصمیم گرفتید، می توانید از اندازه گیری ها برای تعیین بهترین کیت برای شما استفاده کنید.

قدرت باتری

در مواقع اضطراری، ممکن است بخواهید یک بخاری مرغداری با باتری کار کنید. در حالی که می توانید یک بسته باتری قابل شارژ تهیه کنید، ممکن است گران شوند. در حالت ایده آل، شما همیشه به دو بار شارژ نیاز دارید. اما از آنجایی که این بسته ها برق زیادی تولید می کنند، برای همیشه در یک بخاری کوپه با وات پایین دوام می آورند.

روشهای گرمایش سنتی

مهم نیست که چه راهی را که تصمیم می گیرید قفسه خانه خود را گرم نگه دارید، چند احتیاط وجود دارد که همه باید رعایت کنند.

و برخی از این اقدامات احتیاطی برای آب و هوای معتدل کافی است تا جوجه های شما را در تمام زمستان راضی نگه دارد.

استفاده از رول بستر مرغداری

استفاده از رول بستر مرغداری عمیق به دلایل زیادی سودمند است، این بهترین راه برای گرم کردن بستر مرغ شما است و کمپوست گرمای طبیعی را در قفس تولید می کند.

اصلاح پیش نویس ها

هر پاییز، شما باید قفس خود را بررسی کنید، اینها به طور طبیعی زمانی اتفاق می‌افتند که قفس شما مستقر می‌شود و ممکن است هر سال نیاز به اصلاح داشته باشد.

عایق

قفس شما همچنین باید عایق کافی داشته باشد . دیوارهای خود را به خوبی با عایق بپوشانید یا جایگزینی بیابید. این به جلوگیری از ورود باد و ورود گرما کمک می کند.

تهویه

نگرانی اصلی شما در زمستان رطوبت است. اگر قفس شما خیلی مرطوب باشد، جوجه های شما در معرض خطر سرمازدگی و بیماری خواهند بود. بالا نگه داشتن تهویه سالن مرغداری باعث می شود رطوبت بدون یخ زدن مرغ ها خارج شود.

چگونه مرغ های خود را گرم نگه دارید؟ 

با ترکیبی از بخاری های طبیعی و برقی، جوجه های شما از همه بیشتر خراب می شوند. و با استفاده از یکی از 5 بخاری مرغوب برتر ما، دیگر هرگز نگران جوجه های خود نخواهید بود.